Η ψηφιακή εκστρατεία ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας στα social media στα πλαίσια προστασίας της δημόσιας υγείας και της αποτροπής της διασποράς του κορωναϊού Sars-CoV-2 (COVID – 19)
The digital campaigns of the Greek Ministry of Health in social media, about the protection of public health and the prevention of spreading Sars Cov-2 (Covid-19)
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Λίτου, Αντιγόνη
Ημερομηνία
2021-12-09Επιβλέπων
Κάβουρα, ΑνδρονίκηΛέξεις-κλειδιά
Social media ; Covid-19 ; Digital marketing ; Digital campaign ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Κοινωνικό μάρκετινγκ ; Ψηφιακή καμπάνια ; Υπουργείο Υγείας ; Δημόσια υγεία ; Κοινωνικά δίκτυαΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία εκπονήθηκε με σκοπό την διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των εκστρατειών ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας μέσω των κοινωνικών δικτύων ( social media platforms), για την εμπέδωση των μέτρων προστασίας και αποφυγής διασποράς του κορωναϊού Covid-19. Σε μια εποχή που η ψηφιακή ανάπτυξη είναι αλματώδης και ο ψηφιακός μετασχηματισμός κινείται με ταχείς ρυθμούς, η ανθρωπότητα για πρώτη φορά στην ιστορία της έχει την δυνατότητα διάδοσης και ανταλλαγής πληροφοριών με μεγάλη ταχύτητα, εν καιρώ πανδημίας. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας σημαντικός τρόπος για την επίτευξη αυτού του σκοπού καθώς καταργεί γεωγραφικά σύνορα και χρονικά περιθώρια. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ και η υπεύθυνη χρήση τους μπορεί να εξυπηρετήσει και κοινωνικούς σκοπούς, πέραν από εμπορικούς, όπως έγκυρη , αξιόπιστη και υπεύθυνη ενημέρωση με την διάδοση ιατρικών πληροφοριών και δεδομένων για την προφύλαξη της Δημόσιας Υγείας. Στη παρούσα διπλωματική εργασία, θα εξετάσουμε τον βαθμό χρήσης των κοινωνικών δικτύων από τους πολίτες, την επίδραση των εκστρατειών ενημέρωσης επίσημου κρατικού φορέα καθώς και το βαθμό που καλυφθήκαν οι πολίτες από αυτήν . Για την επίτευξη των παραπάνω , διερευνήθηκαν σε θεωρητικό επίπεδο στα πλαίσια δευτερογενούς έρευνας, με την χρήση της βιβλιογραφικής ανασκόπησής ( βιβλία, άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, papers, έρευνες, στατιστικά στοιχεία, ηλεκτρονικές πήγες) , έννοιες της επιστήμης του μάρκετινγκ και διενεργήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα με την μέθοδο του ερωτηματολογίου ,τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάζονται στο ερευνητικό μέρος της εργασίας και αναλύοντας τα φανερώνεται ότι οι πολίτες θεωρούν την ενημέρωση από τον κρατικό φορέα στα social media αξιόπιστη και χρήσιμη, αλλά δεν ακολουθούν στην πλειονότητα τους τις σελίδες του και δεν αλληλεπιδρούν σε αυτές.
Περίληψη
This master thesis, was prepared on the basis of investigating the effectiveness of Greece’s, Ministry of Health social media campaign, regarding public’s awareness about the protection of public health and the consolidation of the measures taken, from preventing spreading Sars Cov-2 (Covid-19). During the era of digital development and digital adaptation, the whole world for the first time in its history, has the opportunity of spreading and exchanging information in real time during a pandemic. Social media platforms have helped achieving this goal by abolishing geographical borders and time. Social media are digital marketing tools that can be used to benefit society by providing reliable and responsible reports and information regarding medical news and data in order to protect Public Health. In this Master Thesis, we will examine the extent of use of social media by the public, the effectiveness of the digital campaigns of the Greek Ministry of Health on social media and how much the public got influenced by them in its everyday life. For that reason, primary and secondary data were combined. Primary data was gathered and analyzed by contacting research with a questionnaire which was distributed via social media and emails. Secondary data was analyzed through literature review. The results depicting that although the citizens consider the infos about the pandemic in social media useful and reliable, the vast majority does not follow or interact directly with the posts of the Ministry of Health through different actions, such as clicks, likes, comments, and shares. Conclusions and further issues to discuss are presented at the end of chapter six of the Master Thesis .