Show simple item record

Η αξιοποίηση του ΑΙ στην ειδική αγωγή. Μελέτη περίπτωσης: παιδιά με ΔΕΠΥ

dc.contributor.advisorYannas, Prodromos
dc.contributor.authorΔέλλα, Νίκη
dc.contributor.authorΣαββίδου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2025-03-14T13:08:54Z
dc.date.available2025-03-14T13:08:54Z
dc.date.issued2025-03-05
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8776
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική διερευνά τη δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν παιδιά με ΔΕΠΥ, εστιάζοντας στη διαχείριση χρόνου και οργανωτικές δεξιότητες. Η ΔΕΠΥ είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από απροσεξία, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα, η οποία επηρεάζει σημαντικά τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, τις κοινωνικές σχέσεις και την καθημερινότητα των παιδιών. Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφονται λεπτομερώς τα συμπτώματα, οι αιτίες, η διάγνωση και οι διακρίσεις μεταξύ μαθητών με και χωρίς ΔΕΠΥ. Υπογραμμίζεται η σημασία της κατανόησης του συνδρόμου για την προσαρμογή αποτελεσματικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Το δεύτερο κεφάλαιο αναλύει τον μετασχηματιστικό ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Εξετάζει τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στον εντοπισμό των συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ, στη βελτίωση των εκπαιδευτικών εμπειριών και στην αντιμετώπιση των ατομικών αναγκών. Εξετάζει επίσης τις ηθικές προκλήσεις και τους περιορισμούς της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στη διαχείριση του χρόνου, μια κρίσιμη δεξιότητα που συχνά επηρεάζεται σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Παρουσιάζει στρατηγικές για τη βελτίωση των οργανωτικών ικανοτήτων, τη διαχείριση των εμποδίων που σχετίζονται με το χρόνο και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων. Η μεθοδολογία στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφει το ερευνητικό πλαίσιο, τους στόχους και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη. Περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη σεναρίων προσαρμοσμένων σε πέντε παιδιά, αποτυπώνοντας μια σειρά προκλήσεων και προόδου. Στο πέμπτο κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά τα σενάρια των πέντε συμμετεχόντων. Κάθε σενάριο παρέχει πληροφορίες για το πώς συγκεκριμένες παρεμβάσεις επηρέασαν τις δεξιότητες διαχείρισης χρόνου και τη συνολική τους ανάπτυξη. Οι παρατηρήσεις από γονείς και ερευνητές υπογραμμίζουν τόσο τις επιτυχίες όσο και τους τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Η διπλωματική ολοκληρώνεται με το έκτο κεφάλαιο στο οποίο υπάρχει η σύνθεση των ευρημάτων και δίνεται έμφαση στις δυνατότητες των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης να προωθήσουν βελτιωμένη διαχείριση χρόνου και οργανωτικές δεξιότητες σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Εντοπίζει επίσης τη σημασία του συνδυασμού της τεχνητής νοημοσύνης με παραδοσιακές προσεγγίσεις για πιο ολιστική υποστήριξη. Γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ τεχνολογίας και ειδικής εκπαίδευσης, η παρούσα έρευνα προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για τις πρακτικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης. Στόχος της εργασίας είναι να εμπνεύσει περαιτέρω διερεύνηση σε αυτόν τον τομέα, ενώ υποστηρίζει ηθικές και προσαρμοσμένες παρεμβάσεις που δίνουν προτεραιότητα στις μοναδικές ανάγκες των παιδιών με ΔΕΠΥ. Αναφορικά με τον τρόπο συγγραφής, η κάθε μία ανέλαβε να ολοκληρώσει ένα κομμάτι έπειτα από συνεννόηση, ώστε να καταφέρουμε να γράψουμε εξ’ ημισείας τη διπλωματική. Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο η μία ανέλυσε το σύνδρομο, τα συμπτώματα των παιδιών με ΔΕΠΥ και τις αιτίες που συμβάλλουν στη ΔΕΠΥ και η άλλη ανέλυσε τη σύγκριση μεταξύ των μαθητών με ΔΕΠΥ με τους μαθητές χωρίς ΔΕΠΥ και τη διάγνωση και αξιολόγηση. Στο δεύτερο κεφάλαιο η μία ανέλυσε την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και τις εφαρμογές και τεχνικές της τεχνητής νοημοσύνης για τον εντοπισμό συμπτωμάτων ΔΕΠΥ και η άλλη ανέλυσε τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των παιδιών με ΔΕΠΥ και τις προκλήσεις και τα ηθικά ζητήματα χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης με μαθητές με ΔΕΠΥ. Στο τρίτο κεφάλαιο η μία ανέλυσε την οργάνωση και αποτελεσματική διαχείριση χρόνου για παιδιά με ΔΕΠΥ και τις στρατηγικές για την αντιμετώπιση των χρονικών εμποδίων και η άλλη ανέλυσε την αποτελεσματικότητα των χρονικών παρεμβάσεων σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Στο τέταρτο κεφάλαιο η μία ανέλυσε το ιστορικό, το ερευνητικό κενό και το σκοπό της έρευνας στη μεθοδολογία και η άλλη ανέλυσε τους στόχους, τα εργαλεία, την εφαρμογή του παιχνιδιού Lusha ADHD και τα σενάρια αναλύθηκαν από κοινού. Στο πέμπτο κεφάλαιο η μία ανέλυσε το σενάριο του Γιώργου και του Λεωνίδα, η άλλη το σενάριο της Ελένης και της Μαρίας και το σενάριο του Γιάννη αναλύθηκε από κοινού. Τα συμπεράσματα επίσης γράφτηκαν από κοινού. Εν τέλει είμαστε πολύ ικανοποιημένες από τη συνεργασία μας και από το αποτέλεσμα της εργασίας!el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔΕΠΥel
