dc.contributor.advisor | Μιχαλόπουλος, Ευστάθιος | |
dc.contributor.author | Φλαμπούρη, Ιωάννα Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T07:50:27Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T07:50:27Z | |
dc.date.issued | 2021-10 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1453 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1304 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αφορά στη διερεύνηση της σχέσης της εργαζόμενης μνήμης με τις αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών 8-12 ετών. Πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι όχι μόνο η λεκτική εργαζόμενη μνήμη, αλλά και η εκτελεστική μαζί με την οπτικοχωρική έχουν άμεση σχέση με κάποιες αναγνωστικές δεξιότητες, όπως η κατανόηση. Στην έρευνα πήραν μέρος μαθητές δημοτικού σχολείου 8-12 ετών. Χωρίστηκαν σε ομάδες
δυνατών και αδύναμων αναγνωστών με βάση την επίδοση τους σε σταθμισμένο τεστ ανάγνωσης κι έγινε στατιστική σύγκριση για κάθε είδος εργαζόμενης μνήμης με βάση τις
επιδόσεις σε αντίστοιχες δοκιμασίες και την επίδραση που έχει αυτό σε κάθε δεξιότητα
ανάγνωσης, δηλαδή αποκωδικοποίηση, ευχέρεια και κατανόηση, με τη χρήση του SPSS. Η
έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διευκρινιστεί η ακριβής επίδραση που έχει
κάθε είδος εργαζόμενης μνήμης σε κάθε αναγνωστική δεξιότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, φάνηκε ότι εκτός από τη λεκτική, η οπτικοχωρική εργαζόμενη μνήμη, αλλά και η εκτελεστική παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις αναγνωστικές δεξιότητες και κυρίως στην αποκωδικοποίηση. | el |
dc.format.extent | 63 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Εργαζόμενη μνήμη | el |
dc.subject | Ανάγνωση | el |
dc.subject | Aποκωδικοποίηση | el |
dc.subject | Ευχέρεια | el |
dc.subject | Κατανόηση | el |
dc.title | Η επίδραση της εργαζόμενης μνήμης στις αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών (8-12 ετών) | el |
dc.title.alternative | The influence of working memory on childrens' reading skills (8-12 years old) | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μιχαλόπουλος, Ευστάθιος | |
dc.contributor.committee | Ανδρή, Ελισάβετ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Τhis study probes if working memory affects the reading skills of students 8-12 years old.
Recent researches show that not only verbal working memory, but executive and visuospatial working memory are related to some reading skills, such as reading comprehension.
In this study took part students of primary school. They were separated in two grοups,
capable and non-capable readers, according to their performance in reading tasks and we
compared their scores with all the sub-systems of working memory using statistical analysis. The purpose of this study was to be clarified the exact effect that every form of working
memory has in every reading skill. According to study’s results, not only verbal working
memory, but executive and visuospatial working memory are related to reading skills, especially to recoding. | el |