Εθνική Στρατηγική Υγείας και Δράσεις στον τομέα
National Health Strategy and plan actions
Keywords
Ποιότητα υπηρεσιών υγείας ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Στρατηγική υγείας ; Εργαλεία ποιότητας ; Βελτίωση ποιότητας ; Συστήματα ποιότητας ; ΟΔΙΠΥ ; Κουλτούρα ποιότητας ; Διασφάλιση ποιότηταςAbstract
Η επιδίωξη της ποιότητας στην υγεία είναι η σύγχρονη τάση της σημερινής εποχής και το ζητούμενο για τους οργανισμούς υγείας του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Σκοπός της εργασίας, αφού πρώτα προσεγγίσουμε την έννοια της ποιότητας και της διαχείρισης της, είναι η αποτίμηση της υφιστάμενης στρατηγικής Υγείας όπως παρουσιάζεται στο Επιχειρησιακό Σχέδιο με έμφαση σε εφαρμοζόμενα συστήματα ποιότητας κατά ISO καθώς και διαδικασίες ποιότητας και πρωτόκολλα όπως εφαρμόζονται σήμερα. Επίσης αναφέρονται τα σημαντικότερα συστήματα και διεθνείς φορείς διασφάλισης ποιότητας και διερευνώνται καλές πρακτικές ποιότητας τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες της Ευρώπης. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία 2021-2025 έχει ως θεμελιώδη στόχο την συνεχή βελτίωση του επιπέδου υγείας και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πληθυσμού. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση επιστημονικών άρθρων, παρατηρήσαμε ότι στην Ελλάδα τα βήματα προς την ποιοτική αναβάθμιση του ΕΣΥ έγιναν με αργούς ρυθμούς, παρόλη την πληθώρα των νόμων. Επιπρόσθετα γίνεται εκτενής αναφορά στην ίδρυση του ΟΔΙΠΥ, ενός φορέα που αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο στην εγκαθίδρυση κουλτούρας ποιότητας στο χώρο της υγειας.
Παράλληλα ακολουθήθηκε η ποιοτική μεθοδολογία μέσα από ερευνητικές συνεντεύξεις υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου Υγείας. Η ερμηνεία των εμπειριών τους και η διερεύνηση σε βάθος των αντιλήψεων τους, συνέβαλε καθοριστικά στην απάντηση του κυρίου ερευνητικού ερωτήματος μας, εάν υπάρχει δηλαδή υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού στα θέματα ποιότητας και εάν υπάρχει εξέλιξη και συνεχής βελτίωση, όπως προβλέπουν τα πρότυπα και οι αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ).
Abstract
The need for quality in healthcare field is the current aim and request for public and private health organizations. The purpose of this essay, after understanding the meaning of quality and quality assurance, is the evaluation of the existing Health strategy as presented in the Business Plan, focusing on implemented quality systems according to ISO as well as quality procedures and protocols as they are applied today. The most important systems and international quality assurance organizations are also mentioned and good quality practices are investigated both in Greece and in European countries. The National Action Plan for Public Health 2021-2025 has as its fundamental goal the continuous improvement of health level and the upgrading of the quality of life of the population. The literature review of scientific articles conducted in the fact that in Greece the steps towards the quality improvement of the NSS were made slowly, despite plenty of laws. In addition, the establishment of ODIPY is extensively
referred, an organization that is expected to play a catalytic role in growing a quality culture in health care sector. Qualitative research was applied, at the same time, through research interviews with high-ranking executives of the Ministry of Health. The interpretation of their experiences and the in-depth investigation of their perceptions, contributed decisively to the answer to our main research question, whether there is implementation of strategic planning in quality issues and whether there is evolution and continuous improvement, as provided by the standards and principles of Total Quality Management. (TQM)
Number of pages
164Faculty
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών ΕπιστημώνAcademic Department
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνPost-graduate Program
Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής ΦροντίδαςLanguage
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Διαχείριση ποιότητας: αξιολόγηση του συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Ελλάδα με την αξιοποίηση δεικτών ποιότητας
Ελευθεριάδου-Στεφάνογλου, Μαρίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-03)Για να αντιληφθούμε τι είναι Διαχείριση Ποιότητας, έγινε μια προσπάθεια να αντιληφθούμε τι είναι ποιότητα στην καθημερινή ζωή, και τι Διαχείρισης Ολικής Ποιότητας ιδιαίτερα μέσα σε έναν υγειονομικό Οργανισμό. Ποιες οι ... -
Συστήματα διαχείρισης ποιότητας στην εργαστηριακή αιματολογία. Μελέτη περίπτωσης: το διεθνές πρότυπο ποιότητας NetCord-FACT standards στην Eλληνική Tράπεζα Oμφαλοπλακουντιακού Aίματος τoυ Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών, Ακαδημίας Αθηνών
Σαρρή, Ειρήνη-Φαίδρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-07) -
Συστήματα διαχείρισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Παρουσίαση μελέτης περίπτωσης για ενοποιημένο σύστημα ποιότητας-Περιβαλλοντικής διαχείρισης σε αποστακτήριο αρωματικών φυτών
Τουραλιά, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-07-21)Τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας και περιβάλλοντος είναι πλαίσια που χρησιμοποιούνται από οργανισμούς για να διασφαλίσουν ότι τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες τους ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών, ελαχιστοποιώντας ...