Ανάλυση αντοχής και βελτιστοποίηση ανελκυστήρα οχημάτων
Vehicle lift strength analysis and optimization

Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση αντοχής ; Βελτιστοποίηση κατασκευής ; Πεπερασμένα στοιχεία ; Ανελκυστήρες οχημάτων ; AutoCAD ; Autodesk Inventor ; InventorΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται ανάλυση αντοχής και βελτιστοποίηση των δομικών στοιχείων ενός κοινού ανελκυστήρα οχημάτων. Αρχικά, παρουσιάζεται η βασική λειτουργία του ανελκυστήρα που θα μελετηθεί. Περιγράφεται η σύνδεση μεταξύ των βασικών μελών του και ο τρόπος ανύψωσης μέσω υδραυλικού εμβόλου. Ύστερα, γίνεται αναφορά στον γενικό σχεδιασμό της κατασκευής, στην ανάλυση των δυνάμεων που της ασκούν οι τροχοί ενός κοινού οχήματος καθώς και στην ανάλυση αντοχής σε διάφορες προτεινόμενες διατομές για τις κολώνες και την στήριξη της πλατφόρμας με τη χρήση Πεπερασμένων Στοιχείων (Finite Elements Analysis-FEA) στο AutoCAD. Τα μέρη της κατασκευής, έπειτα, σχεδιάστηκαν στο πρόγραμμα Inventor, όπου μετά την επιλογή υλικού της κατασκευής, η ανάλυση συνεχίζεται με την χρήση Πεπερασμένων Στοιχείων. Χωριστά, δημιουργήθηκε ένα συναρμολόγημα (assembly) της σύνδεσης μεταξύ της κολώνας και της πλατφόρμας του ανελκυστήρα σε σχήμα σταυρού, στο οποίο ελέγχθηκε η αντοχή και έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές. Δημιουργήθηκε, ακόμη, ένα συναρμολόγημα μεταξύ της μίας κολώνας, της έδρασης του και της σύνδεσης κολώνας-πλατφόρμας. Σε αυτό έγινε έλεγχος αντοχής και διεξάχθηκε το βέλτιστο αποτέλεσμα μετά από επεξεργασία των γενικών διαστάσεων τους. Τέλος, στο ίδιο πρόγραμμα γίνεται η ανάλυση του συναρμολογήματος ολόκληρου του ανελκυστήρα, η παρουσίαση των τελικών αποτελεσμάτων και μία αναφορά στα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την μελέτη, καθώς και προτάσεις αναφερόμενες στην μελλοντική έρευνα.
Περίληψη
In this thesis, a strength analysis and optimization of the structural components of a common vehicle lift are carried out.
Initially, the basic operation of the lift to be studied is presented. The connection between its main components and the lifting method using a hydraulic piston are described. Then, reference is made to the general design of the construction, to the analysis of the forces exerted on it by the wheels of a common vehicle, as well as to the strength analysis of various proposed cross-sections for the columns and the platform support using Finite Element Analysis (FEA) in AutoCAD. Subsequently, the construction parts were designed in the Inventor software, where, after selecting the material for the construction, the analysis continues using Finite Element Analysis. Separately, an assembly of the connection between the columns and the lift platform in a cross shape was created, in which the strength was tested, and the necessary modifications were made. Another assembly was also created between one of the columns, its base, and the column-platform connection. In this, a strength test was performed, and the optimal result was obtained after processing their general dimensions. Finally, in the same software, the analysis of the assembly of the entire lift is conducted, the results are presented, and conclusions derived from this study are discussed, along with recommendations for future research.