Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οργάνωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης: Παρούσα κατάσταση, καλές πρακτικές και προτάσεις για την αναβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.authorΠολίτη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2023-02-20T10:26:34Z
dc.date.available2023-02-20T10:26:34Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3698
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3538
dc.description.abstractΗ έξαρση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και η επιδείνωση της περιβαλλοντικής κρίσης αποτελούν μία σύγχρονη πραγματικότητα που απαιτεί τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της. Παρότι τα αποτελέσματα αυτής γίνονται καθημερινά αισθητά δεν έχει δοθεί μία ικανοποιητική λύση που θα οδηγήσει στη βελτίωση της κατάστασης. Τις τελευταίες δεκαετίες η χρήση της εκπαίδευσης ως μέσο για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων αποτελεί μία πρακτική που έχει κερδίσει έδαφος και εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των χωρών του πλανήτη. Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να διερευνήσει και να περιγράψει την υφιστάμενη κατάσταση, αναφορικά με τις πρακτικές και τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το κύριο ερώτημα που μας απασχόλησε είναι, με ποιο τρόπο η εφαρμογή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορεί να συμβάλλει στην δημιουργία περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων πολιτών και κατά συνέπεια στην βελτίωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Για την προσέγγιση του ζητήματος επιχειρήθηκε μία συνολική προσέγγιση της έννοιας της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, εξετάζοντας την πορεία της από την εμφάνιση της έως και σήμερα τόσο σε διεθνές όσο και εθνικό επίπεδο. Παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά, οι στόχοι και οι μέθοδοι διδασκαλίας που χρησιμοποιεί, ενώ επίσης αναζητήθηκαν οι τρόποι εφαρμογής και οι αδυναμίες που προκύπτουν από την εφαρμογή της στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Τέλος, προτάθηκαν τρόποι για να αναβαθμιστούν η θέση και τα αποτελέσματά της.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΑποτελεσματικότηταel
dc.subjectΔιδακτικές μέθοδοιel
dc.subjectΑειφόρος ανάπτυξηel
dc.titleΟργάνωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης: Παρούσα κατάσταση, καλές πρακτικές και προτάσεις για την αναβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeOrganization of environmental education and awareness: Current situation, good practices and proposals for upgrading environmental educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe escalation of environmental problems and the worsening of the environmental crisis are a modern reality that requires measures to be taken in order to deal with it. Although the effects of these problems are felt every day, no satisfactory solution has been given that will lead to the improvement of the situation. In recent decades, the use of education as a means of dealing with environmental problems is a practice that has gained ground and is applied in the majority of countries on the planet. The main purpose of this paper is to investigate and describe the current situation, regarding the practices and results that occur from the implementation of Environmental Education in the Greek educational system. The main question that concerned us is how the application of Environmental Education can contribute to the creation of environmentally aware citizens and consequently to the improvement of environmental problems. In order to address the issue, a comprehensive approach to the concept of Environmental Education was attempted, examining its course from its appearance until today both at the international and national level. The characteristics, goals and teaching methods Environmental education uses were presented, while the ways of application and the weaknesses resulting from its implementation in Secondary education in our country were also sought. Finally, ways to upgrade its status and results were suggested.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές