Επιστρατεύοντας τη συνεργατική ψηφιακή αφήγηση για την προσέγγιση επιχειρηματικών εννοιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Using collaborative digital storytelling in approaching entrepreneurial concepts in primary education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Παπαδοπούλου, Βασιλική
Date
2022-09Advisor
Μακρή, ΑικατερίνηKeywords
Ψηφιακή αφήγηση ; Συνεργατική ψηφιακή αφήγηση ; Επιχειρηματική εκπαίδευση ; Εκπαίδευση για την επιχειρηματικότηταAbstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη χρήση της συνεργατικής ψηφιακής αφήγησης στην προσέγγιση συγκεκριμένων επιχειρηματικών εννοιών. Ειδικότερα, στην έρευνα αυτή θα διερευνηθεί πώς οι μαθητές προσεγγίζουν την έννοια της επιχειρηματικότητας μέσω της συνεργατικής κατασκευής ψηφιακών ιστοριών, καθώς και ποιους τρόπους εργασίας επιστρατεύουν για τον σκοπό αυτό. Επομένως, με την παρούσα έρευνα επιδιώκεται η προώθηση μιας επιχειρηματικής κουλτούρας με την ενασχόληση των παιδιών με την τεχνολογία, η οποία καθίσταται απαραίτητο εφόδιο.
Επιπροσθέτως, στην έρευνα αυτή εφαρμόστηκε ποιοτική μέθοδος και έρευνα δράσης, διότι η διδάσκουσα καταλαμβάνει και τον ρόλο της ερευνήτριας. Συμμετείχαν 22 μαθητές της Δ΄ Δημοτικού, οι οποίoι χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν ψηφιακές ιστορίες με το εργαλείο ψηφιακής αφήγησης “storyjumper”. Συνολικά συλλέχθηκαν οι ημιδομημένες συνεντεύξεις των μαθητών πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση, οι παρατηρήσεις της διδάσκουσας και τα ψηφιακά βιβλία. Για την ανάλυση των δεδομένων αυτών αξιοποιήθηκε η τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου βάσει κατηγοριών. Επομένως, αναδύθηκαν κατηγορίες από τις απομαγνητοφωνήσεις των μαθητών και από τα ψηφιακά βιβλία.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως οι μαθητές προσέγγισαν την έννοια της επιχειρηματικότητας μέσα από τη συνεργατική κατασκευή ψηφιακών ιστοριών, ενσωματώνοντας επιχειρηματική ορολογία στις ψηφιακές ιστορίες τους, ενώ ήταν σε θέση να απαντούν σε ερωτήσεις αναφορικά με επιχειρηματικές έννοιες (startup, επενδυτής, συμπεριληπτικό (inclusive)). Παράλληλα, οι ομάδες μαθητών δεσμεύτηκαν σε μεγάλο βαθμό με το ψηφιακό εργαλείο “storyjumper” και αξιοποίησαν τις δυνατότητές του. Διαπιστώθηκε, επίσης, πως επιμελήθηκαν τη γλώσσα, τη δομή, καθώς και την ορθογραφία των ψηφιακών ιστοριών. Τέλος, πλαισίωσαν με εύστοχο τρόπο τα αναδυόμενα προβλήματα της κοινωνίας και επιχείρησαν να δώσουν λύση σε αυτά, σκεπτόμενοι σαν επιχειρηματίες.
Abstract
The purpose of this research is to study the results obtained from the use of collaborative digital storytelling in approaching specific entrepreneurial concepts. In particular, this research will investigate how students approach the concept of entrepreneurship through collaborative construction of digital stories, as well as which working methods have developed for this purpose. Therefore, this research aims to promote an entrepreneurial culture by engaging children with technology, which becomes a necessary supply for them.
In addition, in this research were applied qualitative method and action research, due to the fact that the teacher occupies also the role of the researcher. The sample consisted of 22 students in 4th grade, who were divided into groups and created digital stories with the digital storytelling tool “storyjumper”. In total, were collected the semi – structured interviews of the students before and after the teaching intervention, the teacher’s observations and the digital books. To analyze these data, was used the technique of content analysis based on categories. Therefore, categories emerged from the student’s transcripts and from the digital books.
The research findings showed that the students approached the concept of entrepreneurship through the collaborative construction of digital stories, incorporating entrepreneurial terminology into their digital stories, while they were able to answer questions regarding entrepreneurial concepts (startup, investor, inclusive). At the same time, the groups of students engaged to a great extent with the digital tool "storyjumper" and utilized its possibilities. It was also found that they edited the language, structure and spelling of the digital stories. Finally, they approach aptly the emerging problems of society and try to give solutions, thinking like entrepreneurs.