Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διερεύνηση των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την ηγεσία, με βάση το φύλο του ηγέτη

dc.contributor.advisorSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.authorΑιλιανός, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΧαραμή, Λυδία
dc.date.accessioned2025-03-14T10:50:54Z
dc.date.available2025-03-14T10:50:54Z
dc.date.issued2025-03-06
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8765
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την επίδραση του φύλου στην ηγεσία των εκπαιδευτικών μονάδων, εστιάζοντας στα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κεντρικό στόχο της μελέτης αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι αντιλήψεις για το φύλο διαμορφώνουν τις αντιλήψεις για την ηγετική αποτελεσματικότητα και πώς τα στυλ ηγεσίας επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση και τη συνολική απόδοση των σχολικών μονάδων. Η έρευνα βασίστηκε σε σύγχρονες θεωρίες ηγεσίας, όπως η μετασχηματιστική και η συμμετοχική ηγεσία, εξετάζοντας τα κριτήρια της επικοινωνίας, της καθοδήγησης, της στρατηγικής, της δικαιοσύνης, της διοικητικής επάρκειας και των διαπροσωπικών σχέσεων. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της μεθόδου MUSA (Multi-Criteria Satisfaction Analysis) και ερωτηματολογίων που απευθύνθηκαν σε εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι οι γυναίκες ηγέτιδες υπερέχουν σε τομείς όπως η στρατηγική, η διαχείριση και οι διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ οι άνδρες ηγέτες διακρίνονται στην επικοινωνία, την καθοδήγηση και τη δικαιοσύνη. Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη έμφυλων στερεοτύπων που επηρεάζουν τις αξιολογήσεις των ηγετών. Η εργασία καταλήγει με προτάσεις για μελλοντική έρευνα, όπως η διεύρυνση του δείγματος, η συγκριτική ανάλυση μεταξύ πολιτισμών και η διερεύνηση των αντιλήψεων ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών για άνδρες και γυναίκες ηγέτες.el
dc.format.extent252el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΦύλο και ηγεσίαel
dc.subjectΣτερεότυπαel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΠροκαταλήψειςel
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subjectΣτρατηγικήel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectMUSAel
dc.subjectΕκπαιδευτική διοίκησηel
dc.subjectΦύλοel
dc.titleΔιερεύνηση των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την ηγεσία, με βάση το φύλο του ηγέτηel
dc.title.alternativeAn investigation of primary school teachers' stereotypes, biases and satisfaction from leadership, based on the gender of the leaderel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.committeeKytagias, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis examines the impact of gender on leadership in educational institutions, focusing on stereotypes, biases, and the satisfaction of primary school teachers. The central aim of the study is to explore how perceptions of gender shape views on leadership effectiveness and how leadership styles influence job satisfaction and the overall performance of educational units. The research is grounded in modern leadership theories, such as transformational and participatory leadership, evaluating criteria like communication, guidance, strategy, justice, management and interpersonal relationships. The analysis was conducted using the Multi-Criteria Satisfaction Analysis (MUSA) method and questionnaires distributed to teachers. The findings reveal that female leaders excel in areas such as strategy, management, and interpersonal relationships, while male leaders stand out in communication, guidance, and justice. Additionally, the presence of gender stereotypes influencing leader evaluations was confirmed. The thesis concludes with suggestions for future research, including expanding the sample, conducting comparative analyses across cultures, and exploring the perceptions of male and female teachers regarding male and female leaders.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές