Impact of daily cruise company's digital presence on customer booking intention: The mediating role of ad liking, brand trust and brand attitude
Οι επιπτώσεις της ψηφιακής παρουσίας των εταιρειών ενοικίασης σκαφών στην πρόθεση αφοράς του καταναλωτή: Ο ρόλος των μεταβλητών αρέσκια στην διαφήμιση, εμπιστοσύνη απέναντι στην μάρκα και στάση απέναντι στην μάρκα ως διαμεσολαβητικών μεταβλητών
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Μιχαηλίδης, Αλέξιος
Date
2021-07-28Advisor
Rizomyliotis, IoannisKeywords
e-WOM quantity ; Website quality ; Web advertisement visual design ; Ad liking ; Attitude toward the Ad ; Brand trust ; Brand attitude ; Booking intention ; Tourism industryAbstract
The aim of this dissertation was to examine how customers react to the online signals they receive from the daily cruise companies. More specifically, in a sector where there seems to be a discrepancy in the literature, we aimed to examine whether e-WOM quantity, website quality – as trust indicators– impact directly or indirectly, through the variables of brand trust and brand attitude, the booking intention of consumers. Additionally, web advertisement visual design and the mediating variables of ad liking and brand attitude were also used as factors of predicting consumer’s booking intention. For the purpose of the study, apart from the literature review, a questionnaire was used with 250 participants, examining their reactions when interacting with the above-mention stimuli of such company, who may had or not a previous experience with, so that we could examine the issue from the point of view of all the prospective service consumers. The present research contributes to studies already examined in the tourism industry, while few if any have examined the sector of marine tourism and more specifically, the boat rental companies. Concluding that boat rental company’s digital presence components form directly or indirectly consumer’s booking intention, some suggestions are made on how to correctly handle these means, as well as some suggestions for further research.
Abstract
Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας ήταν να εξετάσει πώς αντιδρούν οι καταναλωτές στα ηλεκτρονικά σήματα που λαμβάνουν από τις εταιρείες ενοικίασης σκαφών αναψυχής. Πιο συγκεκριμένα, σε έναν τομέα όπου φαίνεται να υπάρχει ασυμφωνία στη βιβλιογραφία, στοχεύσαμε να εξετάσουμε εάν η ποσότητα του e-WOM, η ποιότητα του ιστότοπου –ως δείκτες εμπιστοσύνης– επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα, μέσω των μεταβλητών της εμπιστοσύνης απέναντι στην επωνυμίας και την στάση απέναντι στην επωνυμία, την πρόθεση αγοράς των καταναλωτών. Επιπρόσθετα, ο ψηφιακός σχεδιασμός της διαφήμισης και οι μεσολαβητικές μεταβλητές της αρέσκειας της διαφήμισης και της στάσης απέναντι στην επωνυμία χρησιμοποιήθηκαν επίσης ως παράγοντες πρόβλεψης της πρόθεσης αγοράς του καταναλωτή. Για τους σκοπούς της μελέτης, εκτός από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με 250 συμμετέχοντες, που εξέταζε τις αντιδράσεις τους κατά την αλληλεπίδραση με τα προαναφερθέντα ερεθίσματα μιας τέτοιας εταιρείας, με την οποία μπορεί να είχε ή όχι προηγούμενη εμπειρία, ώστε να μπορέσουμε εξετάσει το θέμα από τη σκοπιά όλων των υποψήφιων καταναλωτών υπηρεσιών. Η παρούσα έρευνα συνεισφέρει σε μελέτες που έχουν ήδη εξεταστεί στον κλάδο του τουρισμού, ενώ ελάχιστες έρευνες έχουν εξετάσει τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού και πιο συγκεκριμένα τις εταιρείες ενοικίασης σκαφών. Συμπερασματικά, η ψηφιακή παρουσία της εταιρείας ενοικίασης σκαφών επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την πρόθεση αγοράς του καταναλωτή, γίνονται ορισμένες προτάσεις για τον σωστό χειρισμό αυτών των μέσων, καθώς και ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.