Αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων για την στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ των οργανισμών πληροφόρησης μέσω της ανάλυσης διαδικτυακών δεδομένων συμπεριφοράς χρηστών
Utilization of social media platforms of informational organizations for the creation of a digital marketing strategy through user behavioral analytics
Keywords
Ανάλυση δεδομένων διαδικτύου ; Οργανισμοί πληροφόρησης ; Επιστημονικοί εκδοτικοί οίκοι ; Κοινωνικά δίκτυα ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Στρατηγικό μάρκετινγκ ; Στατιστική συσχέτιση ; Facebook ; TwitterAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία, στοχεύει στη δημιουργία στρατηγικών μεθόδων που αποσκοπούν στην αξιοποίηση των παραγόμενων «Αναλυτικών Δεδομένων» (Web Analytics) που προέρχονται από τα κοινωνικά δίκτυα επιστημονικών εκδοτικών οίκων.
Αρχικά, μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης, θα αναλυθεί η σημαντικότητα των κοινωνικών δικτύων και ο ρόλος των εργαλείων ανάλυσης δεδομένων (social media analytics) ως εργαλεία αποφάσεων στη ψηφιακή προώθηση των υπηρεσιών και προϊόντων εκδοτικών οίκων. Μέσω της βιβλιογραφικής – αρθρογραφικής επισκόπησης, θα γίνουν αντιληπτοί οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα μιας ψηφιακής στρατηγικής μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα.
Παράλληλα, θα συλλεχθούν αναλυτικά δεδομένων συμπεριφοράς χρηστών (user behavioral analytics) στις σελίδες κοινωνικών δικτύων που διαθέτουν οι επιστημονικοί εκδοτικοί οίκοι. Απώτερος σκοπός, είναι η ποσοτικοποίηση των παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν την αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών και των σελίδων κοινωνικών δικτύων. Η συλλογή των user behavioral analytics, θα πραγματοποιηθεί μέσω της χρήσης διαδικτυακών εργαλείων ανάκτησης δεδομένων συμπεριφοράς χρηστών στα κοινωνικά δίκτυα των εξεταζόμενων επιστημονικών εκδοτικών οίκων.
Η δυνατότητα ανάκτησης, συλλογής, παρακολούθησης, ανάλυσης και οπτικοποίησης των παραγόμενων δεδομένων, θα επιφέρει πρακτικές μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων που μπορούν να υιοθετηθούν από τους επιστήμονες και επαγγελματίες πληροφόρησης στους οργανισμούς πληροφόρησης.
Ακόμη, μέσω των ερευνητικών ευρημάτων θα αποκρυσταλλωθεί άποψη για τις σύγχρονες προκλήσεις που παρουσιάζονται στο ψηφιακό μάρκετινγκ καθοδηγούμενο από την ανάλυση δεδομένων στα κοινωνικά δίκτυα των επιστημονικών εκδοτικών οίκων. Επιπροσθέτως, η αξιοποίηση των social media data analytics θα επιτρέψει την προσωποποιημένη διάχυση προϊόντων και υπηρεσιών προς το κοινό που απευθύνονται οι αντίστοιχοι οργανισμοί. Τέλος, θα προταθούν μέθοδοι περαιτέρω επέκτασης της έρευνας.(Wedel & Kannan, 2016).
Λέξεις Κλειδιά: (Ανάλυση Δεδομένων Διαδικτύου, Οργανισμοί Πληροφόρησης, Επιστημονικοί Εκδοτικοί Οίκοι, Κοινωνικά Δίκτυα, Ψηφιακό Μάρκετινγκ, Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Στατιστική Συσχέτιση, Facebook, Twitter)
Abstract
This dissertation aims to create strategic methods that aim to utilize the produced Web Analytics that come from the social networks of scientific publishing houses.
Initially, through the literature review, the importance of social networks and the role of data analysis tools (social media analytics) as decision tools in the digital promotion of publishing services and products will be analyzed. Through the bibliographic - article review, the factors that affect the effectiveness of a digital marketing strategy on social networks will be understood.
At the same time, user behavioral analytics data will be collected in detail on the social networking pages available to scientific publishing houses. The ultimate goal is to quantify the factors that can affect the interaction between users and social networking sites. The collection of user behavioral analytics will be carried out through the use of online tools for retrieving user behavior data on the social networks of the examined scientific publishing houses.
The ability to retrieve, collect, monitor, analyze and visualize the generated data will bring practical methods of digital social network marketing that can be adopted by scientists and information professionals in information organizations.
Furthermore, through the research findings, an opinion will be crystallized on the current challenges presented in digital marketing, guided by the analysis of data on the social networks of scientific publishing houses. In addition, the use of social media data analytics will allow the personalized dissemination of products and services to the public addressed to the respective organizations. Finally, methods for further research extension will be proposed (Wedel & Kannan, 2016).
Keywords: (Internet Data Analysis, Information Organizations, Scientific Publishers, Social Networks, Digital Marketing, Strategic Marketing, Statistical Correlation, Facebook, Twitter)