Η σχέση των ξενοδοχείων με τα διαδικτυακά κανάλια διανομής κρατήσεων
The relationship between hotels and online booking distribution channels

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κάτσης, Αντώνιος
Ημερομηνία
2024-12Επιβλέπων
Σεργόπουλος, ΚωνσταντίνοςΛέξεις-κλειδιά
Διαδικτυακές κρατήσεις ; Online Travel Agencies (OTAs) ; Bed banks ; Χονδρέμποροι ; WholesalersΠερίληψη
Η ραγδαία εξάπλωση του διαδικτύου επηρέασε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, με τον κλάδο του τουρισμού, του ταξιδιού και της φιλοξενίας να μην αποτελεί εξαίρεση. Στις μέρες μας, τα διαδικτυακά κανάλια διανομής κρατήσεων παίζουν καθοριστικό ρόλο στην βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Αυτό υφίσταται, διότι τα συγκεκριμένα κανάλια προσφέρουν σημαντικά εργαλεία στα ξενοδοχεία αναφορικά με την προβολή, την μεγιστοποίηση κερδών και την εξασφάλιση υψηλών πληροτήτων. Την ίδια στιγμή, όμως, δεν απουσιάζουν και οι κίνδυνοι, οι οποίοι απορρέουν από αυτή την συνεργασία.
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποπειράται να εξετάσει την σχέση των ξενοδοχείων με τα διαδικτυακά κανάλια διανομής κρατήσεων. Μέσα από μια ποιοτική έρευνα, μέσω συνεντεύξεων με καταξιωμένα στελέχη του κλάδου, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα αυτής της συνεργασίας. Μεταξύ άλλων, γίνεται λόγος για τα κριτήρια που καθορίζουν την επιλογή των συνεργασιών που συνάπτει το εκάστοτε ξενοδοχείο με διαδικτυακά κανάλια διανομής κρατήσεων. Παράλληλα, αφιερώνεται μια μνεία στα κίνητρα που οδηγούν σε αυτή την συνεργασία, καθώς και στις απειλές που ελλοχεύουν. Τέλος, εξετάζονται διάφορες τακτικές μέσω των οποίων ένα ξενοδοχείο προσπαθεί να ενισχύσει τις απευθείας κρατήσεις του μέσα από την ιστοσελίδα του και αναλύεται το κατά πόσο είναι εφικτό, στις μέρες μας, ένα ξενοδοχείο να επιβιώσει δίχως τα διαδικτυακά κανάλια διανομής κρατήσεων.
Περίληψη
The rapid growth of the internet has affected every activity in business life; the tourism, travel, and hospitality sectors are no exception. Online booking distribution channels play an important role in hotel businesses for their survival and development in today's situation. This is because these channels are highly instrumental for hotels in aspects like visibility, profit maximization, and ascertaining the occupant rate at a high level. However, there are also risks in this collaboration.
This thesis attempts to look into the relationship between hotels and online booking distribution channels. It does this through qualitative research, including interviews with established industry executives, highlighting the need for this collaboration. Amongst other things, it discusses the criteria that determine the choice of partnerships that each hotel forms with online booking distribution channels. Besides this, there will be an overview of such collaboration motives and the variety of potential threats within. Finally, attention will be paid to multiple approaches used to boost direct reservations through their websites, as well as provide some analysis regarding whether the hotels may survive today without online booking distribution channels.