dc.contributor.advisor | Μιχαλόπουλος, Ευστάθιος | |
dc.contributor.author | Λουμπρούκου, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T07:45:28Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T07:45:28Z | |
dc.date.issued | 2022-07-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2641 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2481 | |
dc.description.abstract | Η όραση είναι ο πιο αποτελεσματικός αισθητηριακός υποδοχέας μας και μας δίνει τις περισσότερες πληροφορίες για τον κόσμο μας από κάθε άλλο αισθητήριο όργανο. Ένα παιδί τείνει να «χτίζει» τις έννοιές του για τον κόσμο και τις σχέσεις μορφής που αποτελούν αυτές τις έννοιες, έχοντας ως πυρήνα του την οπτική αντίληψη. Νευρολογικά και ψυχολογικά, η όραση καταλαμβάνει την επικρατέστερη θέση. Ο ανθρώπινος οργανισμός έχει ρυθμιστεί να χτίζει τις αντιλήψεις της μορφής, αναθέτοντας μεγαλύτερη προτεραιότητα σε οπτικά δεδομένα. Αρχικά αναλύεται η νευρολογική βάση και η ανατομία του ματιού, καθώς και οι λειτουργίες και δεξιότητες της οπτικής αντίληψης. Στη συνέχεια, αναφέρονται μοντέλα και θεωρητικές προσεγγίσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς για την οπτική αντίληψη. Η φυσιολογική ανάπτυξη της οπτικής αντίληψης κατά την παιδική ηλικία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την μετέπειτα εκπαιδευτική πορεία του παιδιού. Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να αναδειχθεί ο ρόλος της οπτικής αντίληψης στο σχολείο και κατά πόσο οι οπτικοαντιληπτικές δεξιότητες του παιδιού μπορεί να επηρεάσουν την σχολική του επίδοση. Τέλος αναφέρονται κάποιες πρακτικές παρέμβασης της οπτικής αντίληψης για το σχολικό πλαίσιο.
Λέξειςκλειδιά: όραση, αισθητήριο όργανο, οπτική αντίληψη, φυσιολογική ανάπτυξη, σχολικό πλαίσιο, πρακτικές παρέμβασης | el |
dc.format.extent | 58 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Όραση | el |
dc.subject | Αισθητήριο | el |
dc.subject | Όργανο | el |
dc.subject | Σχολείο | el |
dc.subject | Οπτική αντίληψη | el |
dc.title | Οπτική Αντίληψη: Πώς επηρεάζουν οι οπτικοαντιληπτικές δεξιότητες τη σχολική επίδοση του παιδιού | el |
dc.title.alternative | Visual Perception: How visual perception skills affect a child's school performance | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Konstanti, Ourania | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Vision is our most efficient sensory receptor, and it gives us more information about our space world than any other sense modality. A child tends to build his concepts of the world, and the form relationships which constitute these concepts, in terms of visual perception as a core. Neurologically and psychologically, vision occupies a position of predominance. The organism is set to build its form perceptions, assigning its greater priority to visual data. The neurological basis and anatomy of the eye are first analyzed, as well as the functions and skills of visual perception.The following are models and theoretical approaches that have been used from time to time for visual perception. The normal development of visual perception in childhood plays a very important role in the subsequent educational course of the child.The aim of this dissertation is to highlight the role of visual perception in school and whether the child's visual perception skills can affect his school performance.Finally, some practices of visual perception intervention for the school context are mentioned. | el |