Δείκτες αξιολόγησης νοσοκομειακής μονάδας. Εφαρμογή των δεικτών στα δημόσια νοσοκομεία
Evaluation indicators of a hospital unit. Application of indicators in public hospitals
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μαλάγα, Αγγελική
Ημερομηνία
2022-02Επιβλέπων
Γούλα, ΑσπασίαΛέξεις-κλειδιά
Συστήματα υγείας ; Νοσοκομεία ; Δείκτες αξιολόγησης ποιότητας ; Υπηρεσίες υγείας ; Ικανοποίηση ασθενών ; Αποτελεσματικότητα ; Αποδοτικότητα ; Αξιολόγηση υπηρεσιών υγείας ; Ποιότητα υπηρεσιών υγείας ; Δημόσια υγείαΠερίληψη
Η ανάγκη για επίτευξη υψηλού επιπέδου Δημόσια Υγεία επιτάσσει την εφαρμογή μέτρων και συνθηκών που να επιφέρουν το μέγιστο βαθμό αποδοτικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και ικανοποίησης των ασθενών από τη χρήση τους, με όσο το δυνατόν λιγότερες δαπάνες. Με ποιο τρόπο όμως, μπορούν να αξιολογηθούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες των Νοσοκομειακών Μονάδων και πώς διαφαίνεται η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητά τους; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό βρίσκεται στην εφαρμογή Δεικτών Αξιολόγησης, ενώ η μελέτη και ανάλυσή τους είναι ικανή να καταγράψει ελλείψεις και αδυναμίες των Υπηρεσιών
Υγείας και να εξασφαλίσει την επίτευξη υψηλότερων στόχων. Οι Δείκτες Αξιολόγησης βασίζονται σε λειτουργικά και οικονομικά
δεδομένα, εκφράζονται με συγκεκριμένες και επίσημα αποδεκτές σχέσεις, ενώ τα τελευταία χρόνια, σε μια προσπάθεια καθολικής εφαρμογής τους, καταγράφονται, παρουσιάζονται και δημοσιοποιούνται στους ετήσιους απολογισμούς των Δημόσιων
Νοσοκομείων. Η ευκολία στη χρήση τους δίνει την ευκαιρία στις Διοικήσεις τους να συγκρίνουν τα ευρήματα τόσο με αντίστοιχα προγενέστερης χρονικής περιόδου της ίδιας υπηρεσίας, όσο και με άλλα πρότυπων υπηρεσιών που χαρακτηρίζονται από
υψηλό δείκτη αποδοτικότητας και αποδοχής. Ως εκ τούτου, επιτυγχάνεται η αναγνώριση της υφιστάμενης κατάστασης των Νοσοκομειακών Μονάδων, ερμηνεύεται η εξέλιξή τους, αποτυπώνεται η επίτευξη ή μη των προκαθορισμένων στόχων τους, και εντέλει τίθενται νέοι στόχοι ή επαναπροσδιορίζονται οι προηγούμενοι.
Περίληψη
The need for the development of a higher level of Public Health requires the implementation of conditions that bring about the maximum degree of efficiency of the provided health services and patients’ satisfaction from their use, in combination
with the lowest possible costs. But how can the services offered by the Hospitals be evaluated and how does their effectiveness and efficiency appear? The answer to this question lies in the application of Quality and Efficiency Indicators, while their study
and analysis is able to record deficiencies and weaknesses of the Health Services achieving the highest goals. The Quality and Efficiency Indicators are based on operational and financial data, are expressed in specific and officially accepted relationships, and also, in recent years, in an effort of their total application, they are recorded, presented and published in the annual account reports of Public Hospitals. The ease of use gives the opportunity to their Managements to compare the findings with those of a previous period of the same service, as well as with other standard services that are characterized by a high efficiency and acceptance index. Consequently, the recognition of the current situation of the Hospital institutions is achieved, their evolution is interpreted, the achievement or not of their predetermined goals is recorded, and finally new goals are set or the previous ones are redefined.