Διερεύνηση του θεματικού τουρισμού στην Ελλάδα: η περίπτωση της δημιουργίας ενός θεματικού πάρκου με θέμα την αρχαία ελληνική μυθολογία
Exploring thematic tourism in Greece: the creation of an ancient greek mythology theme park case study
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κωνσταντέλλου, Ελισάβετ
Ημερομηνία
2023Επιβλέπων
Kyriakaki, AnnaΛέξεις-κλειδιά
Ειδικές μορφές τουρισμού ; Υποδομές πολιτιστικού ενδιαφέροντος ; Αειφορία ; Πολιτιστική κληρονομιά ; Θεματικά πάρκα ; Χώροι ψυχαγωγίας ; ΕπιχειρηματικότηταΠερίληψη
Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη μελέτη της περίπτωσης δημιουργίας θεματικού πάρκου ελληνικής μυθολογίας εντός Ελλάδος. Σκοπός της είναι να συμβάλλει στην διερεύνηση των δυναμικών ανάπτυξης αυτού του τουρισμού ειδικού ενδιαφέροντος εντός του προορισμού «Ελλάδα». Παρουσιάζονται οι υφιστάμενες δημόσιες και ιδιωτικές πρωτοβουλίες τέτοιων πολιτιστικών βιομηχανιών και χώρων ψυχαγωγίας στον ελλαδικό χώρο. Εκπονήθηκε συνδυασμός πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας για να εξεταστούν οι προκαταλήψεις, οι παράγοντες επιρροής και οι προεκτάσεις που συνδέουν τον πόρο της ελληνικής μυθολογίας με τον τουρισμό. Η ποιοτική έρευνα συνέλεξε δεδομένα από 30 συνεντεύξεις σε ερωτώμενους – άμεσα ενδιαφερόμενους του πολιτιστικού τουρισμού. Τα ευρήματα συμπεραίνουν πως θα ήταν σκόπιμο να αξιοποιηθεί το brand «ελληνική μυθολογία» τουριστικά στην Ελλάδα με τη δημιουργία ενός θεματικού πάρκου, ωστόσο με την τήρηση αρκετών προϋποθέσεων.
Περίληψη
This current thesis is involved in the case study of a Greek mythology theme park in Greece. Its purpose is to contribute in the probe of the dynamics development for this special interest tourism within “Greece” destination. The existing public and private initiatives on such cultural industries and amusement spaces on Greek territory are being presented. A combination of primary and secondary research was devised in order to examine the biases, the influence factors and the extensions that connect the resource of Greek mythology with tourism. The qualitative research collected data from 30 semi-structured interviews with stakeholders of cultural tourism. Findings conclude that it would be considered appropriate the Greek mythology brand is utilized in Greece by creating a theme park of it, however, by meeting several conditions.