Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη και δημιουργία ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων στο μάθημα της πληροφορικής για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο

dc.contributor.advisorΚορακάκης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΝίκας Λέπουρας, Ηλίας
dc.date.accessioned2025-03-20T13:03:10Z
dc.date.available2025-03-20T13:03:10Z
dc.date.issued2025-03-19
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8846
dc.description.abstractΗ εργασία με θέμα "Μελέτη και Δημιουργία ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων στο μάθημα της πληροφορικής για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο" στοχεύει στην εις βάθος ανάλυση της χρήσης Τ.Π.Ε (Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών) στην διδασκαλία της πληροφορικής, με σκοπό την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων στους μαθητές. Αρχικά, η εργασία αναλύει τη θεωρητική βάση των ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων. Εξετάζεται η σημασία τους στη σύγχρονη εκπαίδευση και πώς αυτά μπορούν να συμβάλλουν στην κατανόηση σύνθετων εννοιών της πληροφορικής. Αναλύονται επίσης οι διάφορες μορφές Τ.Π.Ε, όπως διαδραστικά παιχνίδια, πολυμέσα, βίντεο και εφαρμογές που ενισχύουν τη μάθηση μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων. Στη συνέχεια, η εργασία φέρνει παραδείγματα επιτυχούς εφαρμογής ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων σε σχολικές τάξεις, με έμφαση στις βέλτιστες πρακτικές που έχουν εξελιχθεί κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ανατροφοδότηση των μαθητών και τη χρήση ερευνητικών δεδομένων για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των Τ.Π.Ε. Η εργασία προχωρά στην παρουσίαση ιδεών για τη δημιουργία νέας εφαρμογής Τ.Π.Ε που είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου. Εξετάζεται η διαδικασία σχεδίασης και υλοποίησης, όπου τονίζεται η συνεργασία μεταξύ δασκάλων και μαθητών στη δημιουργία περιεχομένου που είναι ελκυστικό και εκπαιδευτικά αποδοτικό. Σημαντικός είναι και ο ρόλος της τεχνολογίας στη δημιουργία αυτών των εργαλείων. Τέλος, η εργασία καταλήγει στα συμπεράσματα σχετικά με την εκπαίδευση των μαθητών και αν η εφαρμογή μας καλύπτει τις μαθησιακές ανάγκες τους, τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά την ανάπτυξη της εφαρμογής αλλά και περεταίρω αναβάθμισης και πρότασης για την καλύτερη λειτουργία της.el
dc.format.extent66el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.subjectΤεχνολογία Πληροφοριών και επικοινωνίαςel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΔιαδραστικότηταel
dc.subjectΜεταγνώσηel
dc.subjectΠρογενέστερη γνώσηel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΕργαλεία προσβασιμότηταςel
dc.subjecte-learningel
dc.titleΜελέτη και δημιουργία ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων στο μάθημα της πληροφορικής για το Δημοτικό και το Γυμνάσιοel
dc.title.alternativeThe study and creation of digital learning tools on computer science for students in elementary and secondary schoolel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαραμάνη, Αντιγόνη
dc.contributor.committeeΑθυμαρίτου, Φιλίππα
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίαςel
dc.description.abstracttranslatedTechnology integration into education has transformed traditional teaching approaches, creating opportunities for dynamic and engaging learning experiences. This thesis explores the study and creation of digital learning objects in Computer Science, specifically tailored for primary and lower secondary education (Elementary and Junior High School). The research investigates the pedagogical foundations, design principles, and technological tools necessary for the development of effective digital educational resources. The study employs a multidisciplinary methodology, combining instructional design theories, educational technology frameworks, and practical development techniques. The resulting digital learning objects are designed to align with national curriculum standards and foster critical thinking, problem-solving, and computational literacy among students. Key findings include the identification of best practices for designing user-friendly and pedagogically sound digital materials, as well as insights into how these resources can enhance both student engagement and teacher effectiveness in Computer Science education. The thesis concludes by presenting a series of exemplary digital learning objects and guidelines for their integration into the classroom, aiming to contribute to the broader goal of advancing digital literacy and fostering innovation in education.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές