Εφαρμογές κινητών συσκευών για πολιτιστικούς οργανισμούς. Βελτιστοποίηση της αναγνωρισιμότητας τους μέσω της αξιοποίησης δεδομένων συμπεριφοράς χρηστών
Mobile applications for cultural organizations. Optimizing their recognition through the utilization of user behavior data
Πτυχιακή εργασία
Author
Κόλλια, Γεωργία
Καραπανάγος, Σταμάτιος - Αναστάσιος
Date
2021-07-13Advisor
Giannakopoulos, Georgios A.Keywords
Πολιτιστικοί οργανισμοί ; Εφαρμογές κινητών συσκευών ; Βελτιστοποίηση εφαρμογών ; Ανάλυση δεδομένων συμπεριφοράς χρηστώνAbstract
Στο σημερινό επιχειρησιακό περιβάλλον χρήσης και αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και
Επικοινωνιών, οι κινητές συσκευές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ανάκτησης πληροφοριών αλλά και
μέσο ψυχαγωγίας. Παράλληλα, χρησιμοποιούνται ως πρακτικό εργαλείο στις καθημερινές ανάγκες των
χρηστών με σκοπό την κάλυψη των πληροφοριακών τους αναγκών και την καλύτερη λήψη αποφάσεων.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, την μεγάλη αύξηση της ανάπτυξης και προώθησης εφαρμογών με
διαφορετικές δυνατότητες και σκοπούς, στοχεύοντας στην κάλυψη των αναγκών του εκάστοτε χρήστη,
τόσο για πληροφοριακούς, όσο και για ψυχαγωγικούς σκοπούς.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Εφαρμογές Κινητών Συσκευών για Πολιτιστικούς Οργανισμούς.
Βελτιστοποίηση της Αναγνωρισιμότητας τους μέσω της Αξιοποίησης Δεδομένων Συμπεριφοράς
Χρηστών.», εξετάζει τον κλάδο του πολιτισμού και τις εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί και είναι
διαθέσιμος προς λήψη από το ενδιαφερόμενο κοινό. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται περισσότερες από
170 εφαρμογές από μουσεία, πινακοθήκες ή οδηγούς ξενάγησης, στοχεύοντας στην κατανόηση της
στρατηγικής που ακολουθείται από τους εκάστοτε οργανισμούς για να υπάρξουν περισσότερες λήψεις
των συγκεκριμένων εφαρμογών, και ως εκ τούτου μεγαλύτερη δημοτικότητα γι’ αυτές.
Η μελέτη χωρίζεται σε 4 επιμέρους στάδια. Αρχικά πραγματοποιείται η βιβλιογραφική επισκόπηση με
σκοπό την κατανόηση των βέλτιστων στρατηγικών και πρακτικών που προτείνει η σχετική επιστημονική
κοινότητα ως προς την αξιοποίηση των εφαρμογών για πληροφοριακούς ή ψυχαγωγικούς σκοπούς. Στη
συνέχεια αναπτύσσεται η ερευνητική μεθοδολογία στοχεύοντας στην παράθεση της ερευνητικής
προβληματικής, την ανάκτηση σχετικών δεδομένων ως προς αυτή, καθώς και την ανάλυση τους. Στο
τρίτο στάδιο παρουσιάζονται και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Στο τέταρτο και τελευταίο
στάδιο αναπτύσσονται προτάσεις που θα μπορούσε να ακολουθήσει η ερευνητική και πρακτική
κοινότητα σχετικά με την διεύρυνση της χρήσης εφαρμογών στον πολιτισμό.
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία παρουσιάζει σημεία καινοτομίας καθώς δεν καταγράφεται άλλη
προγενέστερη έρευνα που συλλέγει στοιχεία για εφαρμογές στον κλάδο του πολιτισμού απευθείας από
τα αντίστοιχα καταστήματα εφαρμογών (app stores). Με αυτόν τον τρόπο καταγράφονται αναλυτικά οι
προσεγγίσεις των αντίστοιχων οργανισμών στην αξιοποίηση εργαλείων πληροφόρησης και επικοινωνίας
όπως είναι οι εφαρμογές. Παράλληλα, δίνεται το έναυσμα για περαιτέρω ερευνητική ενασχόληση από
τη σχετική επιστημονική κοινότητα πάνω στην χρήση των αναλυτικών εφαρμογών (app analytics) και της
αξιοποίησης τους για περισσότερες λήψεις και ως εκ τούτου διεύρυνση της αναγνωρισιμότητας των
πολιτιστικών οργανισμών.
Abstract
In today's business environment the utilization of Information and Communications Technologies such as
the use of mobile devices constitute a vital part for the users with the purpose to retrieve information and
also as a vehicle for entertainment purposes. At the same time, mobile devices such as smartphones are
used as a practical tool to the daily concerns of the users, aiming to meet informational needs and support
decision-making processes. As a result, there is a large increment to the development and promotion of
the mobile applications with different capabilities each one, aiming to come up with the needs of users,
both for information and for entertainment purposes.
Our thesis entitled “Mobile Applications for Cultural Heritage Organizations. Optimization of their
Awareness based on the Users Behavioural Analytics”, investigates the cultural heritage industry and the
related applications that have been developed, launched and offered to app users and interest parties
through app stores. More specifically, the study collects and examines as a research sample of more than
170 apps that have been launched by museums, galleries, or tour guides. The aim is to understand the
app business strategy that has been developed and followed for increasing installations, and thus, greater
popularity and awareness as an app.
The study is divided into 4 sections. In the first section, a literature review takes place in order to
understand the best strategies and practices proposed by the related scientific community and the use of
apps for informational or entertaining purposes. On the second section, the research methodology is
developed. The research questions are unfolded, and the data collection process is described extensively.
Moreover, the analytical methods that are followed are described in a detailed manner. The third section
the results of the study are presented based on graphs, tables and figures. In the last one section, a
discussion is taking place regarding the methodology that was followed up and the practical contribution
of the results. Lastly, some future research directions and suggestions are presented for future research
within the realm of cultural heritage organizations and apps utilization for greater awareness of their
services and content.
Our work presents worthy points of innovation as there is no other previous research of collecting data
from applications in the cultural heritage sector directly from the app stores such as Google Play. In this
way, the business apps strategy of the related organizations is examined, in terms of the utilization of the
information and communication tools to expand their awareness, consideration and visibility on the
digital world. At the same time, the thesis, constitutes a promising steppingstone for further research
involvement by the relevant scientific community over the use of the app analytics and their utilization
for more installations and therefore broadening the awareness of the cultural heritage organizations.