Επανασχεδιασμός οπτικής ταυτότητας Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
Rebranding of National Archaeological Museum

Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Σκυριανού, Φρειδερίκη Μαρία
Μιχαλοπούλου, Χριστίνα - Αγλαΐα
Ημερομηνία
2025-02-26Επιβλέπων
Μασούρα, ΕυαγγελίαΛέξεις-κλειδιά
Οπτική ταυτότητα ; Επανασχεδιασμός ταυτότητας ; Οπτική επικοινωνία ; Πολιτισμός ; ΜουσείοΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στον επανασχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, με αφορμή το νέο σχέδιο ανάπλασης του χώρου. Περιλαμβάνει έρευνα με αντικείμενο τις στρατηγικές branding και rebrading σε μουσεία, μελέτη και σχολιασμό άλλων οπτικών ταυτοτήτων, καθώς και τη δική μας σχεδιαστική πρόταση. Στόχος, είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης οπτικής ταυτότητας που συνδυάζει αισθητική και λειτουργικότητα, με κύριο άξονα τη χρήση τυπογραφίας και γραφικών στοιχείων βασισμένων στον κύκλο. Με σεβασμό στον αρχαιολογικό χαρακτήρα του οργανισμού, η νέα ταυτότητα επιδιώκει την ισορροπία μεταξύ κλασικού και σύγχρονου. Η σχεδιαστική πρόταση συνδέει το παρελθόν με το μέλλον, προωθώντας την πολιτιστική κληρονομιά μέσα από την ανανέωση και την αναδιαμόρφωση δίνοντας μια νέα, δυναμική ταυτότητα.
Περίληψη
This thesis focuses on the redesign of the visual identity of the National Archaeological Museum, on the occasion of the new redevelopment plan of the site. It includes research on branding and rebranding strategies in museums, study and commentary on other visual identities, and our own design proposal. The aim, is to create a contemporary visual identity that combines aesthetics and functionality, with the main focus on the use of typography and graphic elements based on the circle. Respecting the archaeological character of the organisation, the new identity seeks to strike a balance between the classical and the contemporary. The design proposal connects the past with the future, promoting cultural heritage through renewal and reconfiguration, giving a new, dynamic identity.