Show simple item record

Η εκπαιδευτική διάσταση του παιχνιδιού στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής - Εκπαιδευτική μέθοδος Montessori

dc.contributor.advisorΜπέλεση, Βασιλική
dc.contributor.authorΠαππά, Ιωάννα
dc.date.accessioned2022-10-14T08:38:07Z
dc.date.available2022-10-14T08:38:07Z
dc.date.issued2022-10-06
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3098
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2938
dc.description.abstractΗ παιδική ευημερία είναι προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη μιας ισορροπημένης προσωπικότητας. Η ολοκλήρωση ενός παιδιού στηρίζεται στο περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσεται και στα ερεθίσματα τα οποία λαμβάνει . Παράγοντες που επιδρούν θετικά στην ανάπτυξη αυτή, εκτός από την κάλυψη των αναγκαίων για την επιβίωση αγαθών, είναι συναισθηματικοί, εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί, οικονομικοί, πολιτικοί, περιβαλλοντικοί. Το σχολικό περιβάλλον αποτελεί μικρογραφία της κοινωνίας και λειτουργεί ως ένας καταλυτικός παράγοντας στην εξέλιξη του παιδιού. Κατά την σχολική περίοδο της ζωής ενός παιδιού θέτονται οι βάσεις για την μετέπειτα κοινωνική του ενεργό ζωή. Για να υπάρχουν πολίτες που αγαπούν και σέβονται την κοινωνία θα πρέπει πρώτα τα παιδιά να αγαπούν και να σέβονται το σχολείο. Προάγοντας την γνωστική, σωματική, κοινωνική, συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, το παιχνίδι με εκπαιδευτικό χαρακτήρα αποτελεί τον δίαυλο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Το εκπαιδευτικό παιχνίδι προσφέρει θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη όλων των παιδιών∙ τυπικής ανάπτυξης αλλά και παιδιών με ειδικές ανάγκες ή αναπηρία διότι κινητοποιεί όλες τις αισθήσεις του παιδιού. Η Maria Montessori, καθοδηγούμενη από την αγάπη της και τον σεβασμό προς τα παιδιά, παρατηρώντας τα δημιούργησε νέες, καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους με αρχές που βασίζονται στην πολυαισθητηριακή γνώση. Κατόρθωσε να αλλάξει την παραδοσιακή παιδαγωγική αντίληψη για την αναπηρία και την δυνατότητα εκπαίδευσης παιδιών με μοναδικές δεξιότητες. Το μοντεσσοριανό εκ- παιδευτικό σύστημα που δημιούργησε αποτέλεσε πρωτοπορία για την εποχή, τάραξε συθέμελα την παραδοσιακή παιδαγωγική, συνείσφερε τα μέγιστα στον κλάδο της ειδικής αγωγής και συνεχίζει να διαδίδεται και να εφαρμόζεται έως σήμερα σ’ όλο τον κόσμο.el
dc.format.extent58el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectMontessoriel
dc.titleΗ εκπαιδευτική διάσταση του παιχνιδιού στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής - Εκπαιδευτική μέθοδος Montessoriel
dc.title.alternativeThe educational dimension of the game in the context of special education Montessori educational methodel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeMeintasi, Athanasia
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThe development of a healthy personality is based on the uprising of a child in a safe and stable environment. The surroundings in which a child evolves and prosper, and the stimuli he receives are some important factors for his final growth. Factors that have a positive effect on this development, apart from the coverage of goods necessary for survival, are emotional, educational, social. The school is a depiction of society; during the school period of a child's life laying the foundations for his later social active life. In order for them to be citizens who love and respect society, the children must first love and respect the school. The educational game can be the means to achieve this goal, as it promotes the academic, social, emotional development of children. The educational game offers positive results in the development of both children of typical development and children with special needs or disabilities because it mobilizes all the senses of the child. Maria Montessori, guided by her love and respect for children, observed them and created new, innovative pedagogical methods with principles based on multisensory knowledge. She succeeded in changing the traditional educational concept of disability and the possibility of educating children with special needs or disabilities. The Montessori education system that she created was an innovation for the time, which fundamentally shook traditional pedagogy, contributed the most to the field of special education and continues to be spread and applied to this day all over the world.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές