dc.contributor.advisor | Μουντρίδου, Μαρία | |
dc.contributor.author | Γαλιατσάτου, Φιλίππια | |
dc.date.accessioned | 2021-07-21T05:43:56Z | |
dc.date.issued | 2021-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/863 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-714 | |
dc.description.abstract | Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης ως μέσα επέκτασης και υποβοήθησης της διδασκαλίας αξιοποιούνται από ολοένα και περισσότερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η αυξημένη χρήση τους την περίοδο της πανδημίας Covid-19, για παροχή εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης, τις ανέδειξε ως ένα από τα δυναμικότερα ψηφιακά μέσα, εντείνοντας την ανάγκη ερευνητικής καταγραφής της χρήσης τους. Σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την αξιοποίηση πλατφορμών σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, εξετάζεται κατά πόσο η χρήση τους έχει συμβάλλει στη μεταβολή των παιδαγωγικών τους αντιλήψεων. Πραγματοποιήθηκαν 14 εις βάθος συνεντεύξεις, βασισμένες σε ημι-δομημένες ερωτήσεις, με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τρόπους χρήσης των πλατφορμών τηλεκπαίδευσης στη διδακτική πράξη που αντιστοιχούν σε διαφορετικά επίπεδα αξιοποίησης των δυνατοτήτων τους. Η χρήση τους, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, δε συνέβαλε στη μεταβολή των παιδαγωγικών τους αντιλήψεων. Ο τρόπος όμως που τελικά αξιοποιούν τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης είναι αντιφατικός των αντιλήψεών τους αυτών. Διαπιστώθηκε, γενικότερα, η θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης ως συνοδευτικά μέσα της συμβατικής διά ζώσης εκπαίδευσης. Προσδιορίστηκαν ωστόσο και αρκετοί προβληματισμοί σχετικά με την αξιοποίησή τους, όπως είναι ο φόρτος εργασίας που προσθέτουν στον εκπαιδευτικό, η αύξηση του χρόνου έκθεσης στην οθόνη του υπολογιστή και η αδυναμία αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών. Ταυτόχρονα, καταδείχθηκαν οι παράγοντες που θα συντελούσαν στην αποτελεσματικότερη ενσωμάτωσή τους στην εκπαίδευση. Τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν στοιχεία για τη σύνδεση των τεχνολογικών χαρακτηριστικών των πλατφορμών τηλεκπαίδευσης με τα οφέλη τους για τη διδασκαλία και τη μάθηση και παρέχουν κατευθύνσεις για τον σχεδιασμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. | el |
dc.format.extent | 134 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject | E-learning, platforms | el |
dc.subject | Covid-19 | el |
dc.subject | Πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης | el |
dc.subject | Σύγχρονη τηλεκπαίδευση | el |
dc.subject | Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση | el |
dc.subject | Απόψεις δασκάλων | el |
dc.subject | Πρακτικές δασκάλων | el |
dc.subject | Ποιοτική έρευνα | el |
dc.subject | Συνεντεύξεις | el |
dc.title | Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης στη διδασκαλία: απόψεις και χρήση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Synchronous and Asynchronous learning platforms in teaching: views and practices of elementary school teachers | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μουντρίδου, Μαρία | |
dc.contributor.committee | KARKALOUSOS, PETROS | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | E-learning platforms (both synchronous and asynchronous) are constantly gaining ground in even more educational organizations as a means of supplementing or delivering instruction. In particular, the increasing use of e-learning platforms during the unfold of the Covid-19 pandemic has underscored their use as one of the most powerful digital tools, intensifying in essence the need for further research in this field. The main scope of this qualitative research is to explore primary school teachers’ views and practices on the use of synchronous and asynchronous e-learning platforms. At the same time, through this research, an attempt is made to shed light on whether the use of e-learning platforms has the potential to alter teachers’ pedagogical perceptions. In this context, factual material has been collected through 14 in-depth interviews with public and private primary school teachers with the use of semi-structured questions. The research results presented different levels of e-learning platforms usage in educational practice. Their use, as teachers report, did not contribute to change their pedagogical perceptions. However, the way they ultimately utilize e-learning platforms is contradictory to their perceptions. Teachers expressed positive views on the use of e-learning platforms as an accompanying means of in-person learning. However, several concerns were identified from their utilization, such as the workload they add to the teacher, the increase of the exposure time on the computer screen and the inevitable difficulty that teachers face when attempting to objectively assess students. In addition, this research highlights the key factors that should be considered in order to effectively integrate these tools into teaching. These findings provide evidence for linking the technological features of e-learning platforms to their benefits for teaching and learning, serving as guidance for the design of teacher training programmes. | el |
dcterms.embargoTerms | 12 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2022-07-21T05:43:56Z | |