dc.contributor.advisor | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Μανιατάκου, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Λεβέντη, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:27:07Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:27:07Z | |
dc.date.issued | 2025-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8768 | |
dc.description.abstract | Η εξωστρέφεια των σχολείων και η αλληλεπίδραση με την τοπική κοινότητα αποτελούν έναν από τους πιο ισχυρούς μηχανισμούς για την προώθηση της εκπαιδευτικής ποιότητας, της κοινωνικής συνοχής και της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών. Το σχολείο, ως ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας, έχει τη μοναδική δυνατότητα να λειτουργεί ως γέφυρα ανάμεσα στη μάθηση και την πραγματική ζωή, συνδέοντας την εκπαιδευτική διαδικασία με τις ανάγκες και τις προοπτικές της κοινότητας. Σε μια εποχή που οι κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις είναι έντονες, η εξωστρέφεια προάγει τη συλλογικότητα, την αλληλοκατανόηση και τη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών. Παράλληλα, η συνεργασία με την τοπική κοινότητα παρέχει στους μαθητές την ευκαιρία να αποκτήσουν βιωματικές εμπειρίες, να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και να ενισχύσουν την αίσθηση του ανήκειν. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σημασία της εξωστρέφειας του σχολείου, εστιάζοντας στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας, με σκοπό να διερευνήσει τις υφιστάμενες πρακτικές εξωστρέφειας, να αναλύσει τα εμπόδια που αντιμετωπίζει το σχολείο στην ανάπτυξη τέτοιων δράσεων και να προτείνει στρατηγικές για την ενίσχυση της σύνδεσης του σχολείου με την κοινότητα. Η μεθοδολογία της έρευνας είναι ποιοτική, με βασικό εργαλείο τη συνέντευξη από εκπαιδευτικούς του σχολείου, προκειμένου να συλλεχθούν αυθεντικές εμπειρίες και αντιλήψεις για τη σχέση του σχολείου με την τοπική κοινωνία. Μέσω αυτής της μεθόδου, η έρευνα αποσκοπεί να αναδείξει τόσο τις καλές πρακτικές όσο και τις προκλήσεις που ανακύπτουν στην υλοποίηση εξωστρεφών πρωτοβουλιών. Τα ευρήματα αναμένονται να προσφέρουν μια πολύτιμη εικόνα για τις στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν, καθώς και να ενισχύσουν τη θεωρητική κατανόηση της σχέσης σχολείου-κοινότητας. Η έρευνα ελπίζει να συμβάλει στην ανάπτυξη πρακτικών που θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια και τη δυναμική του σχολείου, προς όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας. Πρόκειται για μια προσπάθεια, η οποία εξετάζει τα δεδομένα, ενώ συγχρόνως προσπαθεί να οραματιστεί ένα εκπαιδευτικό μέλλον που βασίζεται στη συνεργασία, την καινοτομία και την κοινωνική αλληλεπίδραση. | el |
dc.format.extent | 169 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Εξωστρέφεια του σχολείου | el |
dc.subject | Διάδραση | el |
dc.subject | Τοπική κοινωνία | el |
dc.subject | Προκλήσεις | el |
dc.subject | Δημοτικό σχολείο | el |
dc.title | Εξωστρέφεια των σχολείων και διάδραση με την τοπική κοινωνία. Μελέτη περίπτωσης: η εξωστρέφεια του δημοτικού σχολείου | el |
dc.title.alternative | School extroversion and engagement with the local community: A case study of primary school outreach | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Γούλα, Ασπασία | |
dc.contributor.committee | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | School outreach and interaction with the local community represent one of the most powerful mechanisms for promoting educational quality, social cohesion, and the personal development of students. School, as a living cell of society, holds the unique potential to act as a bridge between learning and real life, linking the educational process with the needs and prospects of the community. In an era of intense social and economic challenges, outreach fosters collectivity, mutual understanding, and the formation of responsible citizens. At the same time, collaboration with the local community offers students the opportunity to gain experiential learning experiences, develop social skills, and strengthen their sense of belonging. This study examines the significance of school outreach, focusing on the 2nd Primary School of Agia Varvara, aiming to explore existing outreach practices, analyze the barriers the school faces in developing such initiatives, and propose strategies to enhance the school’s connection with the community. The research methodology is qualitative, with interviews conducted with the school’s educators as the main tool to collect authentic experiences and perceptions regarding the school’s relationship with the local community. Through this method, the research seeks to highlight both best practices and the challenges that arise in the implementation of outreach initiatives. The findings are expected to provide valuable insights into the strategies that can be applied, as well as enhance the theoretical understanding of the school-community relationship. The study aspires to contribute to the development of practices that will strengthen the school’s outreach and dynamism, benefiting students, educators, and the local community. This is an effort that not only examines the current data but also envisions an educational future based on collaboration, innovation, and social interaction | el |