Η χρήση ναρκωτικών ουσιών κατά τη διάρκεια της κύησης και η σύνδεσή της με την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών στο παιδί.
Drug use during pregnancy and its association with the onset of learning difficulties in the child
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βαστάκη, Καλλιόπη
Date
2021-02-11Keywords
Μαθησιακές δυσκολίες ; Χρήση ναρκωτικών ουσιών ; ΚύησηAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση σε ό,τι αφορά τη σύνδεση μεταξύ της χρήσης ναρκωτικών ουσιών κατά τη διάρκεια της κύησης και της εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών στο παιδί.
Μέθοδος: Η διερεύνηση αυτή επιτεύχθηκε αφενός, με την αξιοποίηση διεθνών, πρωτογενών, γραπτών πηγών και την ενδελεχή ανασκόπηση των ευρημάτων που ενέπιπταν στη σφαίρα του αντικειμένου της εργασίας και, αφετέρου, με τη μελέτη μιας περίπτωσης η οποία παρουσίαζε ενδιαφέρον ως προς την συνάφεια και τη δυναμική της στην εξαγωγή των συμπερασμάτων.
Αποτελέσματα: Αν και η διεθνής βιβλιογραφία αποδείχθηκε σχετικά περιορισμένη, αναλογικά με το γεγονός ότι, τόσο το φαινόμενο των μαθησιακών δυσκολιών όσο και οι επιπτώσεις της χρήσης ουσιών κατά την εγκυμοσύνη σε πολλαπλά επίπεδα και τομείς ολοένα κερδίζουν έδαφος ερευνητικά, τα αποτελέσματα οδήγησαν α) στην κατηγοριοποίηση των ουσιών βάσει της επίδρασης, της επικινδυνότητας και του βαθμού χρήσης, και β) στην εξέταση των νευρογενετικών μηχανισμών που οδηγούν στον εθισμό και τον βαθμό επιρροής στο έμβρυο κατά την κύηση και κατ’ επέκταση στη ζωή μετά τον τοκετό.
Συμπεράσματα: Συμπερασματικά, διαπιστώνεται πιθανή σύνδεση μεταξύ της χρήσης των ναρκωτικών ουσιών και της εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, μιας και οι περισσότερες από τις πρώτες, ειδικά όσες ανήκουν στην Α΄κλάση, περιλαμβάνουν ως επιπτώσεις νευρολογικές, ψυχολογικές και συμπεριφορικές ανωμαλίες, οι οποίες με τη σειρά τους παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της γνωστικής λειτουργίας και αντιληπτικής ικανότητας του παιδιού.
Abstract
The aim of the present thesis is the research concerning the association between the use of drugs during pregnancy and the onset of learning difficulties that are diagnosed in a child.
Method: This particular research was accomplished, firstly by the exploitation of a variety of international and primordial written resources, along with the meticulous review of the findings related to the subject, and, secondly, by presenting a case study with our interest on its relevancy and its dynamic role on the extraction of the conclusions.
Results: Even though a limited amount of literal sources was available, which is disheartening, given that the phenomenon of learning difficulties, same as the effects of drug use during pregnancy are widely gaining ground as issues of scientific research, the results led us to a) the categorizing of the substances based on their effects and their danger depending on the level of use and b) the examination of the neurological mechanisms that lead to the addiction and its effect on the embryo in-utero.
Discussion: In conclusion, a possible connection has been found between the drug use of a pregnant woman and the onset of learning difficulties to the child, as the most of them
– especially the A’ class drugs- may cause several neurological, psychological and behavioral abnormalities which play a significant role in the formation of the child’s learning function and cognitive skills.