Καινοτόμες δράσεις στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους μέσω της υιοθέτησης αυτών
Innovative methods in hotel businesses and the enforcement of their competitiveness via their adaption
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Ηλιάδου, Ματθίλδη-Μαρία
Date
2021-06Advisor
Λαλούμης, ΔημήτριοςKeywords
Kαινοτομία ; Ξενοδοχειακές μονάδες ; ΑνταγωνισμόςAbstract
Ξενοδοχεία ονομάζονται οι επιχειρηματικές οντότητες, οι οποίες έχουν ως στόχο
την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες τους. Περιλαμβάνουν χώρους υποδοχής, όπως
αίθουσες υποδοχής (ρεσεψιόν), χώρους παραμονής, εστίασης, αναψυχής και
διανυκτέρευσης πελατών. Τα ξενοδοχεία υπόκεινται σε ελέγχους από τον Ε.Ο.Τ. που
αφορούν τη σκοπιμότητα-καταλληλότητα του οικοπέδου, την έγκριση των αρχιτεκτονικών
σχεδίων και την άδεια λειτουργίας των μονάδων, χορηγούμενη επίσης από τον Ε.Ο.Τ.
Καινοτομία ονομάζεται το σύνολο των κοινωνικών και οικονομικών αλλαγών
που συντελούνται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας
των προϊόντων και υπηρεσιών τους, αλλά και της φήμης προς τους πελάτες τους. Με
λίγα λόγια, όταν εφαρμόζεται η καινοτομική διαδικασία μέσα σε μια επιχείρηση,
εισέρχονται και δημιουργούνται μέσα σε αυτή νέες μέθοδοι, αντιλήψεις, ιδέες, τεχνικές
και συστήματα. Οι καινοτομίες που εφαρμόζονται από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο και
από εταιρεία σε εταιρεία είναι διαφορετικές μεταξύ τους. Επιπλέον, τα ξενοδοχεία
συνηθίζουν να προάγουν καινοτομίες, με στόχο να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους,
να αποδείξουν πως έχουν δυνατότητες να κάνουν καινούρια πράγματα, αλλά και για
να εξελίξουν περαιτέρω το ανθρώπινο δυναμικό τους. Ένα ξενοδοχείο χρειάζεται να
ξεκινήσει να καινοτομεί, με το να δημιουργεί νέα προϊόντα . Τα ξενοδοχεία μπορούν να
αποκτήσουν καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από εξαγορές, δηλαδή με το να
αγοράζουν μία επιχείρηση ή με το να παράγουν το προϊόν κάποιου άλλου.
Ανταγωνισμός γενικά ονομάζεται ο αγώνας ανάμεσα σε οργανισμούς,
επιχειρήσεις και χώρες, με σκοπό την επίλυση των στόχων τους. Υπάρχουν τέσσερα
διαγνωστικά τμήματα σε μια ανάλυση ανταγωνιστών, που είναι οι μελλοντικοί στόχοι,
η τρέχουσα στρατηγική, οι υποθέσεις και οι ικανότητες. Σε ένα ανταγωνιστικό
περιβάλλον, η κίνηση της μιας επιχείρησης εξαρτάται από τις κινήσεις των υπόλοιπων
11
επιχειρήσεων. Για την ενίσχυση του ανταγωνισμού μεταξύ των ξενοδοχειακών
επιχειρήσεων μέσα από την καινοτομία , απαιτείται η ύπαρξη κατάλληλου προσωπικού
μέσα σε αυτές, ενός καλώς διαμορφωμένου χώρου, αλλά και η ιδανική οργάνωσή τους.
Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για τις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν νέα προϊόντα και
υπηρεσίες ολοένα και περισσότερο, εξαιτίας του μικρού κύκλου ζωής που αυτά έχουν.
Ο τρόπος με τον οποίο μπορούν τα ξενοδοχεία να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά
τους μέσα από την καινοτομία, είναι να διαθέτουν εξειδικευμένους υπαλλήλους , ένα
κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και να προχωράνε κάθε φορά σε καινοτομίες, οι
οποίες και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών τους.