Η επίδραση της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ανάπτυξη, παρακίνηση και επαγγελματική εξέλιξη των εργαζομένων στην Ιατρική Ενημέρωση
The impact of in-house education and training on the development, motivation and professional progress of employees in Medical Representative
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Σιλιόγκας, Βασίλειος
Date
2022-10Advisor
Καρκαλούσος, ΠέτροςKeywords
Ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση ; Κατάρτιση ; Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού ; Παρακίνηση ; Μοντέλο Kirkpatrick ; Δεξιότητες ; Ικανότητες ; Ιατρική ενημέρωσηAbstract
Σε ένα οικονομικά πολύπλοκο και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, η ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση και κατάρτιση, αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την εξέλιξη και ανάπτυξη κάθε επιχείρησης. Έρευνες αποδεικνύουν πως οι επιχειρήσεις που θα αναπτύσσονται και θα ευημερούν μελλοντικά, θα είναι εκείνες που θα απαρτίζονται από ένα ιδιαίτερα καταρτισμένο με ικανότητες και δεξιότητες ανθρώπινο δυναμικό.
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ανάπτυξη, παρακίνηση και επαγγελματική εξέλιξη των εργαζομένων στην Ιατρική Ενημέρωση.
Η παρούσα έρευνα διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα, από 21/03/2022 έως 29/04/2022. Ως εργαλείο, χρησιμοποιήθηκε δομημένο αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Με απλή τυχαία δειγματοληψία διανεμήθηκαν 200 ερωτηματολόγια και επεστράφησαν 146 (ποσοστό ανταπόκρισης 73%), εκ των οποίων 2 (ποσοστό 1%) δεν ήταν πλήρως συμπληρωμένα. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό λογισμικό SPSS, έκδοση 28.
Το δείγμα αποτελούνταν από 144 ερωτώμενους. Από την επεξεργασία προέκυψε, ότι η πλειοψηφία ήταν άντρες (Ν=88, 61,1%), με την ηλικιακή κλίμακα των 36 – 45 να υπερτερούσε (Ν=55, 38,2%). Το επίπεδο μόρφωσης ήταν ιδιαίτερα υψηλό με πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ (Ν=60, 41,7%) και κάτοχους Μεταπτυχιακού/Διδακτορικού διπλώματος (Ν=41, 28,5%). Η πλειονότητα συμμετείχε σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης (Ν=130, 90,3%), με φορέα την εταιρεία (Ν=75, 52,1%) και η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο ήταν ο συνδυασμός Off και On-the Job training (Ν=111, 77,1%). Από τις απαντήσεις στην κλίμακα «Πολύ έως Πάρα Πολύ», το 80,5% των ερωτηθέντων θεωρεί την ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση σημαντικό εργαλείο παρακίνησης, το 78,5% πιστεύει πως διαμέσου της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης αναπτύσσετε προσωπικά και κρίνει ότι μέσω της εκπαίδευσης εξελίσσονται οι γνώσεις του (72,9%), αυξάνεται η παραγωγικότητά του (71,6%), καλυτερεύει η απόδοση στην εργασία του (65,3%) και επιτυγχάνονται οι στόχοι της επιχείρησης που εργάζεται (61,1%).
Από τα αποτελέσματα προκύπτει, ότι η συμβολή της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης στην αύξηση της αποδοτικότητας, στην παρακίνηση και στην εξέλιξη των Ιατρικών Επισκεπτών είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ανεξαρτήτως μεθόδου που χρησιμοποιεί η κάθε εταιρεία, το επίπεδο ικανοποίησης παραμένει υψηλό και αναλλοίωτο. Ωστόσο, στην εφαρμογή της εκπαίδευσης και στα αποτελέσματά της στο πεδίο δράσης διακρίνεται μια μικρή υστέρηση, στατιστικά μη σημαντική. Τέλος, το γενικό επίπεδο ικανοποίησης δεν φαίνεται να διαφοροποιείται στη βάση των δημογραφικών, κοινωνικών, εργασιακών χαρακτηριστικών του δείγματος.
Abstract
In an economically complex and highly competitive environment, in-house education and training is a powerful tool for the development and growth of each company. Research shows that the companies that will grow and prosper in the future will be those that are made up of a highly skilled and abilities human resources.
The aim of this study was to investigate the impact of in-house education and training on the development, motivation and professional progress of employees in Medical Representative.
This research was conducted during the period from 21/03/2022 to 29/04/2022. As an instrument, a structured self-completion questionnaire with closed-ended questions was used. Using the simple random sampling, 200 questionnaires were distributed and 146 (73% response rate) were returned, of which 2 (1%) were not fully completed. Statistical analysis was performed using SPSS statistical software, version 28.
The sample consisted of 144 respondents. The processing revealed that the ma-jority were male (N=88, 61.1%), with the age range of 36 - 45 being predominant (N=55, 38.2%). The level of education was particularly high with graduates of universities education (N=60, 41.7%) and holders of Master's/PhD degrees (N=41, 28.5%). The majority participated in in-house training programs (N=130, 90.3%), with the company (N=75, 52.1%) and the method most used was a combination of Off and On-the Job training (N=111, 77.1%). From the responses on the "Very to Very Much" scale, 80.5% of the respondents consider in-house training an important motivational tool, 78.5% believe that through in-house training they develop personally and consider that through training their knowledge evolves (72.9%), their productivity increases (71.6%), their job performance improves (65.3%) and the objectives of the company they work for are achieved (61.1%).
The results show that the contribution of in-house training in increasing the efficiency, motivation and development of Medical Representatives is particularly important. Regardless of the method used by each company, the level of satisfaction remains high and unchanged. However, in the implementation of training and its results in the field, a slight lag is discernible, statistically insignificant. Finally, the general level of satisfaction does not seem to vary on the basis of the demographic, social, work characteristics of the sample.