Πρώτες Βοήθειες στο Σχολείο. Γνώσεις και Δεξιότητες Εκπαιδευτικών.
First Aid in School. Knowledge and Skills of Teachers.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Καψιμάλης, Γεώργιος
Ημερομηνία
2021-10Επιβλέπων
Georgatzakou, CharaΛέξεις-κλειδιά
Πρώτες βοήθειες ; Σχολείο ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Οι πρώτες βοήθειες παρέχουν προκαταρκτική φροντίδα σε άτομο με ασθένεια,
τραυματισμό και ειδικότερα σε επείγοντα περιστατικά. Μπορεί να πραγματοποιηθεί από
οποιονδήποτε έως ότου μπορεί να ληφθεί οριστική ιατρική περίθαλψη. Οι καταστάσεις
έκτακτης ανάγκης συμβαίνουν οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, ωστόσο, υπάρχει
σημαντική ανησυχία για τα σχολεία επειδή τα ατυχήματα συμβαίνουν τακτικά και οι
εκπαιδευτικοί είναι οι πρώτοι που εκτελούν τα πρώτα μέτρα βοήθειας. Λόγω της
ανωριμότητας και της ανεμελιάς τα παιδιά είναι ευαίσθητα σε ακούσιους
τραυματισμούς και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού από τους ενήλικες.
Επίσης τα παιδιά περνούν σημαντική ποσότητα του χρόνου τους στα κέντρα ημερήσιας
φροντίδας ή στα σχολεία. Ως εκ τούτου, η έγκαιρη χορήγηση πρώτων βοηθειών σε
παιδιά μετά από ατύχημα είναι υψίστης σημασίας και μπορεί να σώσει ζωές. Οι γνώσεις
και οι δεξιότητες της σωστής παροχής πρώτων βοηθειών από μάρτυρες ενός
περιστατικού είναι ζωτικής σημασίας. Για το λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται
εκεί πρέπει να επιδείξουν υψηλό επίπεδο γνώσεων στον τομέα των πρώτων βοηθειών
τόσο για ενήλικες όσο και για παιδιά. Οι μαθητές στα σχολεία μπορεί να χρειάζονται
πρώτες βοήθειες λόγω ασθένειας ή ατυχήματος. Επομένως, οι εκπαιδευτικοί στο
σχολείο οφείλουν να γνωρίζουν τα μέτρα πρώτων βοηθειών και να μπορούν να τα
εφαρμόζουν. Η εκπαίδευση πρώτων βοηθειών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στο
πρόγραμμα σπουδών για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και να ενημερώνεται
τακτικά. Η παρούσα εργασία εξετάζει τις σχετικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί για τις
γνώσεις και τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών όσο αφορά τις πρώτες βοήθειες, καθώς
και τη δυνατότητα να τις παρέχουν στους μαθητές, αλλά και στους ενήλικες, έτσι ώστε
να συμβάλλουν σε ένα πιο ασφαλές περιβάλλον.
Περίληψη
First aid provides preliminary care to a person with illness or injury, especially in emergencies.
It can be performed by anyone until definitive medical care is obtained. Emergencies
happen anywhere and anytime, however, in schools –accidents- happen more
regularly and teachers are the first to carry out first aid measures. Due to immaturity and
carelessness, children are susceptible to unintentional injuries and are at greater risk of
injury than adults. Children also spend a significant amount of their time in day care centers
or schools. Therefore, first aid for children after an accident is of utmost importance
and can be lifesaving. The knowledge and skills of properly providing first aid by witnesses
to an incident are vital. For this reason, teachers must demonstrate a high level of first aid
knowledge for both adults and children. Students in schools may need first aid due to illness
or accident. Therefore, teachers at school need to be aware of first aid measures and
be able to apply them. First aid training should be included in the curriculum for teacher
training and should be updated regularly. This present study examines the relevant research
that has been conducted on teachers' knowledge and skills in terms of first aid as
well as the possibility of providing it to students and adults in order to contribute to a safer
environment.