Το Μεγάλο μας Σπίτι ως χώρος κοινωνικοποίησης του μικρού παιδιού. Μια μελέτη περίπτωσης.
Our Big Home as a place of socialization of the young child. A case study.
Λέξεις-κλειδιά
Υποδοχή ; Kοινωνικοποίηση ; Ψυχαναλυτική οπτική ; Παιδί ; ΥποκείμενοΠερίληψη
Το ερευνητικό ενδιαφέρον της εργασίας αυτής με θέμα «Το Μεγάλο μας Σπίτι ως χώρος κοινωνικοποίησης του μικρού παιδιού. Μια μελέτη περίπτωσης» επικεντρώνεται γύρω από την κοινωνική ανάπτυξη του μικρού παιδιού με σκοπό να διερευνηθεί η πορεία προς την κοινωνικοποίησή του. Κύριος στόχος είναι η μελέτη της ιδιαίτερης αυτής δομής ως χώρος πρώιμης κοινωνικοποίησης, προκειμένου να αναδειχθεί η συμβολή του χώρου, ο ρόλος των προσώπων υποδοχής και των συνοδών προσώπων στην πορεία της κοινωνικοποίησης του μικρού παιδιού καθώς και τη θέση που αυτό έχει μέσα στο ΜμΣ.
Η θεωρητική προσέγγιση έγινε κυρίως μέσα από την ψυχαναλυτική οπτική καθώς αυτή αποτελεί το θεωρητικό υπόβαθρο της λειτουργίας του ΜμΣ. Μέσα από τη συμμετοχική παρατήρηση, τις καταγραφές και τη συνέντευξη από τα τρία πρόσωπα υποδοχής αναδείχθηκε η σημασία του χώρου και ο ενθαρρυντικός ρόλος των προσώπων υποδοχής στα πρώτα βήματα του παιδιού προς την κοινωνικοποίηση του. Στο ΜμΣ το παιδί αναγνωρίζεται ως υποκείμενο και ενθαρρύνεται να συναντήσει τον άλλον μέσα σε συνθήκες συναισθηματικής ασφάλειας που του εξασφαλίζει η παρουσία των γονιών του ή των οικείων ενηλίκων που το συνοδεύουν. Αυτοί μέσα σε ένα περιβάλλον που τους δίνει ασφάλεια και απουσιάζουν οι κοινωνικές νόρμες αναγνωρίζουν και ενθαρρύνουν την ανάγκη των παιδιών τους να συναντήσουν συνομήλικους τους και να κάνουν τα πρώτα τους κοινωνικά βήματα.
Περίληψη
The research interest of this thesis titled "Our Big Home as a place of socialization of the young child. A case study " focuses on the social development of the young child in order to explore the path to socialization. The main goal is to study this particular structure as a place of early socialization in order to highlight the contribution of the space, the role of the “welcomers” and accompanying persons in the course of socialization of the young child and the place it has in Our Big Home.
The theoretical approach was made mainly through the psychoanalytic perspective as this is the theoretical background of Our Big Home. Through the participatory observation, the recording data and the interview by the three welcomers, the importance of the space and the encouraging role of the “welcomers” in the first steps of the child towards his socialization were highlighted. In Our Big Home the child is recognized as a subject and is encouraged to meet the other in conditions of emotional security provided by the presence of his parents. They recognize and encourage their children's need to meet their peers and take their first social steps in an environment that gives them security and is free of social norms.