Η ΔΕΠ-Υ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση – Βασικοί τρόποι διαχείρισης. Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
ADHD in primary education – Basic ways of management. A bibliographic review
Keywords
ΔΕΠ-Υ, εκπαιδευτικοί, γονείς, παρέμβαση ; ΔΕΠ-Υ ; Εκπαιδευτικοί ; Γονείς ; ΠαρέμβασηAbstract
Τα τελευταία χρόνια η διερεύνηση της ΔΕΠ-Υ και των προβλημάτων που προκύπτουν εξαιτίας της διαταραχής, ιδιαίτερα στο σχολικό και το οικογενειακό περιβάλλον, εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό ερευνών. Ωστόσο μετά από σχετική επισκόπηση της βιβλιογραφίας παρατηρείται έλλειψη σε σχέση με τη διερεύνηση των απόψεων, των αντιλήψεων και των γνώσεων των εκπαιδευτικών και των γονέων γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι να παρουσιάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών γύρω από τις επιπτώσεις της διαταραχής, τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να αντιμετωπίσουν τη διαταραχή καθώς και τις αντιλήψεις των γονέων. Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί έρχονται συχνότερα σε επαφή με περιστατικά ΔΕΠ-Υ, εμφανίζουν αρνητικές αντιλήψεις σχετικά με τις ικανότητες των μαθητών που παρουσιάζουν την διαταραχή, ελαφρά πιο θετικές από αυτές του γενικού πληθυσμού, εκτός εάν έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση και επιμόρφωση στον τομέα. Η επιμόρφωση των γονέων και των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα στιγματισμού των μαθητών που παρουσιάζουν την συγκεκριμένη διαταραχή.
Abstract
In recent years, the investigation of ADHD and the problems that arise due to the disorder, especially in the school and family environment, appears in a large number of investigations. However, after a relevant review of the literature, a lack is observed in relation to the investigation of the opinions, perceptions and knowledge of teachers and parents around the specific subject. The purpose of this study is to present the teachers' perceptions about the effects of the disorder, the strategies used by the teachers to deal with the disorder as well as the parents' perceptions. Despite the fact that teachers are more often in contact with cases of ADHD, they show negative perceptions regarding the abilities of students with the disorder, slightly more positive than those of the general population, unless they have received special education and training in the field. The training of parents and teachers is necessary in order to avoid phenomena of stigmatization of students who present this disorder.