dc.contributor.advisor | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.author | Αιλιανός, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Χαραμή, Λυδία | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T10:50:54Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T10:50:54Z | |
dc.date.issued | 2025-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8765 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την επίδραση του φύλου στην ηγεσία των εκπαιδευτικών μονάδων, εστιάζοντας στα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κεντρικό στόχο της
μελέτης αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι αντιλήψεις για το φύλο διαμορφώνουν τις αντιλήψεις για την ηγετική αποτελεσματικότητα και πώς τα στυλ ηγεσίας επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση και τη συνολική απόδοση των σχολικών μονάδων. Η έρευνα βασίστηκε σε σύγχρονες θεωρίες ηγεσίας, όπως η μετασχηματιστική και η συμμετοχική ηγεσία, εξετάζοντας τα κριτήρια της επικοινωνίας, της καθοδήγησης, της στρατηγικής, της δικαιοσύνης, της διοικητικής επάρκειας και των διαπροσωπικών σχέσεων. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της μεθόδου MUSA (Multi-Criteria Satisfaction Analysis) και ερωτηματολογίων που απευθύνθηκαν σε εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι οι γυναίκες ηγέτιδες υπερέχουν σε τομείς όπως η στρατηγική, η διαχείριση και οι διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ οι άνδρες ηγέτες διακρίνονται στην επικοινωνία, την καθοδήγηση και τη δικαιοσύνη. Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη έμφυλων στερεοτύπων που επηρεάζουν τις αξιολογήσεις των
ηγετών. Η εργασία καταλήγει με προτάσεις για μελλοντική έρευνα, όπως η διεύρυνση του δείγματος, η συγκριτική ανάλυση μεταξύ πολιτισμών και η διερεύνηση των αντιλήψεων ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών για άνδρες και γυναίκες ηγέτες. | el |
dc.format.extent | 252 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Φύλο και ηγεσία | el |
dc.subject | Στερεότυπα | el |
dc.subject | Ηγεσία | el |
dc.subject | Προκαταλήψεις | el |
dc.subject | Εργασιακή ικανοποίηση | el |
dc.subject | Στρατηγική | el |
dc.subject | Επικοινωνία | el |
dc.subject | MUSA | el |
dc.subject | Εκπαιδευτική διοίκηση | el |
dc.subject | Φύλο | el |
dc.title | Διερεύνηση των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την ηγεσία, με βάση το φύλο του ηγέτη | el |
dc.title.alternative | An investigation of primary school teachers' stereotypes, biases and satisfaction from leadership, based on the gender of the leader | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.committee | Kytagias, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis examines the impact of gender on leadership in educational institutions, focusing on stereotypes, biases, and the satisfaction of primary school teachers. The central aim of the study is to explore how perceptions of gender shape views on leadership effectiveness and how leadership styles influence job satisfaction and the overall performance of educational units. The research is grounded in modern leadership theories, such as transformational and participatory leadership, evaluating criteria like communication, guidance, strategy, justice, management and interpersonal relationships. The analysis was conducted using the Multi-Criteria Satisfaction Analysis (MUSA) method and questionnaires distributed to teachers. The findings reveal that female leaders excel in areas such as strategy, management, and interpersonal relationships, while male leaders stand out in communication, guidance, and justice. Additionally, the presence of gender stereotypes influencing leader evaluations was
confirmed. The thesis concludes with suggestions for future research, including expanding the sample, conducting comparative analyses across cultures, and exploring the perceptions of male and female teachers regarding male and female leaders. | el |