Η ψηφιακιή αφήγηση κοινωνικών ιστοριών ως μέσο για την καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ): μια επεξηγματική μελέτη περίπτωσης
Digital Storytelling of Social Stories as a means to foster the social skills of students with Autism Spectrum Disorder: an explanatory case study
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Κανατσιοπούλου, Ευαγγελία
Date
2023-02-17Advisor
Moundridou, MariaKeywords
Αυτισμός ; Κοινωνικές δεξιότητεςAbstract
Ο αυτισμός είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή, γνωστή σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο, που δε θεραπεύεται πλήρως, αλλά τα άτομα με αυτισμό μέσα από παρεμβάσεις μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις κοινωνικές, τις συναισθηματικές ή και τις μαθησιακές τους δυσκολίες. Πέρα από τις ήδη υπάρχουσες μεθόδους παρέμβασης που χρησιμοποιούνται σε άτομα με ΔΑΦ, η παρουσία της τεχνολογίας στο χώρο της εκπαίδευσης, ενίσχυσε και τον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Οι παρεμβάσεις σε άτομα με αυτισμό μπορούν πλέον να πραγματοποιούνται και με τη χρήση της τεχνολογίας, καθιστώντας την παρέμβαση πιο ενδιαφέρουσα και ενίοτε πιο αποτελεσματική.
Μια γνωστή παρέμβαση για τον αυτισμό είναι, οι κοινωνικές ιστορίες. Με τη χρήση όμως της ψηφιακής αφήγησης (Digital Storyrelling), οι κοινωνικές ιστορίες για τον αυτισμό μπορούν να αποκτήσουν διαδραστική μορφή, εμπλουτισμένο περιεχόμενο και να αποτελέσουν μια σύγχρονη αλλά και παράλληλα αποτελεσματική παρέμβαση. Οι ψηφιακές κοινωνικές ιστορίες δίνουν τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να πραγματοποίησει με σημαντικό ποσοστό επιτυχίας, τη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με ΔΑΦ
Abstract
Autism is a developmental disorder (ASD), characterized by social, emotional and learning deficits. Although, ASD cannot be cured, through the use of interventions children with ASD can manage the difficulties that arise from the deficits. In addition to the existings, traditional intervention methods, innovative intervations nowadays tend to incorporate the use of technology. Technology, can make the interventions more interesting and sometimes more effective.
A widely known intervention for autism is “social stories”. However, with the use of digital storytelling, social stories can present an interactive form, enriched the content and constitute a modern but at the same time effective intervention. Digital social stories enable the teacher to teach social skills to children with ASD with a significant success rate.