Πληροφοριακά συστήματα στην εκπαίδευση
Information systems in education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ντρίστης, Αλέξανδρος
Ημερομηνία
2022-03-10Επιβλέπων
Drosos, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Πληροφοριακά συστήματα ; Εκπαίδευση ; Εμπόδια ; Τεχνολογία της πληροφορίας ; Information systemsΠερίληψη
Η παρούσα εργασία ασχολείται με τα πληροφοριακά συστήματα στην εκπαίδευση. Αρχικά , στην εργασία γίνεται αναφορά στην Τεχνολογία της Πληροφορίας στην εκπαίδευση και αναφέρονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση της Τεχνολογίας της Πληροφορίας στην εκπαίδευση. Ακολουθεί αναφορά στα πληροφοριακά συστήματα στην εκπαίδευση , καθώς και στην ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται μια πρωτογενής ποσοτική έρευνα με σκοπό να διερευνήσει τις εγκαταστάσεις πληροφορικής που είναι διαθέσιμες στα σχολεία , να προσδιορίσει τα οφέλη και τα προβλήματα των πληροφοριακών συστημάτων και να εντοπίσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιείται στη σχολική τους μονάδα κάποιο πληροφοριακό σύστημα είναι για τις εγγραφές των μαθητών , το να καταχωρούνται οι βαθμολογίες μαθητών , για το ωρολόγιο πρόγραμμα , την εκτύπωση απολυτηρίων / πτυχίων και ελέγχων. Από την άλλη μεριά τα κυριότερα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρηστικότητα των πληροφοριακών συστημάτων στα σχολεία είναι η έλλειψη χρόνου , τα προβλήματα συνδεσιμότητας και η έλλειψη επιμόρφωσης. Τέλος , αναδείχτηκε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι μέτρια ικανοποιημένοι από τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα εκπαίδευσης , ενώ θα επιθυμούσανε στο μέλλον να λάβουν επιμόρφωση στη χρήση πληροφοριακών συστημάτων εκπαίδευσης , αλλά και να χρησιμοποιούν περισσότερο τα πληροφοριακά συστήματα εκπαίδευσης.
Περίληψη
This paper deals with information systems in education. Initially , the paper refers to Information Technology in education and mentions the views of teachers on the use of Information Technology in education. The following is a reference to information systems in education , as well as teachers' satisfaction with the use of information systems. In the second part of the work , a primary quantitative research is carried out in order to investigate the computer facilities available in schools , to identify the benefits and problems of information systems and to identify teachers' views on the use of information systems. The results show that the most important reasons why an information system is used in their school unit is for the students 'enrollment , to record the students' grades , for the timetable , for the printing of diplomas and diplomas and tests. On the other hand , the main problems related to the usability of information systems in schools are the lack of time , connectivity problems and the lack of training. Finally , it turned out that teachers are moderately satisfied with the existing education information systems , while in the future they would like to receive training in the use of education information systems , but also to use more education information systems.