Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση της εργαζόμενης μνήμης στις αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών (8-12 ετών)

dc.contributor.advisorΜιχαλόπουλος, Ευστάθιος
dc.contributor.authorΦλαμπούρη, Ιωάννα Μαρία
dc.date.accessioned2021-11-01T07:50:27Z
dc.date.available2021-11-01T07:50:27Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1453
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1304
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά στη διερεύνηση της σχέσης της εργαζόμενης μνήμης με τις αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών 8-12 ετών. Πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι όχι μόνο η λεκτική εργαζόμενη μνήμη, αλλά και η εκτελεστική μαζί με την οπτικοχωρική έχουν άμεση σχέση με κάποιες αναγνωστικές δεξιότητες, όπως η κατανόηση. Στην έρευνα πήραν μέρος μαθητές δημοτικού σχολείου 8-12 ετών. Χωρίστηκαν σε ομάδες δυνατών και αδύναμων αναγνωστών με βάση την επίδοση τους σε σταθμισμένο τεστ ανάγνωσης κι έγινε στατιστική σύγκριση για κάθε είδος εργαζόμενης μνήμης με βάση τις επιδόσεις σε αντίστοιχες δοκιμασίες και την επίδραση που έχει αυτό σε κάθε δεξιότητα ανάγνωσης, δηλαδή αποκωδικοποίηση, ευχέρεια και κατανόηση, με τη χρήση του SPSS. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διευκρινιστεί η ακριβής επίδραση που έχει κάθε είδος εργαζόμενης μνήμης σε κάθε αναγνωστική δεξιότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, φάνηκε ότι εκτός από τη λεκτική, η οπτικοχωρική εργαζόμενη μνήμη, αλλά και η εκτελεστική παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις αναγνωστικές δεξιότητες και κυρίως στην αποκωδικοποίηση.el
dc.format.extent63el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕργαζόμενη μνήμηel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectAποκωδικοποίησηel
dc.subjectΕυχέρειαel
dc.subjectΚατανόησηel
dc.titleΗ επίδραση της εργαζόμενης μνήμης στις αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών (8-12 ετών)el
dc.title.alternativeThe influence of working memory on childrens' reading skills (8-12 years old)el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜιχαλόπουλος, Ευστάθιος
dc.contributor.committeeΑνδρή, Ελισάβετ
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedΤhis study probes if working memory affects the reading skills of students 8-12 years old. Recent researches show that not only verbal working memory, but executive and visuospatial working memory are related to some reading skills, such as reading comprehension. In this study took part students of primary school. They were separated in two grοups, capable and non-capable readers, according to their performance in reading tasks and we compared their scores with all the sub-systems of working memory using statistical analysis. The purpose of this study was to be clarified the exact effect that every form of working memory has in every reading skill. According to study’s results, not only verbal working memory, but executive and visuospatial working memory are related to reading skills, especially to recoding.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές