Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η Έμμηνος Ρύση ως Παράγοντας Διαρροής από τη Σχολική Πραγματικότητα και ο Ρόλος της Κοινωνικο-συναισθηματικής Νοημοσύνης

dc.contributor.advisorGeorgatzakou, Chara
dc.contributor.authorΦουντή, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2021-07-26T10:13:31Z
dc.date.available2021-07-26T10:13:31Z
dc.date.issued2021-07-16
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/953
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-804
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Η έλευση της εμμήνου ρύσεως αποτελεί σημείο σταθμό στην εξελικτική πορεία της εφηβείας των θηλέων καθώς σηματοδοτεί την μετάβαση από την παιδική στην αναπαραγωγική ηλικία. Η εμμηναρχή καθορίζεται από μια πλειάδα παραγόντων τόσο γενετικής όσο και περιβαλλοντικής φύσεως, με τους εξωγενείς παράγοντες να επηρεάζουν σε μεγάλο ποσοστό τόσο την έναρξη ή καθυστέρηση της εμμήνου ρύσεως όσο και την βιο-ψυχο-κοινωνική πορεία αυτής. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι σε πρώτο στάδιο η διερεύνηση της εμμήνου ρύσεως και της σχετιζόμενης με αυτήν συμπτωματολογίας ως βιολογικοί παράγοντες μερικής διαρροής από τη σχολική πραγματικότητα και σε δεύτερο στάδιο ο ρόλος της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης ως διδακτική προσέγγιση και αντισταθμιστικός παράγοντας του φαινομένου της μαθητικής διαρροής. Υλικό και Μέθοδος: Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η ποσοτική έρευνα επισκόπησης με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου όπως αυτό συντάχθηκε από την ερευνήτρια. Πραγματοποιήθηκε Πιλοτική Έρευνα (Pilot Research) με τη μέθοδο της Εξέτασης-Επανεξέτασης (Test – Re-test) σε δείγμα δέκα (10) ατόμων προκειμένου να ελεγχθούν τυχόν λάθη και να εντοπισθούν παραλείψεις μέσω του συσχετισμού των αρχικών και των επαναληπτικών μετρήσεων. Το συνολικό δείγμα της έρευνας απετέλεσαν εκατό (100) άτομα τυπικής ανάπτυξης και το ηλικιακό φάσμα αυτών τα έντεκα έως δέκα οκτώ έτη (11-18). Η συμπλήρωση ερωτηματολογίου και η συλλογή δεδομένων του πιλοτικού δείγματος των δέκα ατόμων έγινε με τη μέθοδο της διανομής έντυπου ερωτηματολόγιου ενώ του υπόλοιπου δείγματος, αποκλειστικά μέσω συμπλήρωσης ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Αποτελέσματα: Όπως προέκυψε από την παρούσα πρωτότυπη έρευνα μεγάλο ποσοστό του δείγματος εμφανίζει απροθυμία ενεργούς συμμετοχής σε δραστηριότητες σχολικού πλαισίου και στην εν γένει σχολική καθημερινότητα λόγω της έντονης σωματικής και ψυχοσυναισθηματικής συμπτωματολογίας πριν ή κατά τη διάρκεια της εμμηνόρροιας ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η έλλειψη ενσυναίσθησης από το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον και κατά συνέπεια η αδυναμία συναισθηματικής ταύτισης με την ψυχολογική κατάσταση του ατόμου και κατανόησης των συμπεριφορών ή των κινήτρων που τις καθορίζουν επιτείνει την αρνητική τους στάση και οδηγεί στην παγίωση της μαθητικής διαρροής. Συμπεράσματα: Εν κατακλείδι, όπως προέκυψε από την έρευνα, θεμελιώδους σημασίας ρόλο δύναται να παίξει η προσέγγιση της προβληματικής μέσω της ανάπτυξης νέων επικοινωνιακών τρόπων που θα πηγάζουν από τις βασικές αρχές της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης και θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με μία οικοσυστημική προσέγγιση της σχολικής καθημερινότητας. Λέξεις Κλειδιά: έμμηνος ρύση, συμπτωματολογία, σχολική διαρροή, κοινωνικο-συναισθηματική νοημοσύνη, οικοσυστημική προσέγγιση.el
dc.format.extent116el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣυμπτωματολογίαel
dc.subjectΈμμηνος ρύσηel
dc.subjectΣχολική διαρροήel
dc.subjectΚοινωνικο-συναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΟικοσυστημική προσέγγισηel
dc.titleΗ Έμμηνος Ρύση ως Παράγοντας Διαρροής από τη Σχολική Πραγματικότητα και ο Ρόλος της Κοινωνικο-συναισθηματικής Νοημοσύνηςel
dc.title.alternativeMenstruation as a School Routine Drop-out Factor and the Role of Socio-emotional Intelligenceel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑνδρή, Ελισάβετ
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: The advent of menstruation constitutes a turning point in the developmental process of female puberty as it marks the transition from child age to child-bearing potential. Menarche is determined by a series of factors of both genetic as well as environmental nature with the extraneous agents playing a decisive role to the entry period of menstruation or its delay and its bio-psycho-social evolution. Purpose: This systematic review, in first instance, aims at examining menstruation and its relevant symptomatology as biological agents of partial school dropout from the daily school routine and, in second instance, at promoting socio-emotional intelligence as a didactic approach and countervailing factor regarding the phenomenon of school dropout rate on a daily basis. Material and Method: The method followed is that of a quantitative research with the use of a structured questionnaire as drafted by the researcher. A Pilot Research was conducted with the method of Testing and Re-testing a sample of ten (10) participants so that any possible errors could be eliminated as well as any possible omissions could be detected via the correlation of the initial and replicate measurement assessments. Τhe total research sample consists of a hundred (100) individuals of typical developmental growth and an age range of eleven to eighteen (11-18) years. Results: As emerged from this original research, a considerable percentage of the participants appear unwilling to be actively involved in activities within the school curriculum agenda as well as the overall school routine due to severe physical or overwhelming psycho-emotional symptomatology prior or in the course of menstruation; it is of particular significance the fact that the lack of emotional intelligence within the school and family environment as well as the weak empathy deriving from such conditions, may lead to an insufficiency of understanding, which accentuates the persistent negative attitude and consolidates the occasional and case by case nature of the dropout. Discussion: In conclusion, approaching the problematic through the development of new communicative ways, which will emerge from the basic principles of socio-emotional intelligence and which will therefore be intrinsically linked to an ecosystem-based educational approach of school everyday life and routine, are of fundamental importance and essential significance. Keywords: menstruation, symptomatology, school dropout, socio-emotional intelligence, eco-systemic approach.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές