Η συμβολή της Χοροθεραπείας στην προαγωγή και την ενίσχυση της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης
The contribution of Dacetherapy to the promotion and support of Inclusive Education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Αυδή, Ανδριάννα
Date
2022-02-18Keywords
Χοροθεραπεία ; ΤέχνηAbstract
Η παρούσα εργασία σχετίζεται με τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση που έχει αναδυθεί τα τελευταία χρόνια στους κόλπους της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και που στοχεύει στην ίση μεταχείριση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην εργασία αυτή γίνεται λόγος για την διαφοροποιημένη διδασκαλία και τον ρόλο που διαδραματίζει στην υποστήριξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετα, τονίζεται η αναγκαιότητα της Τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και η εισαγωγή της θεραπείας στην εκπαίδευση. Ιδιαίτερα οι θεραπείες μέσω Τέχνης, όπως είναι η Χοροθεραπεία η οποία εξετάζεται στη παρούσα εργασία, μπορούν μέσω της Τέχνης να προσεγγίσουν τις δυσκολίες των μαθητών με έναν πιο ευχάριστο τρόπο. Μπορούν επίσης να προάγουν την ψυχική υγεία των μαθητών, η οποία βελτιώνει τη συμμετοχικότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και να υποστηρίξουν την ολόπλευρη ανάπτυξη του δυναμικού τους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τη σπουδαιότητα της Χοροθεραπείας και της συμβολής της στην προαγωγή και την ενίσχυση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Η εργασία αυτή είναι βιβλιογραφική και στηρίζεται στη μελέτη και σε έρευνες που αφορούν την εφαρμογή της Χοροθεραπείας στο εκπαιδευτικό σύστημα διαφόρων χωρών του κόσμου. Τα αποτελέσματα που αναδύονται από τις έρευνες αυτές είναι: η ενίσχυση της ψυχικής και σωματικής υγείας των μαθητών, η δημιουργία θετικής αυτοεικόνας, η ανάπτυξη της κοινωνικότητας και της δημιουργικότητάς τους, η αποκλιμάκωση των εντάσεων με αποτέλεσμα τη μείωση της σχολικής επιθετικότητας, η σύνδεση με την Τέχνη και την καλλιτεχνική έκφραση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στα θέματα Ψυχικής Υγείας των μαθητών.
Συμπερασματικά, η Χοροθεραπεία είναι μια κατεύθυνση που εμπεριέχει τα κατάλληλα εργαλεία και τις μεθόδους που απαιτούνται για την υποστήριξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο δύσκολο, αλλά απαραίτητο έργο της.
Abstract
This paper is related to the Inclusive Education which has emerged since the last years within the Educational community and targets to the equal treatment of all students to the learning process. In this paper there is a discussion about the Differentiated Teaching and the important role that holds to Inclusive’s Education support.
Furthermore, both the need of Arts to the Educational process and the introduction of therapy to the educational system is pointed out. Especially, Art Therapies, as Dancetherapy which is examined in this paper, can approach the difficulties of students in a more pleasant way through Art. They can also promote student’s mental health which improves the participation in the educational process and support the whole progress of their potential. The aim of this paper is to bring up the significance of Dancetherapy and its contribution to the promotion and support of Inclusive Education.
This paper is bibliographic and is supported on the study and researches including the implication of Dancetherapy in the Educational System of different countries around the world. The results which are emited from these researches are : the enhancement of the mental and physical health of students, the creation of a positive selfimage, development of their socialization and creativity, de-escalation of tensions that leads to the decrease of school aggression, connection with Art and expression and sensitization of Educators to student’s mental health issues.
In Conclusion, Dancetherapy is a direction which includes the necessary tools and methods demanded for the support of Inclusive Education in its difficult but necessary action.