DigComp Quest: Παιχνίδι ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων
DigComp Quest: A game-based approach for assessing and enhancing digital competencies

Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κοψιδάς, Παναγιώτης-Έκτωρ
Ημερομηνία
2025-03Επιβλέπων
Troussas, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Εικονικά περιβάλλοντα ; Unity ; Digital competences ; Game-based learning ; Educational games ; Serious gaming ; GamificationΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη δημιουργία ενός παιχνιδιού με ονομασία DigComp Quest, εκπαιδευτικού χαρακτήρα, όπου, μέσα από διάφορες προκλήσεις, αξιολογούνται οι ψηφιακές ικανότητες του χρήστη βάσει των χαρακτηριστικών του DigComp 2.2.
Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης θα εισέρχεται σε έναν ψηφιακό κόσμο στον οποίο θα μπορεί να πλοηγήσει τον χαρακτήρα του και να αλληλοεπιδράσει με το περιβάλλον με σκοπό να ανακαλύψει ποιες είναι οι ψηφιακές δεξιότητές του βάσει του πλαισίου DigComp 2.2. Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ο χρήστης καλείται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που είναι σχεδιασμένες με βάση τις πέντε διαστάσεις του πλαισίου DigComp 2.2. Το παιχνίδι αξιολογεί την απόδοσή του σε κάθε δεξιότητα ξεχωριστά, διατηρώντας αναλυτική βαθμολογία.
Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, πραγματοποιείται αυτόματη ανάλυση των δεξιοτήτων του χρήστη. Στη συνέχεια, παρέχονται εξατομικευμένες προτάσεις για εκπαιδευτικά μαθήματα που στόχο θα έχουν τη βελτίωση των τομέων στους οποίους εντοπίζονται αδυναμίες. Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή και το ενδιαφέρον του χρήστη για περαιτέρω εκπαίδευση.
Συνολικά, το DigComp Quest δημιουργεί ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον, ενθαρρύνοντας τους παίκτες να βελτιώσουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους με ενεργό και ψυχαγωγικό τρόπο.
Περίληψη
The present thesis concerns the development of an educational game called DigComp Quest, designed to evaluate users' digital competencies based on the DigComp 2.2 framework. Players navigate a digital world where they control a character and interact with the environment to identify and assess their digital skills as defined by DigComp 2.2.
Throughout the game, users encounter challenges tailored to the five dimensions of the DigComp 2.2 framework. The game tracks and scores their performance in each specific skill area, providing a detailed evaluation of their digital competencies. Upon completing the game, an automated analysis of the user's skills is performed. Based on their interactions and performance, personalized recommendations for educational courses are offered, targeting areas where skill gaps have been identified. This approach motivates users to actively engage in learning and self-improvement.
Overall, DigComp Quest creates a dynamic and enjoyable environment that combines education with entertainment, encouraging players to enhance their digital competencies in an interactive and engaging way.