Υγροποιημένο φυσικό αέριο στη ναυτιλία. Θεσμικό πλαίσιο εφαρμογής αεριέλευσης σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Μελέτη περίπτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Liquefied natural gas in shipping. Institutional framework for the implementation of gasification in port facilities. Case study in the port of Piraeus

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μιχάλαρου, Παρασκευή
Ημερομηνία
2024-12-11Επιβλέπων
Tsotsolas, NikosΛέξεις-κλειδιά
Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; LNG ; Ναυτιλία ; Liquefied natural gas ; Μεταφορά φυσικού αερίουΠερίληψη
Σε αυτή την εργασία, αρχικά γίνεται μια περιγραφή του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) και η σημασία του στη ναυτιλία.
Θα δοθεί ο ορισμός και η σύνθεση του φυσικού αερίου, καθώς και η διαδικασία μετατροπής του σε υγροποιημένο φυσικό αέριο. Σε αυτή του τη μορφή βλέπουμε τη μέθοδο αποθήκευσης, τη μεταφορά , τη παράδοση στους τερματικούς σταθμούς και για τη χρήση του ως καύσιμο, τη μετατροπή των πλοίων σε πλοία καύσης ΥΦΑ. Πέρα από την ανάλυση του ως φορτίο, θα εξεταστεί επίσης η χρησιμότητά του ως καύσιμο για πλοία, σε σύγκριση με το πετρέλαιο. Στην συνέχεια θα δούμε το πλαίσιο που οδήγησε τη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω του ΥΦΑ να προχωρήσει προς την απαλλαγή από τον άνθρακα. Ακολουθεί παρουσίαση των προοπτικών για τη χρήση του ΥΦΑ ως καύσιμο πλοίων σήμερα, του ρόλου των λιμενικών αρχών και της ανάπτυξης των σχετικών υποδομών. Σύμφωνα με την διαχείριση του ΥΦΑ και την υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα και εξετάζοντας παράλληλα και το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, παρουσιάζεται ως μελέτη περίπτωσης η αεριέλευση στον Λιμένα του Πειραιά με στόχο να γίνει κατανοητή η διαδικασία που αφορά σε μια τέτοια περίπτωση. Στο τέλος αναφέρονται μέρος έκθεσης της εταιρίας αναλύσεων Bloomberg ως προς την παγκόσμια προοπτική του ΥΦΑ μέχρι το 2025 και τα συμπεράσματα που προκύπτουν με την ολοκλήρωση της εργασίας.
Περίληψη
Ιn this paper, a description of liquefied natural gas (LNG) and its importance in shipping is firstly given. The definition and composition of natural gas and the process of its conversion to LNG will be given. In this form we see the method of storage, transportation, delivery to terminals and as fuel the conversion of ships to LNG burning ships. In addition to its analysis as a cargo, its usefulness as a fuel for ships, compared to oil, will also be considered. We will then look at the context that led the shipping industry through LNG to move towards decarbonization. This is followed by a presentation of the prospects for the use of LNG as a ship fuel today and the role of port authorities and the development of the relevant infrastructure. According to the management of LNG and the existing situation in Greece today and examining at the same time the relevant legislative framework, a case study is presented on the gasification of the Port of Piraeus in order to understand the process involved in such a case. At the end, part of a report by the analysis company Bloomberg regarding the global outlook for LNG until 2025 and the conclusions that emerge upon completion of the work are mentioned.