Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση και η αμφίδρομη αξιολόγηση προϊστάμενων και υφιστάμενων του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, ως εργαλεία για την αποτελεσματική λειτουργία του νοσοκομείου
Continuous training and two-way evaluation of supervisors and subordinates of the medical and nursing staff, as tools for the efficient operation of the hospital
Keywords
Συνεχιζόμενη εκπαίδευση ; Μετεκπαίδευση ; Αξιολόγηση προσωπικού ; Υγειονομικοί ; Νοσοκομεία ; Διοίκηση υπηρεσιών υγείαςAbstract
Στην παρούσα διπλωματική επιχειρείται, μέσω μιας ανασκόπησης της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και των μελετών που έχουν διεξαχθεί, η ανάλυση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, που έχουν εφαρμοστεί ανά τον κόσμο στα διάφορα συστήματα υγείας, καθώς και τα πλαίσια αξιολόγησης των υγειονομικών, που εκτιμούν την επαγγελματική τους απόδοση. Στην ανασκόπηση αυτή, χρησιμοποιήθηκαν και αναλύθηκαν έρευνες που έγιναν σε όλο τον κόσμο και στο διάστημα της τελευταίας εικοσαετίας (εννέα μελέτες που αφορύσαν την συνεχιζόμενη εκπαίδευση και οχτώ για τα συστήματα αξιολόγησης της απόδοσης). Φυσικά, στην εκτενή ανάλυση στο πρώτο μέρος της εργασίας χρησιμοποιήθηκαν ως πηγές γνώσεων και παλαιότερες ανασκοπήσεις. Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η παρούσα εργασία είναι πως για να είναι πετυχημένα τα προγράμματα μετεκπαίδευσης θα πρέπει να συνδιάζουν πολλά διαφορετικά εργαλεία, μέσα, και τεχνικές ώστε να παρέχουν πολύπλευρη γνώση και μια ολοκληρωμένη και έγκυρη εικόνα των δυνατών και αδύναμων σημείων του προσωπικού ενός οργανισμού υγείας. Τέλος καταλήγει στην άποψη πως η διαβίου εκπαίδευση και η αμφίδρομη αντικειμενική αξιολόγηση των υγειονομικών, είναι χρήσιμα διοικητικά εργαλεία για την αναβάθμιση της ποιότητας παροχής υγείας, τη μείωση του κόστους νοσηλείας ανά ασθενή και την βελτίωση της συνολικής απόδοσης του νοσοκομείου.
Abstract
In this dissertation, an attempt is made, through a review of the existing literature and the studies that have been carried out, to analyze the continuing education programs that have been implemented around the world in the various health systems, as well as the evaluation frameworks of health workers, which assess their professional. In this review, research conducted worldwide and over the last twenty years (nine studies on continuing education and eight on performance appraisal systems) was used and analysed. Of course, in the extensive analysis in the first part of the paper, earlier reviews were used as sources of knowledge.
The general conclusion reached by this paper is that in order to be successful, in-service training programs and review frameworks should combine many different tools, means, and techniques to provide multifaceted knowledge and a comprehensive and comprehensive picture of the possible and weaknesses of the staff of a health organization. Finally, it comes to the opinion that lifelong education and two-way objective evaluation of healthcare providers are useful administrative tools for upgrading the quality of healthcare provision, reducing the cost of hospitalization per patient and improving the overall performance of the hospital.