Τα κριτήρια επιλογής υπηρεσιών γαστρονομικού τουρισμού των τουριστών που ανήκουν στην γενιά των «millennials»: Η περίπτωση της Κρήτης
The criteria for selecting gastronomic tourism services of tourists belonging to the generation of "millennials": The case of Crete
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γυπαράκης, Εμμανουήλ
Νταλλένγκα, Ελτόν
Ημερομηνία
2021Επιβλέπων
Stavrinoudis, TheodorosΛέξεις-κλειδιά
Γαστρονομία ; Κρήτη ; Millennials ; Kριτήρια επιλογής ; Γαστρονομικός τουρισμόςΠερίληψη
Ο τουρισμός αποτελεί σήμερα μια οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα καθώς καλύπτει σχεδόν όλες τις κοινωνικές και εισοδηματικές τάξεις, αποβλέποντας στην ικανοποίηση της ανάγκης για πρόσκαιρη φυγή από την καθημερινότητα. Μία από τις μορφές του τουρισμού είναι και ο γαστρονομικός τουρισμός. Η γαστρονομία γίνεται σταθερά ένας σημαντικός παράγοντας στην επωνυμία και στην ταυτότητα των προορισμών όπως στην περίπτωση του νησιού της Κρήτης που έχει τις προδιαγραφές να στηρίξει τις υπηρεσίες που προσφέρει ο γαστρονομικός τουρισμός και αφορούν διάφορες δραστηριότητες, όπως η ενασχόληση με τα χαρακτηριστικά τοπικά προϊόντα και την αναζήτηση πληροφοριών γύρω από αυτά. Αυτές τις δραστηριότητες αναζητά η γενιά των millennials για να αποκτήσει εμπειρίες και νέες εικόνες για την καθημερινότητά τους. Με βάση τα παραπάνω, ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τα κριτήρια επιλογής των υπηρεσιών του γαστρονομικού τουρισμού από την γενιά των millennials στο νησί της Κρήτης. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα η οποία ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2021 και τελείωσε τον Μάιο του 2021 και συμμετείχαν 214 άτομα, 103 άνδρες (48,1%) και 111 γυναίκες (51,9%) ηλικίας 20 - 41 ετών (Μ.Ο = 29,65, Τ.Α= 4,65) από τον γενικό πληθυσμό της Ελλάδος, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα σχετικό ερωτηματολόγιο και η διαδικασία συλλογής των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τις μεθόδους διαθεσιμότητας/ ευκολίας (convenience/accessibility sampling) και χιονοστιβάδας (snowball sampling). Το ερωτηματολόγιο αυτό δημιουργήθηκε από τους ερευνητές και αποτελείται από 5 ενότητες. Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει 15 ερωτήσεις για τις Ενέργειες προώθησης του Γαστρονομικού Τουρισμού Κρήτης, η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει 16 ερωτήσεις σχετικές με την Τοπική γαστρονομία Κρήτης, η τρίτη ενότητα αφορά τα Κριτήρια Επιλογής, αποτελείται από 24 ερωτήσεις και διακρίνεται σε τρεις υποενότητες: τα οικονομικά, τα πολιτισμικά και τα τεχνολογικά κριτήρια. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι millennials θεωρούν πολύ σημαντικούς παράγοντες για να επισκεφθούν το νησί της Κρήτης, τις απόψεις άλλων τουριστών από προηγούμενα ταξίδια τους στο νησί και την δοκιμή τοπικών εδεσμάτων του νησιού. Στα οικονομικά κριτήρια εκτιμούν ως σημαντική την καλή σχέση ποιότητας-τιμής, στα πολιτισμικά κριτήρια την δοκιμή προϊόντων με γεύσεις που αντικατοπτρίζουν την τοπική κουλτούρα και τέλος στα τεχνολογικά κριτήρια τις θετικές ανταποκρίσεις σε μαγαζιά που πρόκειται να επισκεφθούν μέσα από τις ηλεκτρονικές μηχανές αναζήτησης. Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε για την ανεύρεση των τάσεων στα κριτήρια επιλογής της συγκεκριμένης γενιάς, ώστε να αποτελέσει μια αφετηρία για μελλοντικούς ερευνητές του τομέα του τουρισμού και όσον αφορά στον τομέα της εστίασης μέσα από την ανάδειξη των αναγκών και των επιθυμιών των millennials είναι η παροχή όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών σε σχέση με αυτές και η διευκόλυνση των επιχειρηματιών και των επιχειρήσεων.
Περίληψη
Tourism is today an economic, social and cultural activity as it covers almost all social and income classes, aiming at satisfying the need for a temporary escape from everyday life. One of the forms of tourism is gastronomic tourism. Gastronomy is constantly becoming an important factor in the name and identity of destinations as in the case of the island of Crete which has the specifications to support the services offered by gastronomic tourism, related to various activities, such as dealing with characteristically local products and search for information about them. These activities are what the generation of millennials are looking for to gain experiences and new images for their daily life. Therefore, the purpose of this paper is to study the criteria for selecting gastronomic tourism services from the generation of millennials on the island of Crete. To achieve this goal, a quantitative survey was conducted which started in March 2021 and ended in May 2021 and involved 214 people, 103 men (48.1%) and 111 women (51.9%) aged 20-41 years ( M.O = 29.65, T.A = 4.65) from the general population of Greece, who were asked to fill in a relevant questionnaire and the data collection process was carried out with the methods of availability / convenience (convenience / accessibility sampling) and avalanche (snowball sampling). The questionnaire was created by the researchers and consists of 5 sections. The first section includes 15 questions about the Promotional Actions of Gastronomic Tourism of Crete, the second section includes 16 questions related to the Local Gastronomy of Crete, the third section concerns the Selection Criteria, consists of 24 questions and is divided into three subsections: financial, cultural and technological criteria. The results of the research showed that millennials consider very important factors to visit the island of Crete, the views of other tourists from their previous trips to the island and the tasting of local dishes of the island. In the economic criteria they value as good the value for money, in the cultural criteria the testing of products with flavors that reflect the local culture and finally in the technological criteria the positive responses to shops that are going to be visited through the electronic search engines. The present research was designed to find the trends in the selection criteria of this generation, in order to be a starting point for future researchers in the field of tourism and in the field of catering through highlighting the needs and desires of millennials is to provide as much as much information as possible about them and to facilitate entrepreneurs and businesses.