Συστηματική ανασκόπηση: Τα διαγνωστικά εργαλεία αξιολόγησης των εμβοών στην παιδική ηλικία
A systematic review on the diagnostic tools on tinnitus assessment in children
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μανδέλα, Σοφία
Ημερομηνία
2023-02-17Επιβλέπων
Ανδρή, ΕλισάβετΛέξεις-κλειδιά
Εμβοές ; Παιδιά ; Διάγνωση ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Πλαίσιο: Οι εμβοές προσδιορίζονται ως κλινικό σύμπτωμα το οποίο εμφανίζεται αναλογικά το ίδιο σε παιδιά και ενήλικες. Η διερεύνηση, ωστόσο, του πεδίου σε παιδιατρικές ομάδες παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις, ιδιαιτέρως, όσον αφορά τον εντοπισμό, την εκτίμηση και αξιολόγηση των εμβοών. Αφενός, τα παιδιά θεωρούν δεν αντιλαμβάνονται τις εμβοές ως κάτι μη φυσιολογικό όσο δεν εμποδίζεται η λειτουργικότητα του και αφετέρου υπάρχει δεν έχει διαμορφωθεί σταθμισμένο πρωτόκολλο αξιολόγησης των εμβοών για την παιδική ηλικία. Για τους λόγους αυτούς, επιχειρείται η συστηματική ανασκόπηση με σκοπό την ανάδειξη ελλείψεων ως προς τη διάγνωση και αξιολόγηση των εμβοών, καθώς και την παρότρυνση της επιστημονικής κοινότητας στην βαθύτερη διερεύνηση των παιδιατρικών εμβοών και την δημιουργία εργαλείων αξιολόγησης αποκλειστικά για παιδιά.
Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε συστηματική ανασκόπηση σύμφωνα με τις οδηγίες της Prisma. Αναζητήθηκαν μελέτες στις βάσεις δεδομένων PubMed, Science Direct και Scopus. Η συστηματική ανασκόπηση βασίστηκε αποκλειστικά σε ανασκοπήσεις και συστηματικές ανασκοπήσεις της πρόσφατης δεκαετίας (2012-2022). Τα άρθρα που επιλέχθηκαν αναφέρονται σε παιδιατρικές περιπτώσεις που εξετάζουν τις εμβοές είτε ως βασικό πρόβλημα είτε ως συνυπάρχων σύμπτωμα άλλης κλινικής κατάστασης. Από την αξιολόγηση προέκυψαν δεκαεπτά άρθρα τα οποία εμπίπτουν στα κριτήρια ένταξης της συστηματικής ανασκόπησης.
Αποτελέσματα: Τα παιδιά που παρουσιάζονται με το σύμπτωμα των εμβοών, συνήθως δεν αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην καθημερινής τους ζωή. Όταν, ωστόσο, οι εμ-βοές παραμένουν επίμονες μπορεί να εμποδίσουν τις κοινωνικές τους εμπειρίες, την σχολική τους επίδοση, ακόμα και την ποιότητα ζωής τους. Από τα άρθρα προκύπτει ότι η εκτίμηση και αξιολόγηση των εμβοών σχετίζεται με την ανάγκη για διερεύνηση των προ-βλημάτων που δημιουργεί στα παιδιά και ως αποτέλεσμα κάποιας νόσου ή θεραπευτικής αγωγής. Στις μεθόδους που εντοπίστηκαν για την εκτίμηση των εμβοών περιλαμβάνονται ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις (δομημένες, ημί-δομημένες), ΤΗΙ,ΤHQ, MRI, CT, TMR και άλλες ακοολογικές εξετάσεις.
Συμπεράσματα: Οι πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν καταδεικνύουν την ανάγκη για συστηματική έρευνα στο πεδίο των εμβοών στην παιδική ηλικία με περισσότερες κλινικές δοκιμές και με βασικό σκοπό την ανάπτυξη κατάλληλα προσαρμοσμένων ερωτηματολο-γίων, εργαλείων αξιολόγησης για κάθε παιδιατρική ομάδα.
Περίληψη
Background: Tinnitus is defined as a clinical symptom that occurs proportionally the same in children and adults. However, field investigation in pediatric groups shows significant deficiencies with regards to the identification, assessment, and evaluation of tinnitus. On the one hand, children do not perceive tinnitus as abnormal if its functionality is not im-paired, and on the other hand, there is no universal protocol for the assessment of tinnitus in childhood. For these reasons, a systematic review is attempted aiming to highlight defi-ciencies in the diagnosis and assessment of tinnitus, as well as to encourage the scientific community to explore pediatric tinnitus more deeply and to develop assessment tools ex-clusively for children.
Method: A systematic review was conducted based on Prisma guidelines. The study re-search was conducted in PubMed, Science Direct and Scopus databases. The systematic review was based exclusively on reviews and systematic reviews from the recent decade (2012-2022). The selected articles target on pediatric patients that focus on tinnitus either as a core problem or as a comorbidity of another clinical condition. According to this eval-uation, seventeen articles emerged that fell within the inclusion criteria for the systematic review.
Results: Children presenting with the symptom of tinnitus usually do not experience major difficulties in daily life. When tinnitus persists, however, it can interfere with their social experiences, school performance, and even their quality of life. The articles suggest that the assessment and evaluation of tinnitus is related to the need of deeper investigation of the problems that are caused in children as a result of a disease or treatment. The methods identified for the assessment of tinnitus include questionnaires, interviews (structured, semi-structured), THI, THQ, MRI, CT, TMR and other audiological tests.
Conclusions: The information gathered highlights the need for systematic research in the field of childhood tinnitus with more clinical trials and with the main purpose of developing appropriately designed questionnaires, assessment tools for each pediatric group.