dc.contributor.advisor | Yannas, Prodromos | |
dc.contributor.author | Παλιβάνης, Στυλιανός | |
dc.date.accessioned | 2021-03-09T13:16:34Z | |
dc.date.available | 2021-03-09T13:16:34Z | |
dc.date.issued | 2021-02-26 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/321 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-172 | |
dc.description.abstract | Η πολυπλοκότητα και πολυσυνθετικότητα των σύγχρονων κοινωνιών απαιτούν μεταξύ άλλων αποτελεσματικούς και ικανούς ηθικούς ηγέτες σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν πολυδιάστατα προβλήματα και προκλήσεις,
δεδομένου ότι η εκπαιδευτική κοινότητα αποτελεί ένα ΄΄ζωντανό κύτταρο΄΄ της κοινωνίας και βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση μαζί της και απορροφά οποιουσδήποτε κραδασμούς της. Παράλληλα οι ηθικοί ηγέτες μπορούν να αποτελέσουν με τη στάση τους, πρότυπο, να εμπνεύσουν και να δώσουν όραμα και ελπίδα στους νέους μας, να φωτίσουν το δρόμο τους και να τους καθοδηγήσουν. Η παρούσα εργασία μου, στόχο έχει να εντοπίσει τα βασικά χαρακτηριστικά ενός Αριστοτελικού Ηθικού
Ηγέτη: τη Σύνεση-φρόνηση, το Σθένος-Θάρρος, την Εγκράτεια και τη Δικαιοσύνη σε Διευθυντές/τριες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να μελετήσει τα χαρακτηριστικά αυτά σε σχέση με κοινωνικοδημογραφικούς παράγοντες. Θα παρουσιαστεί και θα
αναλυθεί το Αριστοτελικό Αρετολογικό πρότυπο ηθικής ηγεσίας και θα επεκταθούμε σε αρετές που θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο δομικό κομμάτι των σύγχρονων ηθικών ηγετών. Όλη η κληρονομιά της γνώσης και η σοφία των λόγων και
πράξεων του Αριστοτέλη, μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο παράδειγμα αξιοποίησής τους από τα σημερινά ηγετικά στελέχη της εκπαίδευσης και να προκαλέσει μια ώθηση της διοίκησης της εκπαίδευσης σε ένα άλλο επίπεδο κουλτούρας. Αυτή είναι η
κληρονομιά μας, και στο δρόμο αυτό που κάθε φορά εμείς χαράζουμε, και εμείς οι ίδιοι περπατάμε... “Η δ’ ηθική εξ έθους περιγίνεται” ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ηθικά Νικομάχεια, Β1. | el |
dc.format.extent | 229 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ηγεσία | el |
dc.subject | Ηθική ηγεσία | el |
dc.subject | Σχολική ηθική ηγεσία | el |
dc.subject | Αριστοτελικός ηγέτης | el |
dc.subject | Αριστοτέλης | el |
dc.subject | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject | Αριστοτελική ηθική | el |
dc.subject | Ηθική αρετή | el |
dc.subject | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title | Ηθική ηγεσία - Αριστοτελική ηθική και διοίκηση - Τα χαρακτηριστικά του αριστοτελικού ηγέτη σε διευθυντές/ντριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Ethical leadership - Aristotle ethics and administration - The characteristics of the Aristotle leader in directors of secondary education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.committee | Σαλμόν, Ιωάννης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | The complexity and multi-syntheticity of modern societies require, among other things, effective and competent moral leaders at every level of education as they are called upon to face multidimensional problems and challenges, since the educational
community is a "living cell" of society and is in constant interaction with it and absorbs any vibrations. At the same time, moral leaders can be a role model in their attitude, inspiring and giving vision and hope to our young people, illuminating their
way and guiding them. My present work aims to identify the basic characteristics of an Aristotle Moral Leader: Prudence-Wisdom, Fortitude-Courage, Temperance and Justice in Secondary School Directors and to study these characteristics in relation to
socio-democratic factors. The Aristotle Aretological model of moral leadership will be presented and analysed and we will expand on virtues that I believe should be an integral building block of modern moral leaders. All the legacy of knowledge and the
wisdom of Aristotle's words and actions can be a useful example of their exploitation by today's education leaders and trigger a push of education administration to another level of culture. This is our heritage, and on the road what we carve every
time, and we walk ourselves... “Η δ’ ηθική εξ έθους περιγίνεται” Aristotelis Ηθικά Νικομάχεια, Β1. | el |