dc.subjectΔιαταραχή ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότηταel
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΔιαχείριση χρόνουel
dc.subjectΟργανωτικές δεξιότητεςel
dc.subjectΠαρεμβάσεις ειδικής αγωγήςel
dc.subjectArtificial intelligenceel
dc.titleΗ αξιοποίηση του ΑΙ στην ειδική αγωγή. Μελέτη περίπτωσης: παιδιά με ΔΕΠΥel
dc.title.alternativeThe use of AI in special education. Case study: children with ADHDel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis explores the potential of artificial intelligence (AI) to address the challenges faced by children with ADHD, focusing on time management and organizational skills. ADHD is a neurodevelopmental disorder characterized by inattention, hyperactivity, and impulsivity, which significantly affects children’s academic performance, social relationships, and daily life. The first chapter describes in detail the symptoms, causes, diagnosis, and distinctions between students with and without ADHD. The importance of understanding the syndrome for adapting effective educational interventions is emphasized. The second chapter analyzes the transformative role of artificial intelligence in education. It examines the applications of artificial intelligence in identifying ADHD symptoms, improving educational experiences, and addressing individual needs. It also examines the ethical challenges and limitations of integrating AI into education. The third chapter focuses on time management, a critical skill that is often impaired in children with ADHD. It presents strategies for improving organizational skills, managing time-related barriers, and evaluating the effectiveness of interventions. The methodology in the fourth chapter describes the research framework, objectives, and tools used in the study. It also involves the development of scenarios tailored to five children, capturing a range of challenges and progress. The fifth chapter describes the scenarios of the five participants in detail. Each scenario provides insights into how specific interventions affected time management skills and their overall development. Observations from parents and researchers highlight both successes and areas for improvement. The thesis concludes with the sixth chapter, which summarizes the findings and emphasizes the potential of AI tools to promote improved time management and organizational skills in children with ADHD. It also identifies the importance of combining AI with traditional approaches for more holistic support. Bridging the gap between technology and special education, this research offers valuable insights into the practical applications of AI. The aim of the paper is to inspire further research in this area, while advocating for ethical and tailored interventions that prioritize the unique needs of children with ADHD. Regarding the writing process, each of us undertook to complete one section after consultation, so that we could write the thesis halfway. In more detail, in the first chapter one analyzed the syndrome, the symptoms of children with ADHD and the causes that contribute to ADHD and the other analyzed the comparison between students with ADHD and students without ADHD and the diagnosis and assessment. In the second chapter one analyzed artificial intelligence in education and the applications and techniques of artificial intelligence for identifying ADHD symptoms and the other analyzed the artificial intelligence tools for improving the education of children with ADHD and the challenges and ethical issues of using artificial intelligence with students with ADHD. In the third chapter one analyzed the organization and effective time management for children with ADHD and the strategies for dealing with time obstacles and the other analyzed the effectiveness of time interventions in children with ADHD. In the fourth chapter, one analyzed the background, the research gap and the purpose of the research in methodology and the other analyzed the goals, tools, the application of the Lusha ADHD game and the scenarios were analyzed together. In the fifth chapter, one analyzed the scenario of George and Leonidas, the other the scenario of Eleni and Maria and the scenario of Giannis was analyzed together. The conclusions were also written together. In the end, we are very satisfied with our collaboration and the result of the work!el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές