Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην Α.Α.Δ.Ε. και η συνδρομή της στην είσπραξη των δημοσίων εσόδων
Ε-Government in I.A.P.R. and its assistance to public revenue collection
Keywords
Διαλειτουργικότητα ; Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Δημόσια έσοδα ; Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων ΕσόδωνAbstract
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, συνδράμει στην αποτελεσματική, έγκαιρη και οικονομική είσπραξη των Δημοσίων Εσόδων, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων. Η παρατεταμένη οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας και οι σημαντικές επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 κατέδειξαν ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών εφαρμογών, η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και η ανάπτυξη νέων μεθόδων εργασίας είναι απαραίτητα εργαλεία για την αποτελεσματική λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και την επιτυχή προσαρμογή της στις μεταβαλλόμενες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Για τη διερεύνηση του θέματος της εργασίας μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης θα δοθεί ο ορισμός της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Διαλειτουργικότητας, θα αναλυθεί η έννοια των Δημοσίων Εσόδων, θα περιγραφεί η διαδικασία της Διοικητικής Εκτέλεσης και θα καταγραφούν οι ηλεκτρονικές μέθοδοι είσπραξης. Η έρευνα αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων αλλά και στη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση και μεγιστοποίηση της είσπραξης των Δημοσίων Εσόδων μέσω των εργαλείων της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Abstract
The purpose of this thesis is to identify whether the implementation of e-Government by the Independent Authority for Public Revenue, assists to the efficient, timely end economic collection of Public Revenues, especially during crisis periods.
The protracted financial crisis that our country faces and the important effects of the pandemic Covid-19 demonstrated that the development of the electronic applications, the expansion of digital services provided to citizens and companies and the development οf new models of operation are valuable tools for the effective functioning of the Public Administration and the successful adjustment to the evolving economic situation and the new social requirements. In order to explore this subject matter, through bibliographical review, the definition of e-Government and Interoperability will be given, the meaning of public revenues will be elaborated, the administrative implementation process will be described and the electronic collection methods will be recorded. The research aims at drawing conclusions but also making useful proposals on how to improve and maximize the collection of public revenues through widespread use of e-Government tools.