Πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα πόλεως: Μελέτη περίπτωσης οι κάτοικοι του Νομού Ηρακλείου
Green city logistics: Case study, the residents of Heraklion
Keywords
Εφοδιαστική αλυσίδα ; Εφοδιαστική πόλης ; Πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα ; Μελέτη περίπτωσης ; Ποσοτική ανάλυσηAbstract
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης που έχουν οι κάτοικοι του Νομού Ηρακλείου με την ανακύκλωση, τις διαδικτυακές αγορές και των μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού διεξάγεται ποσοτική έρευνα με κλειστού τύπου ερωτηματολόγιο σε δείγμα ευκαιρίας. Η έρευνα περιέχει σημαντικές πληροφορίες για την πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα στις πόλεις και μπορεί να ενδιαφέρει πόλεις με παρόμοια
χαρακτηριστικά με αυτά του Ηρακλείου. Αναλυτικότερα, η παρούσα εργασία χωρίζεται σε τρία κυρίως στάδια. Στο πρώτο στάδιο
γίνεται μία σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την στρατηγική σημασία και το ρόλο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, την Εφοδιαστική Αλυσίδα της Πόλης και, στη συνέχεια, την Πράσινη Εφοδιαστική Αλυσίδα της Πόλης και την εξέλιξή της. Σε δεύτερο στάδιο, γίνεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων την έρευνας, που διεξήχθη, και στο τρίτο και τελικό στάδιο δίνονται τα συμπεράσματα που εξήγαγε ο ερευνητής. Με λίγα λόγια, τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν πως οι κάτοικοι του Νομού Ηρακλείου δεν ανακυκλώνουν συχνά, πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές, είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν σε παραδόσεις που χρησιμοποιούν «πράσινες λύσεις», και τέλος, για τις μετακινήσεις τους επιλέγουν κυρίως το αυτοκίνητό τους.
Abstract
The purpose of this research paper is to investigate the relationship between the residents of Heraklion with the recycling, online shopping and the means of transport they use for their daily commutes. In order to achieve this purpose, a quantitative survey with closed type questionnaire is carried out. The research contains important information on the green city logistics and me be of interest to cities with similar characteristics to those of Heraklion. More specifically, the present paper is divided into three main stages. The first stage is a brief bibliographic review of the strategic importance and the role of the supply chain, the city logistics, and then, the “green” supply chain and its evolution. In the second stage, the research results are analyzed, and in the third and final stage, the conclusions of the research are given, drawn by the researcher. Briefly, the conclusions of the research show that the inhabitant of Heraklion do not often recycle, they buy online, they are willing to participate in deliveries that use “green solutions”, and finally for their transportation, they mainly choose their own car.