Show simple item record

Στάσεις και απόψεις παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών μέσω της βιωματικής μάθησης στον παιδικό σταθμό σε παιδιά ηλικίας 3 - 4 ετών

dc.contributor.advisorPILIOURAS, PANAGIOTIS
dc.contributor.authorΠέσιου, Ευφροσύνη
dc.date.accessioned2021-07-21T09:44:50Z
dc.date.available2021-07-21T09:44:50Z
dc.date.issued2021-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/879
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-730
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Τα μαθηματικά θεωρούνται ένα σημαντικό διδακτικό αντικείμενο, αφού η μαθηματική γνώση έχει διαφανεί ότι αποτελεί για τα παιδιά παράγοντα εξέλιξης, ανάπτυξης και επιτυχίας τόσο για τη σχολική όσο και την επαγγελματική τους πορεία. Γι’ αυτόν τον λόγο, έχουν ενταχθεί στην εκπαίδευση των παιδιών από τις μικρές ηλικίες στην προσχολική αγωγή. Οι εκπαιδευτικοί εισάγουν τις βιωματικές πρακτικές στους παιδικούς σταθμούς, αφού έχει αποδειχθεί ότι είναι το καταλληλότερο μέσο διδασκαλίας των μικρών παιδιών, ώστε να μπορούν να μεταδώσουν στα παιδιά μαθηματικές έννοιες, χωρίς να τα πιέσουν, αλλά μέσα από μια ενδιαφέρουσα διαδικασία . Σκοπός: Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις στάσεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τη βιωματική μάθηση σε παιδιά ηλικίας 3-4 ετών, προκειμένου να διαφανούν οι πρακτικές που χρησιμοποιούν και η αποτελεσματικότητά τους. Μέθοδος: Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS.25 και το πρόγραμμα Microsoft Excel. Στην περιγραφική στατιστική, για την ανάλυση όλων των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, έγινε χρήση ποσοστών, μέσων τιμών και τυπικών αποκλίσεων. Επιπλέον, για την κατάλληλη παρουσίαση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν πίνακες και γραφήματα που δημιουργήθηκαν στα δύο προαναφερόμενα προγράμματα. Για την απάντηση των 3 ερευνητικών ερωτημάτων και την ανάδειξη πιθανόν στατιστικά σημαντικών συσχετίσεων, έγινε χρήση του συντελεστή γραμμικής συσχέτισης Pearson. Αποτελέσματα: Μέσω της έρευνας, διαπιστώθηκε πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα παιδιά ηλικίας 3 και 4 ετών είναι πολύ ικανά να αντιληφθούν τις μαθηματικές έννοιες και η βιωματική διαδικασία προκαλεί αίσθημα ενδιαφέροντος, θαυμασμού και έλξης. Οι πιο αποδοτικές διδακτικές προσεγγίσεις είναι εκείνες της γνώσης μέσω του παιχνιδιού, της επιλογής και χρήσης υλικών και της βιωματικής προσέγγισης γνώσεων. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι είναι σημαντικό να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα αυτοανακάλυψης των μαθηματικών εννοιών κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Επίσης, αναδείχθηκε πως όσο πιο συχνά οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τη βιωματική μάθηση ως μέσο διδασκαλίας των μαθηματικών εννοιών, τόσο πιο θετικοί είναι οι μαθητές ως προς το συγκεκριμένο μάθημα. Συμπεράσματα: Μέσα από τη βιωματική μάθηση οι μαθητές προσχολικής ηλικίας μπορούν να αντιληφθούν με μεγαλύτερη ευκολία τις μαθηματικές έννοιες και να συμμετάσχουν ενεργά στο μάθημα δείχνοντας περισσότερο ενδιαφέρον και προθυμία. Το παιχνίδι αναδεικνύεται ως το σημαντικότερο μέσο βιωματικής διδασκαλίας, αφού οι μαθητές δείχνουν εμφανή προτίμηση.  el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.titleΣτάσεις και απόψεις παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών μέσω της βιωματικής μάθησης στον παιδικό σταθμό σε παιδιά ηλικίας 3 - 4 ετώνel
dc.title.alternativePreschool teachers' attitudes and views on teaching mathematical concepts through experiential learning to children aged 3-4 at nursery schoolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚασιμάτη, Αικατερίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: Mathematics is considered as an important subject, since mathematical knowledge has become a means for children to develop and succeed in both their school and professional careers. For this reason, mathematics is included in the education of children from an early age during preschool education. Teachers introduce experiential practices in kindergartens, as they have been proven to be the most appropriate means of teaching young children mathematical concepts in an interesting manner, without pushing them. Aim: This study aims to investigate the attitude of preschool teachers in teaching mathematics through experiential learning to children of 3-4 years of age, and present the used practices and their effectiveness. Method: The statistical software SPSS.25 and the Microsoft Excel software were used for data analysis. In the descriptive statistics, for the analysis of all questions of the questionnaire, percentages, mean values and standard deviations were calculated. In addition, for the proper presentation of the results, tables and graphs created in the two aforementioned used softwares. The Pearson linear correlation coefficient was calculated for answering the 3 research questions and highlight potentially statistically significant correlations. Results: Through this research, it was revealed that teachers believe that children of 3-4 years of age are very capable of understanding mathematical concepts, and that the experiential process creates interest, admiration and attraction. The most effective teaching approaches are those that include games, use of materials, and experiential practices. Teachers consider as important to provide children the opportunity to self-discover mathematical concepts during the lesson. Finally, it was also shown a clear correlation between the use of experiential learning for teaching mathematical concepts and the student positiveness for these specific subjects. Conclusions: Through experiential learning, preschool students can more easily understand mathematical concepts and actively and willingly participate in the lesson. Last but not least, students show an apparent preference in lessons that involve games, making games the most important tool of the experiential teaching.  el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές