Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η θεσιακή αξία στον ψηφιακό “Άβακα” σε μαθητές με προβλήματα ακοής

dc.contributor.advisorKynigos, Chronis
dc.contributor.authorΚώτσια, Μαγδαληνή
dc.date.accessioned2022-09-05T10:24:35Z
dc.date.available2022-09-05T10:24:35Z
dc.date.issued2022-07-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2827
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2667
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει αν οι μαθητές με προβλήματα ακοής της Ε’ τάξης, ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών, γνωρίζουν τη δομή του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης και πιο συγκεκριμένα την αξία που καταλαμβάνει η θέση κάθε ψηφίου στον εκάστοτε πολυψήφιο αριθμό, και να διαπιστώσει αν το ψηφιακό εργαλείο Ψηφιακός Άβακας, μέσω της προστιθέμενης αξίας των λειτουργιών του μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη κατανόηση των παραπάνω λειτουργιών. Αποτελεί τον πρώτο κύκλο μιας έρευνας δράσης όπου έχει προηγηθεί έλεγχος της προυπάρχουσας γνώσης, σχεδιασμός των δραστηριοτήτων, υλοποίηση της διδακτικής παρέμβασης με τη χρήση του ψηφιακού Άβακα και έλεγχος της κατακτηθείσας γνώσης μετά τη χρήση. Ο συγκριτικός χαρακτήρας της ποιοτικής αυτής έρευνας των πέντε μελετών περίπτωσης, οδηγεί σε σε συγκρίσεις και αναλύσεις μεταβλητών όπως οι μαθητές με το κάθε ερευνητικό εργαλείο. Οι μαθητές με προβλήματα ακοής φαίνεται να έρχονται αντιμέτωποι με ποικίλλες δυσκολίες ως προς τη κατανόηση της θεσιακής αξίας του αριθμού. Οι κυριότερες από αυτές είναι η χαμηλή κατανόηση γραπτού κειμένου, μειωμένες αριθμητικές και μαθηματικές δεξιότητες σε μέτρηση και έννοιες αριθμών, στα κλάσματα, στην εκτίμηση ποσοτήτων, στην επίλυση των τεσσάρων πράξεων κυρίως σε αφαίρεση και διαίρεση, στη χρήση συμβόλων (+), (-), αλλά και σε προβλήματα διαχείρισης χρόνου, επίλυσης προβλήματων και ερμηνεία των ζητουμένων. Επιπρόσθετα, η χρήση ψηφιακών εργαλείων φαίνεται να έχει θετική επίδραση στο κίνητρο των μαθητών με προβλήματα ακοής να κάνουν χρήση αυτών έναντι των παραδοσιακών πρακτικων, πχ επιλογής του ψηφιακού άβακα έναντι του χειραπτικού διαθέσιμου εργαλείου. Οι επιπλέον λειτουργικότητες κάνουν πιο εύκολη και προσβάσιμη την χρήση του. Τα κύρια αποτελέσματα που επιβεβαιώνονται από αυτή την αλληλεπίδραση μαθητών και ψηφιακού Άβακα, σε δραστηριότητες θεσιακής αξίας είναι η θετική επίδραση της χρήσης του ψηφιακού εργαλείου στην επίλυση αφαιρέσεων πολυψήφιων αριθμών με δανεικό. Επιπρόσθετες λειτουργικότητες όπως η άμεση οπτικοποίηση αλλαγών στα πούλια και στις ράβδους από τον χρήστη, η γραπτή περιγραφή του αριθμού αλλά και η γραπτή περιγραφή των αξιών των ράβδων που υπήρχε σταθερά στο ψηφιακό περιβάλλον του εργαλείου βοήθησαν σε καλύτερες επιδόσεις των μαθητών οδήγησαν σε αποφυγή συχνών λαθών έναντι αντίστοιχων δραστηριοτήτων λυμένων σε γραπτή έντυπη μορφή. Άλλες λειτουργικότητες όπως η χειροκίνητη αλλαγή δεκάδας, εκατοντάδας, χιλιαδας, κτλ δημιούργησαν μεγαλύτερες δυσκολίες. Η γενικότερη αποτίμηση των συμμετεχοντων είναι ότι θα επέλεγαν να κάνουν καθημερινή χρήση του ψηφιακού άβακα σε δραστηριότητες εντός και εκτός σχολικής τάξης, ακόμα και με στόχο την αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων της επίλυσης των αλγορίθμων στο χαρτί/πίνακα σε δραστηριότητες θεσιακής αξίας.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΘεσιακή αξία αριθμούel
dc.subjectΜαθητές με προβλήματα ακοήςel
dc.subjectΨηφιακός Άβακαςel
dc.subjectΛειτουργικότητες ψηφιακού εργαλείουel
dc.titleΗ θεσιακή αξία στον ψηφιακό “Άβακα” σε μαθητές με προβλήματα ακοήςel
dc.title.alternativeHard of hearing students' understanding of place value with digital Abacusel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeLatsi, Maria
dc.contributor.committeeΚασιμάτη, Αικατερίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThe purpose of this research is to investigate whether the students with hearing problems of the 5th grade, in a Primary School for the Deaf, know the structure of the decimal numbering system and more specifically the value of the position of each digit in multi-digit numbers, and to determine if the digital tool “Digital Abacus”, through the added value of its functions and features can lead to a better understanding of the place value of namber’s place. It constitutes the first cycle of an action research in which any potential pre-existing knowledge, has been investigated beforehand whilst the designing of the relevant activities, and the implementation of intervention using the digital Abacus and the control of acquired knowledge after use. The comparative nature of this qualitative research of the five study cases, leads to comparisons and the analysis of variables as students with each research tool. Students with hearing problems seem to face a variety of difficulties in understanding the place value of the number. The main ones are the inadequate comprehension of written texts, the limited arithmetic and mathematical skills in measuring and in notions of numbers, in fractions, in estimating quantities, in solving the four operations mainly in subtraction and division, in the use of symbols (+), (-) , but also in time management problems, problem solving and interpretation of the requested. In addition, the use of digital tools seems to have a positive effect on the motivation of hearing-impaired students to use them against the traditional practices, such as choosing a digital the abacus over a hand-held tool. The extra functionalities and features make it easier and more accessible to use. The main results confirmed by this interaction on behalf of the students and the digital Abacus, in positional activities is the positive effect of using the digital tool in solving subtractions of multi-digit numbers with borrowing/loans. Additional functionalities and features such as the immediate visualization of changes in checkers and bars by the user, the written description of the number and the written description of the values of the bars that were firmly in the digital environment of the tool led to better student performance and contributed to avoiding frequent mistakes against corresponding activities solved in written form. Other functionalities and features such as the manual change of tens, hundreds or thousands, etc. created greater difficulties. The general assessment of the participants is that they would choose to make daily use of the digital abacus in activities inside and outside the classroom, even with the aim of replacing the traditional methods of solving algorithms on paper / board in activities of positional value.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές