Διερεύνηση κριτηρίων για τον σχεδιασμό συστήματος διαμοιρασμένης μετακίνησης σε Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης
Criteria exploration for planning ridesharing systems in Higher Education Institutes
Διπλωματική εργασία
Author
Ασημακοπούλου, Μαρία Νικολέττα
Date
2021-07-15Advisor
Μητρόπουλος, ΛάμπροςKeywords
Ridesharing ; Συνεπιβατισμός ; SPSS ; Κριτήρια ; Criteria ; Λογιστική παλινδρόµηση ; Πολυωνυμικό λογιστικό μοντέλο ; Διωνυμικό λογιστικό μοντέλο ; Στατιστική ανάλυση ; Ordinal logistic regression ; Binary logistic regressionAbstract
Η έλευση των συστημάτων συνεπιβατισμού θα αποτελέσει σύντομα μια πραγματικότητα που θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις εγείροντας ταυτόχρονα εύλογα το ερώτημα της αποδοχής τους από το ευρύ κοινό. Το ερώτημα αυτό έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια τους ερευνητές σε διεθνές επίπεδο, χωρίς, ωστόσο, να έχουν διεξαχθεί αντίστοιχες έρευνες στην Ελλάδα. Με την παρούσα Διπλωματική Εργασία διενεργείται μια προσπάθεια κάλυψης αυτού του κενού θέτοντας ως στόχο την διερεύνηση των κριτηρίων για τον σχεδιασμό ενός συστήματος διαμοιρασμένης μετακίνησης στα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης της Ελλάδος. Για τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων, διεξήχθη διαδικτυακή έρευνα μέσω κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου, το οποίο συμπλήρωσαν 948 μετακινούμενοι (που είτε φοιτούν, είτε εργάζονται σε κάποιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας). Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν μοντέλα Λογιστικής Παλινδρόμησης (πολυωνυμικό και διωνυμικό). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αποδοχή τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από κριτήρια τα οποία κατηγοριοποιούνται σε τρεις ομάδες: 1) λόγοι , 2) κίνητρα, και 3) εμπόδια. Τα κριτήρια χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη προτάσεων και πολιτικών για την επιτυχή εφαρμογή υπηρεσιών συνεπιβατισμού σε Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης της Ελλάδος.
Abstract
The advent of ridesharing systems will soon be a reality that will bring about significant changes in transportation while reasonably raising the question of their acceptance by the general public. This question has occupied researchers in recent years at the international level, without, however, similar research being conducted in Greece. With the present Diploma Thesis, an attempt is made to fill this gap, aiming at the investigation of the criteria for the design of a ridesharing system in Higher Education Institutions of Greece, as well as the identification of the main factors that affect this acceptance. In order to collect the required data, an online survey was conducted through a questionnaire, which was completed by 948 travelers (who either study or work at a Higher Education Institution in Greece). Then, regression models (polynomial and binomial) are developed. The results show that their acceptance depends to a large extent on criteria that may be grouped in three categories: 1) reasons, 2) motives, and 3) constraints. These criteria are used to form policies that may be used for the successful implementation of ridesharing systems in Higher Education Institutions of Greece