dc.contributor.advisor | Γούλα, Ασπασία | |
dc.contributor.author | Πιτοπούλου, Βιολέτα | |
dc.contributor.author | Ξυπνητού, Καλλιόπη | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T11:58:25Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T11:58:25Z | |
dc.date.issued | 2025-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8771 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την πολύπλευρη έννοια της εκπαιδευτικής ηγεσίας, εστιάζοντας στις εξελισσόμενες μορφές της και στον αντίκτυπό τους στα ελληνικά δημοτικά σχολεία. Εξετάζει μορφές ηγεσίας όπως η μετασχηματιστική, η κατανεμημένη, η παιδαγωγική, η ηθική, η αυθεντική, η διδακτική και η συναλλακτική δίνοντας έμφαση στα θεωρητικά τους θεμέλια και τις πρακτικές τους εφαρμογές. H έρευνα εντάσσει και εξετάζει την ηγεσία μέσα στο κοινωνικοπολιτισμικό και συστημικό πλαίσιο της Ελλάδας. Η μελέτη εμβαθύνει στην περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ των πρακτικών ηγεσίας και της οργανωσιακής επικοινωνίας. Επισημαίνει πώς η αποτελεσματική επικοινωνία - που περιλαμβάνει επίσημες, ανεπίσημες, κάθετες, οριζόντιες και ψηφιακές μορφές - διαμορφώνει το σχολικό κλίμα, ενισχύει τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και υποστηρίζει τα αποτελέσματα των μαθητών. Η διατριβή υποστηρίζει ότι οι πρακτικές ηγεσίας πρέπει να είναι προσαρμοστικές, χωρίς αποκλεισμούς και συγκεκριμένες ως προς το πλαίσιο, ικανές να αντιμετωπίζουν τόσο τις συστημικές προκλήσεις όσο και τις ατομικές ανάγκες. Επιπλέον, η διατριβή ενσωματώνει αναδυόμενες τάσεις, όπως η ηγεσία που βασίζεται στις νευροεπιστήμες και οι προσεγγίσεις που εστιάζουν στη βιωσιμότητα, για την αντιμετώπιση των σύγχρονων εκπαιδευτικών προκλήσεων. Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν την ανάγκη για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη, αποτελεσματικά πλαίσια πολιτικής και συνεργατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Οι συστάσεις περιλαμβάνουν την υιοθέτηση ολιστικών μοντέλων ηγεσίας, την αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών, την ενσωμάτωση νευροεκπαιδευτικών εργαλείων και τη διερεύνηση διαπολιτισμικών πρακτικών για ενισχυμένη εκπαιδευτική ηγεσία. Συμπερασματικά, η παρούσα διατριβή παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη σύγχρονη εκπαιδευτική ηγεσία, υποστηρίζοντας μια δυναμική, ευαίσθητη στο πλαίσιο προσέγγιση που ενδυναμώνει τους εκπαιδευτικούς, υποστηρίζει τους μαθητές και ευθυγραμμίζεται με τις εξελισσόμενες ανάγκες της ελληνικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αναδεικνύει τις μετασχηματιστικές δυνατότητες της ηγεσίας στη διαμόρφωση δίκαιων, χωρίς αποκλεισμούς και αποτελεσματικών σχολικών περιβαλλόντων. | el |
dc.format.extent | 134 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εκπαιδευτική ηγεσία | el |
dc.subject | Οργανωσιακή επικοινωνία | el |
dc.subject | Επαγγελματική ανάπτυξη | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Σχολικό κλίμα | el |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.title | Ηγεσία και οργανωσιακή επικοινωνία σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι επιδράσεις τους στην επαγγελματική ανάπτυξη και την αυτοεκτίμηση των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | Leadership and organizational communication in primary education schools and their effects on teachers' professional development and self-esteem | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.committee | Σαλμόν, Ιωάννης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis explores the multifaceted concept of educational leadership, focusing on its evolving forms and their impact on Greek primary schools. It examines forms of leadership such as transformational, distributed, pedagogical, ethical, authentic,
didactic and transactional, emphasizing their theoretical foundations and practical applications. The research frames leadership within the sociocultural and systemic context of Greece. The study delves into the complex interplay between leadership practices and organizational communication. It highlights how effective communication—which includes formal, informal, vertical, horizontal, and digital forms—shapes school climate, enhances teacher collaboration, and supports student outcomes. The thesis argues that leadership practices must be adaptive, inclusive, and context-specific, capable of addressing both systemic challenges and individual needs. Furthermore, the thesis incorporates emerging trends, such as neuroscience-based leadership and sustainability-focused approaches, to address contemporary educational challenges. The study findings highlight the need for continuous professional development, effective policy frameworks, and collaborative decision-making processes. Recommendations include adopting holistic leadership models, addressing teacher burnout, integrating neuroeducational tools, and exploring cross-cultural practices for enhanced educational leadership. In conclusion, this thesis presents a comprehensive framework for contemporary educational leadership, advocating a dynamic, context-sensitive approach that empowers teachers, supports students, and aligns with the evolving needs of Greek primary education. It highlights the transformative potential of leadership in shaping equitable, inclusive, and effective school environments. | el |