Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συστηματική καταγραφή, συγκριτική παρουσίαση και ανάλυση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας στις ελληνικές και κυπριακές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες

dc.contributor.advisorKouis, Dimitris
dc.contributor.authorΤσιώνης, Νικόλαος - Χρυσοβαλάντης
dc.date.accessioned2021-07-19T09:16:02Z
dc.date.available2021-07-19T09:16:02Z
dc.date.issued2021-07-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/842
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-693
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται λόγος για τα προγράμματα Πληροφοριακής Παιδείας που παρέχονται μέσω των ιστοσελίδων των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών της Ελλάδας και της Κύπρου. Αρχικά, γίνεται μία γενική θεώρηση των εννοιών Πληροφοριακή Παιδεία, Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας, Θεωρία Μάθησης και Διδακτικό Μοντέλο. Στη συνέχεια, αναλύονται τέσσερα από τα βασικότερα μοντέλα Πληροφοριακής Παιδείας, με εστίαση στις δεξιότητες που αναφέρεται το καθένα. Ακολούθως, εντοπίζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές τους, οι οποίες παρουσιάζονται σε σχετικό πίνακα. Κατόπιν, αναλύονται οι συχνότερα χρησιμοποιούμενες θεωρίες μάθησης και τα διδακτικά μοντέλα που αυτές προτείνουν. Έπειτα, γίνεται μία συστηματική κατηγοριοποίηση όλων των σχετικών με το θέμα της εργασίας δεδομένων, τα οποία εντοπίστηκαν στις ιστοσελίδες των Ελληνικών και Κυπριακών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ειδικότερα, ο προαναφερόμενος πίνακας αποτελεί το βασικό μεθοδολογικό εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας και του σχετικού με αυτή περιεχομένου, που εντοπίστηκαν κατά την έρευνα στις παραπάνω αναφερόμενες ιστοσελίδες. Για την καταγραφή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα MS Excel (δείτε στο Παράρτημα ΙΙ της πτυχιακής εργασίας). Η αναλυτική πληροφόρηση για την κάθε βιβλιοθήκη χωριστά παρατίθεται στο Παράρτημα Ι της πτυχιακής εργασίας. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα των βιβλιοθηκών που παρέχουν πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας, των δεξιοτήτων που αυτά προσφέρουν και των μεθόδων εκμάθησης που χρησιμοποιούν παρουσιάζονται με τη μορφή ποσοτικοποιημένων δεδομένων. Τέλος, παρατίθενται τα σημαντικότερα συμπεράσματα, με σύγκριση ανάμεσα στα δύο σύνολα των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών των δύο χωρών, Ελλάδας και Κύπρου.el
dc.format.extent182el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectΠληροφοριακή παιδείαel
dc.subjectΜοντέλα πληροφοριακής παιδείαςel
dc.subjectΘεωρίες μάθησηςel
dc.subjectΔιδακτικά μοντέλαel
dc.subjectΑκαδημαϊκές βιβλιοθήκες Ελλάδαςel
dc.subjectΑκαδημαϊκές βιβλιοθήκες Κύπρουel
dc.subjectInformation literacyel
dc.subjectInformation literacy modelsel
dc.subjectLearning theoriesel
dc.subjectTeaching modelsel
dc.subjectAcademic libraries of Greeceel
dc.subjectAcademic libraries of Cyprusel
dc.titleΣυστηματική καταγραφή, συγκριτική παρουσίαση και ανάλυση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας στις ελληνικές και κυπριακές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκεςel
dc.title.alternativeSystematic recording, comparative presentation and analysis of the information literacy programs provided through the websites of the academic libraries of Greece and Cyprusel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeKoulouris, Alexandros
dc.contributor.committeeEfthymiou, Foteini
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedThis dissertation discusses the Information Literacy Programs provided through the websites of the Academic Libraries of Greece and Cyprus. First, there is a general overview of the concepts Information Literacy, Information Literacy Program, Learning Theory and Teaching Model. Next, four of the most basic Models of Information Literacy are analyzed, focusing on the skills mentioned in each of them. Following this, their similarities and differences are identified and are presented in a relevant table. Then, the most commonly used learning theories and the teaching models they propose are discussed. All relevant data on the subject of the dissertation, which were located on the websites of the Greek and Cypriot Academic Libraries, are then systematically categorized. In particular, the aforementioned table is the main methodological tool for the categorization of the information literacy programs that were identified during the research on the previously mentioned websites. Furthermore, the MS Excel program was used to record the data (see the Appendix II of the dissertation). Detailed information for each library is provided in Appendix I of the dissertation. Then, the results of the libraries that provide information literacy programs, the skills they offer and the learning methods they use are depicted in the form of quantified data. Finally, the most important conclusions are presented for each library separately, in a comparative way between the two sets of academic libraries of the two countries, Greece and Cyprus.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές