Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο Εννοιολογικός Χάρτης ως Διδακτικό Εργαλείο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου: Προτάσεις για την αξιοποίηση του στο μάθημα της Γλωσσικής Διδασκαλίας

dc.contributor.advisorPILIOURAS, PANAGIOTIS
dc.contributor.authorΜοσχοβίτης, Πέτρος
dc.date.accessioned2022-10-10T07:14:03Z
dc.date.available2022-10-10T07:14:03Z
dc.date.issued2022-10-06
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3021
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2861
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσης Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας είναι, πέρα από την όποια θεωρητική αναφορά στον Εννοιολογικό Χάρτη, στον ορισμό, στη δομή και στα είδη του, στην ιστορική του αναδρομή, στο επιστημονικό του υπόβαθρο, στην ανασκόπηση ερευνών αξιοποίησης του στην τάξη, στα βήματα και στα εργαλεία σχεδιασμού και ανάπτυξης του και στην παιδαγωγική του αξία, να κάνει προτάσεις αξιοποίησης του ως Διδακτικού Εργαλείου στο μάθημα της Γλωσσικής Διδασκαλίας της Δευτέρας (Β΄) Γυμνασίου. Έτσι ο Εννοιολογικός Χάρτης προτείνεται να αξιοποιηθεί ολιστικά πρώτα ως Εισαγωγικός Χάρτης, έπειτα ως Οργανωτής Προώθησης και Διδακτικό Εργαλείο και τελικά ως Επαναληπτικός Χάρτης Ενότητας και Εργαλείο Τελικής Αξιολόγησης για τα γνωστικά αντικείμενα του Υποκειμένου, της Έγκλισης, των Χρόνων του Ρήματος, του Αντικειμένου, της Σύγκρισης και των Αντωνυμιών που διδάσκονται στην τάξη αυτή, για γνωστικά αντικείμενα εν μέρει γνωστά στους μαθητές από προηγούμενα σχολικά έτη αλλά και για κάποια τμήματα τους νέα για τους ίδιους. Αντίθετα για νέα τελείως γνωστικά θέματα, όπως για τα Αχώριστα Μόρια, τους Τρόπους Ανάπτυξης Παραγράφου, τις μορφές του Ποιητικού Αιτίου αλλά και για θεματικές Παραγωγής Γραπτού Λόγου προτείνεται ο Εννοιολογικός Χάρτης να χρησιμοποιηθεί ως Οργανωτής Προώθησης και Διδακτικό Εργαλείο και Εργαλείο Διαμορφωτικής Αξιολόγησης. Από την άλλη πλευρά για γνωστικά αντικείμενα οικεία στους μαθητές από προηγούμενα σχολικά έτη, όπως είναι τα σύνθετα, τα ρήματα, το πρώτο και δεύτερο συνθετικό, η διάθεση του ρήματος, η μετατροπή Ενεργητικής Σύνταξης σε Παθητική, οι βαθμοί των επιθέτων και των επιρρημάτων προτείνεται ο Εννοιολογικός Χάρτης να χρησιμοποιείται ως Εισαγωγικός Χάρτης Ενότητας και Εργαλείο Διαγνωστικής Αξιολόγησης.el
dc.format.extent256el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕισαγωγικός χάρτης ενότηταςel
dc.subjectΟργανωτής προώθησηςel
dc.subjectΕννοιολογικός χάρτηςel
dc.subjectΔιδακτικό εργαλείοel
dc.subjectΕπαναληπτικός χάρτης ενότηταςel
dc.subjectΕργαλείο αξιολόγησηςel
dc.titleΟ Εννοιολογικός Χάρτης ως Διδακτικό Εργαλείο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου: Προτάσεις για την αξιοποίηση του στο μάθημα της Γλωσσικής Διδασκαλίαςel
dc.title.alternativeConcept Map as a Teaching Tool in the school subject of Modern Greek in the Second Grade of Junior High School: Suggestions for its useel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαναγάκος, Ιωάννης
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedApart from any theoretical reference to the Concept Map, its definition, structure and types, retrospection, scientific background, review of case studies, steps, design and development tools and its pedagogical value, the aim of the present postgraduate thesis is to make suggestions of its use as a Teaching Tool in the school subject of Modern Greek in the Second Grade of Junior High School. Thus, it is suggested that the Concept Map be used holistically, first as Introductory Concept Map, then as Advance Organizer and Teaching Tool and finally as Concept Map – review of a unit and Summative Assessment Tool for the topics of subject, verb mood and tenses, object, comparison and pronouns, which are partly known to the students from previous school years, but at the same time have new aspects that the students must learn for themselves. On the contrary, as far as completely new subjects are concerned, such as particles, paragraph development, agent types and topics used for production of written speech it is suggested that the concept map be used as an Advance Organizer, a Teaching Tool, and a Formative Assessment Tool. On the other hand, for topics familiar to the students from previous school years, such as compounds, verbs, the first and the second compounding form of a word, verb mood, change from active to passive voice, comparison of adjectives and adverbs it is suggested that the Concept Map be used as Introductory Concept Map of a unit and as a Diagnostic Assessment Tool.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές