Συγκριτική αξιολόγηση εναλλακτικών συστημάτων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων για την λήψη επιχειρησιακών αποφάσεων επιλογής εξοπλισμού και εκμετάλλευσης χερσαίας ζώνης σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ)
Comparative evaluation of alternative container handling systems for decision making, regarding the equipment selection and the yard exploitation, at container terminals
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χαμάκος, Νικόλαος
Ημερομηνία
2023-03-27Επιβλέπων
DROSOS, DIMITRIOSΛέξεις-κλειδιά
Σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων ; Συγκριτική αξιολόγηση ; Εμπορευματοκιβώτια ; Συστήματα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ; Λήψη αποφάσεων ; Κόστος λειτουργίας ; Λιμένας Πειραιά ; Χωρητικότητα σταθμού εμπορευματοκιβωτίωνΠερίληψη
Η Διπλωματική Εργασία αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση των Λιμένων είναι μια πολυσχιδής, συνεχώς μεταβαλλόμενη, διαδικασία και αποτελεί ένα πολύπλοκο αντικείμενο προς ανάλυση γεμάτο προκλήσεις. Με αφετηρία το ανωτέρω γεγονός, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εστίαση στις λεπτομέρειες, η εις βάθος εξέταση και κατανόηση του πλαισίου λειτουργίας και των παραμέτρων που το επηρεάζουν και επηρεάζονται από αυτό, καθώς και η ορθή οριοθέτηση των στόχων, υπό την έννοια του που βρισκόμαστε και του που θέλουμε να φτάσουμε, αποτελούν τα κύρια στοιχεία που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη λήψη και εφαρμογή κάθε επιχειρησιακής απόφασης. Υπό το ανωτέρω γενικό πλαίσιο, η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται στοχευμένα με τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων και εμβαθύνει στην συγκριτική αξιολόγηση των επικρατέστερων συστημάτων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με στόχο την πλήρη κατανόηση των παραμέτρων που οδηγούν στην επιλογή του καταλληλότερου συστήματος ανά περίπτωση. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναλύεται η έννοια, η σημαντικότητα και ο στόχος της εργασίας και περιγράφεται ο τρόπος προσέγγισης του θέματος, η δομή της εμπειρικής ανάλυσης και η μελέτη περίπτωσης που εξετάζεται. Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας αναλύεται το γενικό θεωρητικό υπόβαθρο της λήψης αποφάσεων με εμβάθυνση στις διαδικασίες, στα είδη, στους τρόπους και στις τεχνικές λήψης των αποφάσεων. Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της επιχειρησιακής λειτουργίας των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων με εμβάθυνση στις λειτουργίες και στις λειτουργικές περιοχές καθώς και στα συστήματα εξοπλισμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο της εργασίας αναπτύσσεται το μεθοδολογικό πλαίσιο της ανάπτυξης των κατάλληλων μαθηματικών μοντέλων που οδηγούν σε τεκμηριωμένες προβλέψεις σχετικά με τον υπολογισμό της απαραίτητης χωρητικότητας του προαυλίου, του απαραίτητου εξοπλισμού και του κόστους λειτουργίας. Στο πέμπτο κεφάλαιο της εργασίας, με βάση τα μαθηματικά μοντέλα που αναπτύσσονται στο προηγούμενο κεφάλαιο, γίνεται μια εμπειρική ανάλυση με τη χρήση συγκεκριμένων αριθμητικών δεδομένων και σεναρίων, βάση των οποίων εξάγονται χρήσιμα γενικά συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο που τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε λιμένα μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή της βέλτιστης λύσης. Στο έκτο κεφάλαιο της εργασίας εξετάζεται ο Λιμένας Πειραιά ως μελέτη περίπτωσης σχετικά με την υποθετική μελλοντική επέκταση του Εμπορευματικού Σταθμού του και υπολογίζονται, η απαιτούμενη πρόσθετη χωρητικότητα του προαυλίου και ο απαιτούμενος πρόσθετος εξοπλισμός, για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Ακολουθεί η εξέταση των εναλλακτικών συστημάτων λειτουργίας υπό το πλαίσιο του 5 λειτουργικού τους κόστους και διεξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την εφαρμογή της πιο συμφέρουσας λύσης. Στο έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται η ανάλυση και η διατύπωση των γενικών ευρημάτων της εργασίας και προτάσεις για την μελλοντική ανάπτυξη του θέματος.
Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να βοηθήσει τα επιχειρησιακά στελέχη των Λιμένων, να κατανοήσουν πλήρως τους παράγοντες και τις παραμέτρους που επηρεάζουν τον σχεδιασμό και την επιχειρησιακή λειτουργία των εμπορευματικών σταθμών, να οριοθετούν το πλαίσιο των επιθυμητών στόχων, να αναγνωρίζουν και αξιολογούν τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις και τέλος να μπορούν να καταλήγουν σε τεκμηριωμένες επιχειρησιακές αποφάσεις που να υπηρετούν το όραμά τους.
Αριθμός σελίδων
115Σχολή
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών ΕπιστημώνΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνΤίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη, Διοίκηση ΛιμένωνΓλώσσα
Ελληνικά
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Σχετικές εγγραφές
Προβολή εγγραφών σχετικών με τίτλο, συγγραφέα, δημιουργό και λέξεις-κλειδιά.
-
Το blockchain στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Αυγουστίδη, Στυλιανή (Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΠανεπιστήμιο Αιγαίου, 2021-05-18)Το Blockchain έχει αναδειχθεί ως πολλά υποσχόμενη τεχνολογία για την εξασφάλιση εμπιστοσύνης μεταξύ των μερών. Με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές πρότυπο επικοινωνίας, όπου η ακεραιότητα ... -
Εφαρμογή κριτηρίων ευστάθειας 2ης γενιάς για παραμετρικό διατοιχισμό σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Σωτηρόπουλος, Ραφαήλ Αθανάσιος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-07-20)Οι στόχοι της παρούσας διπλωματικής εργασίας χωρίζονται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος που έχει θεωρητικό υπόβαθρο, παρουσιάζεται η ανάλυση των βασικών κριτηρίων ευστάθειας 2ης γενιάς για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτ ... -
Συγκριτική ανάλυση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμένων Δύσης και Ανατολής στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων: Ομοιότητες, διαφορές και μελέτη παραγόντων που επηρέασαν την ανάπτυξή τους την περίοδο 2000-2021
Πολίτης, Κωνσταντίνος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-05)Βασικός στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των λιμένων της Ασίας και της Β. Αμερικής, ώστε να μπορέσουμε να απομονώσουμε τις μεταβλητές που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά ...