Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η οπτική των Ελλήνων παιδαγωγών σχετικά με το ρόλο τους και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση που σχετίζεται με το φύλο στο πλαίσιο των προσχολικών κέντρων.

dc.contributor.advisorSIDIROPOULOU, MARIA
dc.contributor.authorΜπουρδούβαλη, Βασιλική
dc.date.accessioned2021-10-11T10:39:39Z
dc.date.available2021-10-11T10:39:39Z
dc.date.issued2021-10-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1301
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1152
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η παρούσα έρευνα σκοπό έχει τη συγκέντρωση αντιλήψεων παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας σχετικά με τις έμφυλες ταυτότητες και τα στερεότυπα και πως αυτά εξελίσσονται μέσα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Επιπλέον, οι ίδιοι παιδαγωγοί προτείνουν λύσεις σχετικά με την συμπεριληπτική εκπαίδευση που περιλαμβάνει τα μοναδικά χαρακτηριστικά των παιδιών και αποτελούν το σχολείο για όλα τα παιδιά. Τέλος, παρουσιάζονται οι αντιλήψεις αυτών σχετικά με τους άνδρες παιδαγωγούς. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθούν οι αντιλήψεις παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για το φύλο, τα χαρακτηριστικά του και τα έμφυλα στερεότυπα στην τάξη καθώς και ο ρόλος του άνδρα παιδαγωγού. Μέθοδος: Ως μέθοδος προσέγγισης επιλέχθηκε η ποιοτική. Έτσι, η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε από ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις σε παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας. Η ανάλυση δεδομένων πραγματοποιήθηκε με θεματική ανάλυση. Οι παιδαγωγοί ρωτήθηκαν για το πώς οι ίδιοι ορίζουν το φύλο, ποια χαρακτηριστικά συσχετίζουν με τα δύο φύλα καθώς και αν αλληλεπιδρούν βάσει αυτών των αντιλήψεων στην τάξη αλλά και ποια είναι η γνώμη τους για τη διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων στο σχολικό πλαίσιο. Ρωτήθηκαν επίσης για το πώς αντιλαμβάνονται τη συμμετοχή των ανδρών παιδαγωγών στην εκπαιδευτική διαδικασία και για το τι προτείνουν σχετικά με ένα επιτυχημένο συμπεριληπτικό πρόγραμμα που σχετίζεται με το φύλο. Αποτελέσματα: Οι παιδαγωγοί διέκριναν το φύλο σε βιολογικό και κοινωνικό περιγράφοντας το πώς οι ίδιοι το αντιλαμβάνονται κι από τις απαντήσεις τους φαίνεται πως διακρίνουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάλογα το φύλο των παιδιών προσχολικής ηλικίας πράγμα που υποστηρίζουν πως οφείλεται σε στερεοτυπικές αντιλήψεις που προέρχονται από παράγοντες όπως η οικογένεια και η κοινωνία. Αποτελεί ενδιαφέρον η αναφορά τους πως τα παιδιά πρέπει και οφείλουν να έχουν ίση αντιμετώπιση ενώ αναγνωρίζουν πως αυτό αυθόρμητα δε συμβαίνει πάντα. Σχετικά με τους άνδρες παιδαγωγούς δηλώνουν πως θα ήθελαν να υπάρχουν περισσότεροι εν ενεργεία στα προσχολικά κέντρα αν και κάποιοι υποστηρίζουν πως δεν είναι σίγουροι για το τι θα συνέβαινε σε αυτή την περίπτωση σχετικά με τη διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων των παιδιών. Ακόμη, προτείνουν πως ο καλύτερος τρόπος ευόδωσης ενός συμπεριληπτικού προγράμματος που δε θα κάνει έμφυλες διακρίσεις είναι η συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση των παιδαγωγών με σκοπό την αναγνώριση των ελλείψεων και τα σωστό τρόπο διαχείρισης θεμάτων που αφορούν το φύλο. Τέλος, άνδρας παιδαγωγός αναφέρει πως πολλοί πιστεύουν πως αν είσαι άνδρας και παιδαγωγός είσαι παιδεραστής, ομοφυλόφιλος ή κακοποιείς τα παιδιά. Συμπεράσματα: Το φύλο έχει δύο εκφάνσεις, το βιολογικό και το κοινωνικό. Οι παιδαγωγοί τείνουν να αποδίδουν διαφορετικούς χαρακτηρισμούς σε αγόρια και κορίτσια και αναφέρουν πως αυτό είναι απόρροια στερεοτύπων. Το εκπαιδευτικό πλαίσιο όπως υποστηρίζουν παίζει σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση των έμφυλων ταυτοτήτων των παιδιών. Αν και οι άνδρες παιδαγωγοί συνεχίζουν να είναι η μειοψηφία στα εκπαιδευτικά πλαίσια φαίνεται πως οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας θα ήθελαν να υπάρχουν σε μεγαλύτερο ποσοστό. Αναφέρουν πως δεν ξέρουν ακριβώς τι θα μπορούσαν να δώσουν οι άνδρες αλλά πιστεύουν ότι θα ήταν βοηθητικό στο παιδαγωγικό έργο. Τέλος, υποστηρίζουν πως υπάρχει έλλειψη εκπαίδευσης σε σχετικά θέματα και πως ένα συμπεριληπτικό σχολείο θα ήταν το πλαίσιο που θα περιελάμβανε όλα τα παιδιά χωρίς να αποκλείει κανένα.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΦύλοel
dc.subjectΈμφυλες ταυτότητεςel
dc.subjectΆνδρες παιδαγωγοίel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΣυμπεριληπτική εκπαίδευσηel
dc.titleΗ οπτική των Ελλήνων παιδαγωγών σχετικά με το ρόλο τους και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση που σχετίζεται με το φύλο στο πλαίσιο των προσχολικών κέντρων.el
dc.title.alternativeThe perspective of Greek preschool teachers on their role and inclusive education related to gender in preschool centers.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.committeeSIDIROPOULOU, MARIA
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The present study aims to gather preschool teachers' perceptions of gender identities and stereotypes and how they evolve within the educational context. In addition, the educators suggest solutions for inclusive education that include the unique characteristics of children and constitute the school for all children. Finally, their perceptions of male educators in preschool centers are presented. Purpose: This study aims to gather and analyze preschool teachers’ perceptions about gender, gender characteristics, gender stereotypes in preschool classrooms as well as the role of male preschool teachers. Method: A qualitative study was designed including semi-structured interviews with preschool teachers. Interviews were analyzed with the use of thematic analysis. Teachers were asked about gender and its characteristics and about their interaction with children in the classroom. They were also asked about their opinion of gender identity formation in preschool centers. Finally, they asked how they perceive the participation of male teachers in the educational process and what they suggest about a successful inclusive program related to gender. Results: The educators distinguished gender in biological and social by describing how they perceive it and from their answers it seems that they distinguish different characteristics depending on the gender of preschool children, which they explain that it happens due to stereotypes derived from factors such as family and society. It is interesting to note that children should be treated equally. Regarding male teachers, they state that they would like to have more practitioners in preschool centers, although some argue that they are not sure what would happen in this case regarding the formation of children's gender identities. Yet, they suggest that the best way to achieve an inclusive program that does not discriminate on the basis of gender is to continuously educate and inform teachers of preschool centers in order to identify the shortcomings and the right way of managing gender issues. Finally, a male educator states that many people believe that if you are a male and an educator you are a pedophile, homosexual or child abuser. Discussion: Gender has two aspects, the biological and the social. Educators tend to attribute different characterizations to boys and girls and say that this is a consequence of stereotypes. The educational framework, they claim, plays an important role in shaping children's gender identities. Although male educators continue to be the minority in education, it seems that preschool educators would like to have a larger percentage. They state that they do not know exactly what the men could do but they believe that it would be helpful in the pedagogical work. Finally, they argue that there is a lack of education on relevant issues of gender and that an inclusive school would be the framework that would include all children without excluding any. Keywords: gender, gender identities, male teachers, preschool, inclusive educationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές