Οι νέες τεχνολογίες στα πλαίσια της διαπολιτισμικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διαμόρφωση των πολιτών του κόσμου.
New technologies in the context of intercultural secondary education. Shaping the citizens of the world.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ζιάγκος, Γεώργιος
Ημερομηνία
2021-02-11Επιβλέπων
Λάλου, ΠαναγιώταΜουντρίδου, Μαρία
Λέξεις-κλειδιά
ΤΠΕ ; Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογέςΠερίληψη
Η προσεκτική μελέτη της χρησιμότητας που έχουν στην καθημερινότητά μας οι νέες τεχνολογίες στο επίπεδο της Διαπολιτισμικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέκαθεν αποτελούσε ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα για όσους ασχολούνται με την παιδαγωγική. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, φαίνεται ότι είναι ευρέως αποδεκτή η συμβολή των ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία, καταλαμβάνοντας συνεχώς μεγαλύτερη τάση μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων παγκοσμίως, στο πλαίσιο ενίσχυσης της αποδοτικότητας τόσο των γηγενών μαθητών / μαθητριών, όσο και των εκάστοτε μεταναστών.
Εν προκειμένω, η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τον τρόπο που οι νέες τεχνολογίες έχουν διεισδύσει στη Διαπολιτισμική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το ρόλο που αυτές διαδραματίζουν στη διαμόρφωση των μελλοντικών πολιτών του κόσμου.
Ειδικότερα, η συγκεκριμένη εργασία αποτελείται από 2 μέρη. Το 1ο μέρος αναφέρεται στο θεωρητικό κυρίως πλαίσιο ως προς τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τη γενικότερη χρήση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας. Συγκεκριμένα αναπτύσσεται ο ρόλος και οι στόχοι της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες των πολυπολιτισμικών εκπαιδευτικών μεθόδων, καθώς και το προφίλ του ιδανικού εκπαιδευτικού. Επιπρόσθετα παρουσιάζονται πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και μερικά από τα σημαντικότερα πολυπολιτισμικά κέντρα ανά τον κόσμο. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η αξία και η σπουδαιότητα που έχουν οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, καθώς και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια.
Στο 2ο μέρος της παρούσας εργασίας ερευνώνται τα κριτήρια εκείνα που καθορίζουν την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών στη Διαπολιτισμική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με συνοπτική ανάλυση των κριτηρίων εκείνων που παρατηρούνται σε υπάρχουσες ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές που ασχολούνται με τα μαθήματα της Γλώσσας, του Πολιτισμού, της Ιστορίας, των Θρησκευτικών, των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Βιολογίας – Ανατομίας. Συμπερασματικά, η ορθή χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών υπό την καθοδήγηση ενημερωμένων εκπαιδευτικών μπορεί να οδηγήσει μαθητές και μαθήτριες να εκπαιδεύονται ανεξάρτητα από το εθνικό, θρησκευτικό και πολιτισμικό τους υπόβαθρο και να, αναπτύσσουν διαπολιτισμικές δεξιότητες που αρμόζουν στο πλαίσιο του σύγχρονου κόσμου – πολιτισμού.
Περίληψη
The meticulous study of the usefulness that new technologies play in our nowadays lives in the context of Intercultural Secondary Education has been one of the most interesting issues pursued by those involved in the field of pedagogy. Today, more than ever before, it seems that the contribution that digital educational applications have to the education process as a whole is widely accepted, occupying a constantly increasing trend among educational systems worldwide, in an attempt, of enhancing the efficiency of both native students and immigrants.
Therefore, the present thesis examines the extent to which new technologies have penetrated into Intercultural Secondary Education and the role that they play in shaping the citizens of tomorrow, worldwide.
In particular, this thesis consists of 2 parts. The 1st part refers mainly to the theoretical framework regarding Intercultural Education and the general use that new technologies have in our everyday lives. Specifically, we develop briefly the role and the goals of Intercultural Education, the characteristics and particularities of multicultural educational methods, as well as the profile that the ideal teacher should have. In addition, we note possible problems that may arise during the educational process, as well as some of the most important multicultural centers worldwide. Moreover, the value and importance that new technologies play in education is acknowledged in general, as well as their contribution to distance education, with specific reference to digital educational games.
In the 2nd part of this thesis, the criteria used to determine the effectiveness of digital educational applications in Intercultural Secondary Education are presented, with a brief analysis of those criteria observed in existing digital educational applications having to do with the courses of Language, Culture, Religious, Natural Sciences, Mathematics and Biology – Anatomy. In conclusion, the proper use of digital educational applications under the guidance of knowledgeable teachers / instructors can lead students to receive suitable education regardless of their national, religious and cultural background, as well as to develop intercultural skills appropriate for the modern world – culture.