Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που εργάζονται με παιδιά προσχολικής ηλικίας

dc.contributor.advisorΓούλα, Ασπασία
dc.contributor.authorΑρίδα, Μαριάννα
dc.contributor.authorΜπάνη, Θεοδοσία
dc.date.accessioned2025-03-12T11:24:07Z
dc.date.available2025-03-12T11:24:07Z
dc.date.issued2025-03-06
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8710
dc.description.abstractΗ παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση διερευνά το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προσχολικής ηλικίας. Η επαγγελματική εξουθένωση στον συγκεκριμένο κλάδο αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης όσο και στην ψυχική υγεία των εκπαιδευτικών. Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλάμβανε συστηματική αναζήτηση και επιλογή βιβλιογραφίας από διεθνείς βάσεις δεδομένων (ERIC, PsycINFO, Web of Science, Scopus), με έμφαση σε δημοσιεύσεις της τελευταίας δεκαετίας. Τα κριτήρια επιλογής περιλάμβαναν τη συνάφεια με το θέμα, την επιστημονική εγκυρότητα και την πρόσφατη χρονολογία δημοσίευσης. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ως κύριους παράγοντες εμφάνισης της επαγγελματικής εξουθένωσης τον αυξημένο φόρτο εργασίας, την έλλειψη επαρκούς υποστήριξης, την πολυπλοκότητα των εκπαιδευτικών αναγκών και τις απαιτητικές συνθήκες εργασίας. Παράλληλα, εντοπίστηκαν σημαντικοί προστατευτικοί παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα υποστηρικτικών δομών, η ποιότητα του σχολικού κλίματος και η επαγγελματική ανάπτυξη. Η συζήτηση των ευρημάτων αναδεικνύει την ανάγκη για ολιστική προσέγγιση στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου, με έμφαση στην ανάπτυξη στοχευμένων παρεμβάσεων σε ατομικό και οργανωσιακό επίπεδο. Προτείνονται συγκεκριμένες στρατηγικές για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Συμπερασματικά, η επιτυχής αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης απαιτεί συντονισμένη δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και συνεχή προσαρμογή των στρατηγικών παρέμβασης στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος. Προτείνεται η διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας διαφορετικών παρεμβατικών προγραμμάτων και τη διερεύνηση του ρόλου των νέων τεχνολογιών στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών.  el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΨυχική υγείαel
dc.subjectΕργασιακό στρεςel
dc.subjectΠρόληψηel
dc.subjectΠαρεμβάσειςel
dc.subjectBurnoutel
dc.subjectSpecial educationel
dc.subjectPreschool educationel
dc.titleΗ επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που εργάζονται με παιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.title.alternativeThe professional burnout of special education teachers working with preschool - age childrenel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.committeeΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThis literature review explores the phenomenon of burnout among special education preschool teachers. Professional burnout in this sector represents a complex phenomenon with significant implications for both the quality of education provided and teachers' mental health. The methodological approach involved systematic search and selection of literature from international databases (ERIC, PsycINFO, Web of Science, Scopus), focusing on publications from the last decade. Selection criteria included relevance to the topic, scientific validity, and recent publication date. The results identify key factors contributing to professional burnout, including increased workload, lack of adequate support, complexity of educational needs, and demanding working conditions. Additionally, significant protective factors were identified, such as the availability of support structures, quality of school climate, and professional development. The discussion of findings highlights the need for a holistic approach to preventing and addressing the phenomenon, emphasizing the development of targeted interventions at both individual and organizational levels. Specific strategies are proposed for improving working conditions and enhancing teachers' psychological resilience. In conclusion, successful management of professional burnout requires coordinated action from all stakeholders and continuous adaptation of intervention strategies to the changing needs of the educational system. Further research is recommended to evaluate the effectiveness of different intervention programs and investigate the role of new technologies in supporting teachers.  el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές