Η επίδραση των κοινωνικών παραγόντων και των προσωπικών χαρακτηριστικών των καταναλωτών ως προς την πρόθεση αγοράς προϊόντων οίνου μέσω ψηφιακών εφαρμογών.
The contribution of social factors and personal characteristics on consumers’ intention to purchase wine products through digital applications.
Keywords
Προϊόντα οίνου ; Θεωρία Αποδοχής και Χρήσης της Τεχνολογίας ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Προτιμήσεις καταναλωτών ; UTAUTAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στη διερεύνηση των κοινωνικών παραγόντων και των προσωπικών χαρακτηριστικών των καταναλωτών ως προς την πρόθεση αγοράς προϊόντων οίνου μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Μετά την υγειονομική κρίση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού όλο και περισσότεροι καταναλωτές προμηθεύονται προϊόντα οίνου μέσω διαδικτύου από διάφορα Marketplace, τα ηλεκτρονικά καταστήματα των supermarket, τα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν οι κάβες και οι εφαρμογές που παρέχουν υπηρεσίες διανομής προϊόντων. Πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε ηλεκτρονικά και απαντήθηκε από 221 άτομα. Χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο της Ενιαίας Θεωρίας Αποδοχής και Χρήσης της Τεχνολογίας (UTAUT) σύμφωνα με το οποίο η πρόθεση χρήσης μιας νέας τεχνολογίας εξαρτάται από το προσδόκιμο των επιδόσεων, το προσδόκιμο της προσπάθειας, την πρόθεση χρήσης και τις συνθήκες διευκόλυνσης. Στο διαρκές εξελισσόμενο περιβάλλον του διαδικτύου η ανάγκη της διεξαγωγής της παρούσας έρευνας προέκυψε λόγω της αυξημένης χρήσης των ψηφιακών εφαρμογών από τους καταναλωτές έτσι προχωρήσαμε σε μια προσπάθεια ανάλυσης της αγοράς προϊόντων οίνων μέσω της ψηφιακής εφαρμογής.
Abstract
This thesis concerns in the research of social factors and personal characteristics of consumers, regarding the intention to purchase wine products through digital applications. After the health crisis due to the coronavirus pandemic, more and more consumers are purchasing wine products on line from Marketplace, on line from super markets, on line stores from wine cellars and applications that provide product distribution services. A survey was conducted via a questionnaire that was distributed electronically and answered by 221 people. The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model was used, according to which the intention to use a new technology depends on performance expectancy, effort expectancy, intention to use and facilitating conditions. In the constantly evolving environment of the internet, the need to conduct this research arose due to the increased use of digital applications by consumers, so we proceeded with an attempt to analyze the market for wine products through the digital application.