Σύγχρονες θεωρίες για το μικρό παιδί, 0-6 μηνών. Μια βιβλιογραφική έρευνα.
Modern theories for the small child, 0-6 months. A bibliographic research.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Παπαβραμίδου, Ιωάννα
Date
2023-02-17Advisor
Σιδηροπούλου, ΤρυφαίνηKeywords
Μικρό παιδί 0-6 μηνώνAbstract
Εισαγωγή: Σε μια περίοδο συνεχής και ταχείας ανάπτυξης της πληροφορίας και της τεχνολογίας ο κάθε παιδαγωγός και ειδικά του μικρού παιδιού ηλικίας από μηδέν έως έξι μηνών οφείλει να διερευνά και να αναστοχάζεται στα πλαίσια του παιδαγωγικού του έργου. Ενώ ταυτόχρονα, υιοθετεί μια μετανεωτερική οπτική που αποβλέπει στην κατανόηση της νέας οπτικής του πλαισίου ανάπτυξης του μικρού παιδιού και του περιβάλλοντός του.
Σκοπός: Σκοπός της μελέτης αποτελεί η διερεύνηση των σύγχρονων θεωριών στην κατανόηση του παιδιού αυτής της ηλικιακής ομάδας και η μελέτη κατάλληλων πρακτικών αγωγής και φροντίδας του, που εμπλουτίζουν το περιεχόμενο της ποιοτικής και αναπτυξιακά κατάλληλης προσχολικής αγωγής.
Μέθοδος: Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι της βιβλιογραφικής έρευνας και κριτικής στάσης έναντι αντικρουόμενων συμπερασμάτων σύγχρονων θεωριών με κέντρο το μικρό παιδί. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της μεθόδου μιας βιβλιογραφικής ανασκό-πησης, πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη μελέτη στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Ακολουθώντας βασικούς όρους αναζήτησης και τα κριτήρια της βιβλιογραφικής έρευνας. Η αναζήτηση πραγματοποιήθηκε σε επιστημονικά περιοδικά και στις ηλεκτρονικές βάσεις Taylor and Francis, Pubmed και Google Scholar.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής έρευνας καταλήγουν ότι οι έρευνες που μελετούν το βρέφος είναι κυρίως ποιοτικές περιλαμβάνοντας περιγραφικά στοιχεία. Συνοπτικά οι έρευνες για το βρέφος στηρίζονται στην παρατήρηση και την αυθόρμητη καταγραφή της συμπεριφοράς μέσα σε ένα σχεσιακό πλαίσιο.
Συμπεράσματα: Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι σύγχρονες θεωρίες, μέσω μιας σύγχρονης προσέγγισης, βασίζονται σε ένα σύνολο κλασικών θεωριών για την ανάπτυξη των βρεφών. Εξακολουθώντας, μερικές από αυτές, να εντάσσονται σε ένα σύγχρονο πλαίσιο. Ένα πλαίσιο σύγχρονων και κλασικών θεωριών μελετάνε την ανάπτυξη των βρεφών, τη σημασία του συναισθηματικού δεσμού, τη σημασία των πρώιμων εμπειριών και των θετικών αλληλεπιδράσεων. Και ταυτόχρονα, το ποιοτικό πλαίσιο αλληλεπιδράσεων που παρέχει ο παιδαγωγός μια ασφαλή σχέση στο βρέφος, μακριά από το οικογενειακό του περιβάλλον, με αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές.
Abstract
Introduction: In a period of continuous and rapid development of information and technology, every educator, especially of young children aged 0-6 months, must investigate and reflect in the context of their pedagogical work. While at the same time, it adopts a post-modern perspective that aims to understand the new perspective of the context of the development of the young child and his environment.
Purpose: The purpose of our study is the investigation of modern theories in understanding of the child of this age group and the study of appropriate practices education and care, which enrich the content of quality and development of suitable pre-school education.
Method: The method used is the bibliographic research and critical attitude towards conflicting conclusions of modern theories with shy little boy More specifically, through the method of a bibliographic review, an extensive study was carried out in the Greek and international literature. Following basic search terms and the criteria of the bibliographic research was carried out in scientific journals and electronic bases Taylor and Francis, Pub-med and Google Scholar.
Results: The results of the bibliographic research conclude that the research that studies the infant is mainly qualitative including descriptive elements. In summary infant research relies on observation and spontaneous recording of behavior within a relational context.
Conclusions: The results of the research show that modern theories, through an innovative approach, are based on a set of classical theories on infant development. Following some of them, to be included in a modern context. A framework of modern and classical theories come to study infant development, the importance of emotional bonding, the importance of early experiences and positive interactions. And at the same time, the quality framework of interactions that the educator provides a secure relationship to the infant, away from his family environment, with developmentally appropriate practices.